וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פונטי: "נאלצנו לסרב להצעה לארח את אליפות העולם בג'ודו"

16.5.2023 / 16:30

יו"ר איגוד הג'ודו במסיבת עיתונאים אחרי שלוש המדליות באליפות העולם בקטאר: "חסרים 40 מיליון שקל". סמדג'ה: "מדינת ישראל חייבת לנו". אלופת העולם לניר: "הפתעתי את עצמי"

מסיבת העיתונאים של משלחת הג'ודו אחרי אליפות העולם/צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו: שירן גולן

אחרי אליפות עולם בג'ודו מוצלחת בשבוע שעבר, היום (שלישי) נערכה מסיבת עיתונאים לרגל הזכיות בשלוש מדליות. בין הנוכחים יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, אלופת העולם הטרייה ענבר לניר, פיטר פלצ'יק שזגו במדליות ארד והמאמנים שני הרשקו ואורן סמדג'ה.

ביום בהיר נולדה מועמדת למדליה אולימפית: סיפורה של ענבר לניר
נהדרת: ענבר לניר זכתה במדליית זהב באליפות העולם
התקווה הושמע בקטאר, לניר: "מקדישה את המדליה לתושבי הדרום"
"אליפות עולם היסטורית לג'ודו הישראלי, הבאנו חיוך למדינה"

משה פונטי עם ענבר לניר פיטר פלצ'יק איגוד הג'ודו. ניב אהרונסון
אלופת עולם. לניר/ניב אהרונסון

היו"ר פונטי בירך את חברי המשלחת ובראשם הזוכים במדליות והודה גם לקטארים על הכנסת האורחים: "זו פעם שנייה שהתקווה מתנגנת במדינה ערבית, הפעם הראשונה באבו דאבי והשנייה בקטאר. אנחנו מסתכלים קדימה על עתיד הג'ודו הישראלי ורואים שהצלחנו להצמיח ספורטאים ואנשים מדהימים. הסלוגן שלנו הוא שהג'ודו הישראלי הוא הרבה יותר מספורט, כי מי שיוצא מהג'ודו הוא אדם טוב וערכי, שיודע להציב מטרות, לפעול ולחתור אליהן, לתחקר את עצמו ולהשתפר. כדי שיהיו לנו עוד הרבה כמו רז, ענבר, פיטר ושגיא צריך להשקיע בתשתיות ובאנשים ולקדם את פרויקט הג'ודו בבתי הספר כדי שנגדל עוד אלופי עולם ואלופים אולימפיים - אנחנו גאים לייצג את המדינה, להדיף את דגל ישראל ולשיר את התקווה, אנחנו רוצים להמשיך ולהביא הישגים למדינת ישראל".

פונטי הפתיע כשהכריז: "ניתנה לנו האפשרות לארח את אליפות העולם ב-2024, אבל לצערנו נאלץ לוותר. לא נוכל לקיים את האירוע בישראל ואני אומר את זה בצער גדול מאוד, כי אם היינו מביאים את אליפות העולם לישראל זה היה הדבר הגדול הבא, אבל זה כנראה לא יקרה. אליפות עולם דורשת סכומים מסוימים, בסביבות 50 מיליון שקל - אני יודע להביא 10 מיליון, אבל עדיין חסרים 40 מיליון שקל וחבל שזה לא יקרה. כרגע לא נקיים אותה בישראל. דיברתי עם מיקי זוהר, אבל לא על אליפות העולם. אני לא יודע איפה זה נמצא אצלו. אני מקווה שיזמינו אותי לפגישה כדי שנוכל לסגור את זה, אבל אני מבין שיהיה קשה מאוד להשיג את הסכומים האלה. אולי יהיו בשורות טובות יותר אחרי שאפגש עם ראש הממשלה, זה יהיה אירוע מטורף אם הוא ייערך בישראל".

אורן סמדג'ה, מאמן הנבחרת הגברים, הוסיף: "מדינת ישראל חייבת לענף הג'ודו, הענף הראשון שפרץ את המדליות האולימפיות הראשונות ומספק את ההישגים הגדולים ביותר בספורט בישראלי. זה משהו שהמדינה יכולה לתת אחרי כל ההישגים".

בתגובה לדברים הללו מסר שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אנשי איגוד הג'ודו מצויים בקשר כמעט יומיומי עם אנשי משרדי ועם המנכ"ל וקיבלו פתרונות ללא מעט בעיות שעלו בתקופה האחרונה. בעניין אירוח אליפות העולם, יש תהליך מאוד ברור של הגשת בקשה במודל של אירוח אירועים בינ"ל ואיגוד הג'ודו מכיר את התהליך מצוין. עד רגע זה לא נעשתה אליי פנייה מסודרת ממי מהגורמים מאיגוד הג'ודו. אירוח אירועים בין לאומיים בישראל הוא אחד מהדגלים שלי בקדנציה הזו. מהרגע שתוגש בקשה כנדרש במודל אירוח אירועים בינ"ל, כולל הערכות העלות התקציבית לקיום התחרות בישראל, אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי לקיום התחרות בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ענבר לניר, ג'ודאית. ניב אהרונסון
הופתעה מעצמה. לניר/ניב אהרונסון

ענבר לניר סיפרה על הזכייה במדליית הזהב לפני המשחקים האולימפיים בפריז: "הימים יעברו והדברים יחלחלו. מה יהיה? אני לא יודעת. אנחנו עובדים בשביל לנצח, כל מי שבקטגוריה שלי, ואני שמחה על הניצחונות שלי. הוכחתי לעצמי שאני מסוגלת ביום נתון להביא את היכולות שלי ב-100 אחוז וזה נותן לי ביטחון מאוד גדול. אני לא יכולה להבטיח שום דבר, אבל נעבוד הכי קשה שאפשר כדי להגיע במאת האחוזים ליום נתון באולימפיאדה. זו הייתה הפעם הראשונה שהצלחתי לתת את הכל ביום נתון בבוגרים, אז הופתעתי - אני תמיד מצפה לנצח, בכל קרב, אז כשזה קרה זה מאוד הפתיע אותי".

מאמנה שני הרשקו: "הרגשתי שיש לנו נבחרת מאוד חזקה ועשינו הכנה חזקה, לא חסכנו בשום דבר. בימים הראשונים היו לי אכזבות כי הרגשתי שדברים לא התחברו כמו שרציתי. כמו שענבר אומרת, אנחנו עוברים מקרב לקרב וכשהיא הגיעה לגמר אמרתי לה שאני יודע מה יקרה כי זה מעמד שהייתי בו וזו יריבה שהיא מכירה, גם במחנה האימונים ענבר גרמה לה להרגיש מאוד לא נוח והיא ביקשה לא להתמודד נגדה. ידענו שזה קרב שצריך לנצח והזכייה היא מאוד מרגשת, כי זה הישג נדיר במחוזותינו. זה נגמר וממשיכים הלאה".

פיטר פלצ'יק, ג'ודאי. ניב אהרונסון
פלצ'יק. "ניהלתי במקביל אירוע בבית ולא ויתרתי לעצמי"/ניב אהרונסון

פיטר פלצ'יק שזכה במדליית ארד: "עברתי חודש מאוד מטלטל, בכלל החודשים האחרונים עמוסים פיזית, נפשית ורגשית, כי מצד אחד עשינו הכנה יוצאת דופן, כל הנבחרת בראשות אורן, אבל במקביל נולדו לי תאומים בהיריון בסיכון וניהלתי אירוע בבית. אני שמח שלא ויתרתי לעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully