וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוטרו מרטינס: "מסי לימד אותי על רגעים כאלה, חוויה"

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 0:54

הכובש ואיש המשחק של אינטר בדרך לגמר ליגת האלופות רשם ניצחון רביעי ב-2023 על מילאן והשווה את ההישג לאלביסלסטה: "זה מרגיש כמו בנבחרת ארגנטינה". זאנטי: "אשמח להימנע מריאל מדריד". אינזאגי: "לנצח דרבי בחצי הגמר זה סיפוק יוצא דופן"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.5/ספורט1

אינטר עשתה זאת. הנראזורי ניצחו הערב (שלישי) 0:1 את מילאן בגומלין של חצי גמר ליגת האלופות, השלימו 0:3 בסיכום הדרבי ושבו למעמד השיא של הכדורגל האירופי - לראשונה מאז 2010. שחקניו של סימונה אינזאגי יהיו כמובן אנדרדוגים ברורים מול מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד ב-10 ביוני באיסטנבול, אך מוטב שלא להספיד אותם.

לנראזורי, כאמור, זה יהיה מעמד גמר ראשון מאז הזכייה מול באיירן מינכן עם ניצחון 0:2 מצמד שערים של דייגו מיליטו, במה שהגמר הקרוב עשוי להיות הפעם הרביעית בה אינטר תניף את הגביע עם האוזניים הגדולות. זאת ההעפלה השישית אי פעם של האיטלקים לגמר האלופות, כאשר המאזן שלהם עד היום עומד על 3 זכיות ושני הפסדים.

הערב הייתה הפעם הרביעית שאינטר ניצחה את מילאן ב-2023, כאשר מלבד צמד הניצחונות בשבוע האחרון בליגת האלופות, הכחולים-שחורים זכו בסופר קאפ האיטלקי עם 0:3 מרשים ו-0:1 במסגרת הליגה. למעשה, הרוסונרי לא הצליחו לכבוש מול הנראזורי השנה ואיבדו שני תארים, כשזאת הפעם הראשונה אי פעם שפיינליסטית ליגת האלופות הצליחה לשמור 4 משחקים ברציפות על שער נקי מול מילאן.

שחקן אינטר לאוטרו מרטינס. Marco BERTORELLO / AFP, GettyImages
איזו תמונה. לאוטרו עם האוהדים/GettyImages, Marco BERTORELLO / AFP

עוד בכדורגל העולמי

איש המשחק, כובש השער וגיבור הערב של אינטר, לאוטרו מרטינס, שיתף בסיום: "יש המון היסטוריה למשחק הזה, עשינו דברים מצוינים בשני המשחקים. החוזקה שלנו היא עבודת הצוות, חוויתי דבר דומה בגביע העולם בקטאר. נתתי לשאר השחקנים דוגמא לכך - אם הכל הולך לטובתנו זה יעשה קל יותר. אנחנו זקוקים לניסיון בערבים כמו אלה. כל פעם שאני נכנס למגרש אני נותן הכל עבור הקבוצה הזאת, לעזור לחברים שלי לקבוצה. ידענו שזאת הזדמנות נהדרת להגיע לגמר, והנה אנחנו שם. ננסה גם שם לעשות את הטוב ביותר שלנו ולהגיע הכי רחוק שאפשר".

החלוץ הוסיף: "הערב הזה יישאר איתי לכל חיי. למדתי ממסי המון על רגעים כאלה. התבגרתי הרבה העונה - על ומחוץ למגרש. אני חושב יותר, מבלה יותר עם המשפחה והחברים הקרובים. סבלתי המון בעבר כשלא הלך, בטח בפן הפיזי, אבל לא עצרתי לרגע. אנחנו נוסעים לאיסטנבול להניף את הגביע. מגיע למועדון הזה לשחק בגמרים".

חאבייר זאנטי, אגדת המועדון וסגן הנשיא בהווה, סיפר על היריבה שהוא היה שמח להימנע ממנה בגמר: "זאת הייתה חזרה נהדרת לגמר ליגת האלופות אחרי 13 שנים. אני אשמח להימנע מריאל מדריד בגמר, המפעל הזה נראה כמו אחד שנועד עבורם. זה היה מסע ארוך, דרבי בחצי הגמר זה תמיד קשה. גם אני חוויתי את זה ובזמנו הפסדתי אותו. לאוטרו: אני מאוד שמח עבורו, הוא עשה מסע יוצא מן הכלל אצלנו. אנחנו נהנים מכל רגע שלו איתנו, הוא שמח להיות פה ואני מקווה שהוא יישאר פה כמה שיותר זמן. לאינזאגי מגיע להגיע לגמר הזה".

שחקני אינטר, רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס. רויטרס
חילוף מנצח. לוקאקו ולאוטרו/רויטרס

סימונה אינזאגי, שמעמדו על הקווים באינטר היה מעורער מאוד במהלך העונה, הצליח בסופו של דבר להעלות את הנראזורי ל-3 גמרים, כאשר באחד הם כבר זכו (סופר קאפ איטלקי). הוא הפך למאמן השני בלבד מאז ג'ובאני איברניצי להביא את אינטר למעמד גמר ליגת האלופות ובכלל את המועדון לשלושה גמרים בעונה מאז עונת 2010/11.

מאמן אינטר סיכם: "רק בימים הקרובים נבין מה עשינו כאן. בשבילנו זה היה חלום, אבל תמיד האמנו שאפשר להגשים אותו. זאת הייתה דרך יוצאת מן הכלל ולנצח דרבי בחצי הגמר מביא איתו סיפוק יוצא דופן. אני גאה להיות פה. השנה הגענו רחוק וזה לא מובן מאליו, זה הגיע לנו. כעת אנחנו חולמים בענק על הגמר. היריבה? ריאל וסיטי הן קבוצות מהטובות באירופה. אני שמח בשבילנו. מחר אצפה במשחק בעניין רב, אבל ללא העדפה כלשהי".

שחקני אינטר חוגגים. GettyImages
מגיע להם. שחקני אינטר אחרי שריקת הסיום/GettyImages

העולה לגמר, מלבד החגיגות שהיו בסיום של השחקנים והצוות המקצועי עם הקהל, יכולה להיות מעט מוטרדת מהפציעות של פדריקו דימרקו והנריך מחיטריאן שהוחלפו במהלך המשחק, כאשר הפציעה של הארמני מטרידה יותר ובמועדון יבדקו את הקשר בימים הקרובים על מנת לשער את משך היעדרותו.

אם תתמודד בגמר מול ריאל מדריד, זאת תהיה פעם שנייה שאינטר תפגוש את אלופת אירופה, כשבעונת 1963/64 היא ניצחה 1:3 את הבלאנקוס בדרך להנפת גביע אירופה הראשון שלה. את מנצ'סטר סיטי, לה גמר אחד, היא לא פגשה עד היום כמובן במעמד.

לאנדרה אונאנה זאת הייתה הפעם השמינית העונה בה הוא שמר על שער נקי בקמפיין ליגת האלופות הנוכחי, כשהוא מרחק משחק אחד משער נקי נוסף על מנת להשתוות לשיא שעומד על תשעה כאלה בקמפיין אלופות בודד.

אינטר תפגוש בגמר ליגת האלופות, שייערך ב-10 ביוני, את העולה מחצי הגמר בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully