וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראנקה: "אופתע אם תגיע הודעת פיטורים. מבין את תסכול האוהדים"

מאמן מכבי תל אביב בטוח במעמדו: "אי אפשר לשנות בכמה חודשים את מה שהיה במשך שנתיים וחצי. עם השינויים שאעשה, הקהל יתגאה בקבוצה"

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:3/ספורט 1

מכבי תל אביב תסיים את עונת 2022/23 במשחק חוץ נגד מ.ס. אשדוד בשבת (20:30, ספורט3), בו תנסה להשאיר טעם מעט יותר טוב ולעקוף את הפועל באר שבע בדרך למקום השני, כשהדבר תלוי בכך שהדרומיים ימעדו נגד מכבי נתניה. המאמן אייטור קראנקה ממשיך להתכונן כרגיל לעונה הבאה, וכפי שנכתב כאן הספרדי בחר את היעד בו יקיימו הצהובים את מחנה האימונים בקיץ והכין את הלו"ז לקראתו, זאת בזמן שבקרב האוהדים קיים קונצנזוס לגבי הצורף להחליף את המאמן. הבוקר (חמישי) ערך קראנקה את מסיבת העיתונאים הקבועה לקראת מחזור הסיום.

מאמן מכבי תל אביב, אייטור קראנקה. שלומי גבאי
נשאר בטוח במעמדו. אייטור קראנקה/שלומי גבאי

המאמן נשאל לגבי האכזבה בקרב האוהדים, שחלקם אף שוקלים לא לחדש את המנוי אם לא יתבצעו שינויים דרמטיים: "אני מבין את זה במאת האחוזים, אבל התסכול שלהם לא נובע רק מהעונה הזאת, אלא משתיים או שלוש העונות האחרונות. אני הכי מתוסכל, כי מאז שהגעתי לכאן ראיתי את הסגל הזה עובד בכל יום, שחקנים כמו יונתן כהן, אילון אלמוג, דן ביטון. מאחורי כל שחקן יש בן אדם ועבורי היה טוב להחזיר את השחקנים האלה לסגל. הם יכולים לתרום יותר. אני רק יכול להגיד לאוהדים לסמוך על המועדון, כי כולם רואים שיש פה התקדמות ונעשים שינויים במספר תפקידים. אמרתי לפני כשלושה שבועות שהעונה עוד לא הסתיימה והעונה הבאה טרם התחילה, אז המסר שאני יכול לשלוח לקהל הוא שאני הראשון שמבין את התסכול שלהם. מצד שני אני רוצה לומר שעם השינויים שאני אעשה, הם יהיו גאים בקבוצה בקרוב".

מה הוא למד בחצי השנה הזו: "למדתי המון. נכון שלהגיע למדינה חדשה וליגה חדשה זה דורש זמן, במועדון כמו מכבי תל אביב חייבים לנצח מיד, ידעתי את זה ועשיתי את המיטב כדי להכיר את השחקנים שלי וללמוד הכל הכי מהר שהייתי יכול, זה לא עבד כמו שכולם ציפו, אבל אני יודע שנשתפר בוודאות. הייתי רוצה לשלוח מסר חיובי, כי מאז שהגעתי לכאן שמעתי המון רעשים מחוץ למועדון. אם נהיה שליליים, יהיה בלתי אפשרי להתקדם. יש לנו סגל טוב מאוד לבנות עליו לעתיד, נשפר את הסגל בוודאות ורק ביחד נוכל להתקדם".

קראנקה נשאל האם יופתע במקרה שיקבל הודעת פיטורים בתום חצי עונה בלבד, כפי שקרה לקודמו בתפקיד, מלאדן קרסטאיץ': "זו תהיה הפתעה גדולה, כי מלכתחילה ידעתי שאני לא מגיע לחמישה חודשים. בלתי אפשר לשנות בתקופה כזאת את מה שקרה בשנתיים וחצי. באתי לכאן כי המועדון רצה לעשות שינוי, אפשר לראות שהשינוי הזה קורה ולכן זו תהיה הפתעה, כי העניין הוא לא רק מה עשיתי בחודשים האלה, אלא מה אנחנו מנסים לבנות לעתיד".

מיטש גולדהאר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יפתיע את קראנקה? בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

שחקני חיזוק הגיעו מאוחר בשנים קודמות: "אנחנו עובדים כבר תקופה, אנחנו יודעים באיזה עמדות אנחנו רוצים להתחזק. דבר אחד ברור שאנחנו רוצים כמועדון - וכפי שאתם יודעים קשה לשכנע שחקנים להגיע לישראל - הוא לנסות לשכנע את המועמדים לשחק במועדון מדהים וגדול כמו מכבי תל אביב. אנחנו צריכים למצוא את השחקנים שירצו לבוא להצליח כאן. כמובן שיש לנו רשימה של מועמדים".

מחנה האימונים בספרד: "המתקנים מדריד מדהימים, כל המועדונים הגדולים באירופה משתמשים בהם לצורך מחנות וגם הרבה נבחרות מתכוננות שם ליורו ולמונדיאל. הייתי שם גם עם קבוצות קודמות שלי. אנחנו יכולים לשחק נגד קבוצות טובות. חשוב גם ליצור קשרים טובים עם ריאל מדריד. שני המועדונים הם מהגדולים בעולם".

השלמת הסגל לפני המחנה: "לא שזה לא ריאלי, פשוט מחנה האימונים מתחיל מוקדם בקדם העונה. לפעמים שוק ההעברות מספק הפתעות בסוף. נכון שאנחנו צריכים לצאת למחנה כשרוב הסגל סגור, אבל יכולים להיות פתאום שחקנים שאפשר לצרף בחינם ויהיה לנו זמן גם להתחזק אחרי המחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully