וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד אלופת היורוליג, סל ניצחון ענק ליוי

בתום אחד הגמרים הדרמטיים בתולדות המפעל, הגארד הספרדי קלע את הנקודות הראשונות שלו שלוש שניות לסיום וסידר 78:79 על אולימפיאקוס. וזנקוב השווה את שיא הנקודות בגמר עם 29, אך נותר ללא הגביע

זה היה אחד הגמרים הכי דרמטיים בתולדות היורוליג, ואולימפיאקוס הוליכה כמעט לכל אורכו, אך בסוף גם היא יודעת - ריאל מדריד זו חיה אחרת כשזה מגיע לדקות האחרונות. הבלאנקוס שהיו קרובים מאוד להדחה כבר ברבע הגמר כשנקלעו לפיגור 2:0 בסדרה מול פרטיזן בלגרד, התגברו על הסגל החסר והוכתרו הערב (ראשון) לאלופי היורוליג בפעם ה-11 בתולדות המועדון. גיבור הניצחון היה סרחיו יוי, שקלע את נקודותיו הראשונות שלוש שניות לסיום וקבע 78:79 בלתי נשכח.

גמר 2023 היה הרביעי אי פעם בין הקבוצה מבירת ספרד לבין האדומים מפיראוס, ואחרי שהפסידו בשניים משלושת הגמרים הקודמים, רצו היוונים להשוות את מאזן הגמרים ל-2:2. הדרך לשם נראתה מבטיחה בהתחלה, כשאייזיאה קנאן הלוהט הוביל ליתרון דו ספרתי. לצידו התייצב ה-MVP של המפעל, סשה וזנקוב, שככל הנראה נפרד מהמפעל עם אחת התצוגות הגדולות בתולדות הפיינל פור.

ריאל מדריד לא אמרה נואש וחזרה למשחק בזכות מריו הזוניה גמר היורוליג הראשון שלו, ואז קיבל יורגוס ברצוקאס תרומה מרשימה משאקיל מקיסיק שקבע שוויון 45:45 בהפסקה. וזנקוב חזר לוהט לא פחות למחצית השנייה, אך הבלאנקוס נותרו בתמונה. אולימפיאקוס הוליכה 72:78 שתי דקות לסיום, אך אז היא קפאה וריאל ניצלה זאת. סרחיו רודריגס צלף שלשה 46 שניות לסיום, מוסטאפה פאל החטיא בתום התקפה תמוהה של היוונים, ויוי העניש עם סל הניצחון. לקוסטאס סלוקאס הייתה הזדמנות לשחזר את סל הניצחון שקלע מול פנרבחצ'ה, אך החטיא והגביע שב למדריד אחרי חמש שנות הפסקה.

סשה וזנקוב, שצפוי לעזוב את היורוליג ולחתום בסקרמנטו, חתם את עונת ה-MVP עם תצוגה מופלאה של 29 נקודות ו-9 ריבאונדים. לצערו, התרומה שלו וגם 21 הנקודות של אייזיאה קנאן לא הספיקו. בהיעדרם של גרשון יאבוסלה, גבריאל דק ו-ונסן פוארייה שכלל לא התלבשו, סרחיו רודריגס הבלתי נגמר הוביל את רשימת הקלעים של ריאל עם 15 נקודות בעוד ה-MVP של הפיינל פור - וולטר טבארס - הוסיף דאבל דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים שחתמו סוף שבוע חלומי מבחינתו.

ריאל מדריד מניפה את גביע היורוליג. רויטרס
מישהו מוכן בפעם הבאה להמר נגדם? שחקני ריאל מניפים גביע/רויטרס
שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס. רויטרס
בלתי נגמר. רודריגס/רויטרס
פביאן קוזר, שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
הבלאנקוס שוב על גג העולם. קוזר/רויטרס
וולטר טבארס, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ה-MVP של הפיינל פור. טבארס/רויטרס
ריאל מדריד חוגגת מול אולימפיאקוס. רויטרס
מהגמרים הגדולים שידע המפעל. ריאל חוגגת, אולימפיאקוס שבורת לב/רויטרס

קלעו לריאל מדריד: סרחיו רודריגס 15 ו-9 אסיסטים, וולטר טבארס 13 ו-10 ריבאונדים, מריו הזוניה 12, פביאן קוזר 11, נייג'ל וויליאמס גוס 9, דז'נאן מוסא 6, אנתוני ראנדולף 3, רודי פרננדס 3, אלי אנדאייה 3, סרחיו יוי 2, אדם האנגה 2.

קלעו לאולימפיאקוס: סשה וזנקוב 29 ו-9 ריבאונדים, אייזאה קאנן 21 (5 מ-6 ל-3), שאקיל מקיסיק 14, קוסטס פפאניקולאו 6, קוסטס סלוקאס 6 (1 מ-5 ל-3), ג'ואל בולומבוי 2. תומאס ווקאפ (28 דקות, 0 מ-5 ל-3), מוסטפה פאל (26 דקות), יאנוליס לרנצאקיס (7 דקות) וטאריק בלאק (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

צ'וס מתאו, מאמן ריאל מדריד. רויטרס
גביע ראשון כמאמן ראשי. צ'וס מתאו/רויטרס
שחקן ריאל מדריד סחריו רודריגס מול שחקן אולימפיאקוס קוסטאס סלוקאס. PETRAS MALUKAS/AFP, GettyImages
אגדות במאבק על התואר. רודריגס מול סלוקאס/GettyImages, PETRAS MALUKAS/AFP
אוהדי אולימפיאקוס. רויטרס
הקהל שמוסיף צבע לפיינל פור. אוהדי אולימפיאקוס/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1: הסל הראשון בגמר שייך לאייזיאה קנאן, שצלף מחוץ וקבע 0:3. אלי אנדיאייה הצעיר שקיבל הזדמנות ענה עם שלשה מהפינה, נייג'ל וויליאמס גוס הפך אך קנאן קלע שלשה נוספת שקבעה 5:6 יווני. חמש נקודות רצופות של ה-MVP של המפעל, סשה וזנקוב, סידרו לאולימפיאקוס יתרון 9:14. שלשה שלישית של קנאן, ושנייה של קוסטאס פאפאניקולאו, קבעו יתרון דו ספרתי ראשון של 12:22. מריו הזוניה צימק בתום הרבע, אליו ירדה ריאל מדריד בפיגור 24:17.

שחקן אולימפיאקוס אייזיאה קנאן מול שחקן ריאל מדריד דז'נאן מוסא. PETRAS MALUKAS/AFP, GettyImages
פתיחה מוחצת. קנאן מול מוסא/GettyImages, PETRAS MALUKAS/AFP

רבע 2: ריאל מדריד המשיכה למזער נזקים, ואחרי שלשה של קוסטאס סלוקאס, הגיב סרחיו רודריגס מאותו הטווח ל-27:24. המהפך הושלם באדיבות מריו הזוניה ורודריגס, שחתם ריצת 0:7 וקבע 29:31 לבן. היתרון עבר מצד לצד, וזנקוב הגיע ל-15 נקודות, אך חמש נקודות רצופות של הזוניה השיבו את ההובלה לריאל - 38:42. שאקיל מקיסיק התחמם, וכשהגיע לעשר נקודות קבע את תוצאת המחצית - 45:45.

סשה וזנקוב, שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
ככל הנראה הופעת הפרידה מהיורוליג. וזנקוב/רויטרס
שאקיל מקיסיק, שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
התעורר לקראת ההפסקה. מקיסיק/רויטרס

רבע 3: דז'נאן מוסא פתח את המחצית עם שלשה, קנאן הגיב עם צליפתו הרביעית שאיזנה ל-48:48. וזנקוב הוסיף סל ועבירה, קנאן המשיך בשלו והגדיל ל-52:57 שהרים את הקהל היווני באוויר. וזנקוב שמר על אחוזים נפלאים מהשדה והגיע ל-20 נקודות, וויליאמס גוס איזן מהקו אך בתום הרבע אולימפיאקוס הוליכה 59:63.

סשה וזנקוב, שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
תצוגת העל שלו לא הספיקה. וזנקוב/רויטרס
שחקן ריאל מדריד מריו הזוניה מול שחקן אולימפיאקוס קוסטאס סלוקאס. PETRAS MALUKAS/AFP, GettyImages
גמר מותח. הזוניה מול סלוקאס/GettyImages, PETRAS MALUKAS/AFP

רבע 4: השלשה הראשונה של וזנקוב, שהגיע ל-25 נקודות, העניק לאדומים יתרון 61:68 וגרם ללבנים להזעיק פסק זמן. פביאן קוזר התעלה וקלע שלשה קריטית בסוף שעון הזריקות, אך ונזקוב עם עוד שלשה הגדיל ל-67:74. וולטר טבארס צימק ל-74:72 עם הטבעה, קנאן הגדיל ל-72:78 שתי דקות לסוף. שלשה של רודריגס 46 שניות לסיום הקטינה לנקודה, מוסטאפה פאל החטיא בצבע והכדור חזר להתקפה אחרונה של ריאל. סרחיו יוי, שלא קלע נקודה עד אותו רגע, הפך ל-78:79 עם סל אדיר שלוש שניות לסיום. סלוקאס החטיא את הזריקה האחרונה, 78:79 לריאל מדריד ששוב אלופת אירופה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully