וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית: ענבר לניר זכתה במדליית זהב באליפות העולם, פלצ'יק בארד

12.5.2023 / 18:32

הישג גדול לישראלית (עד 78 ק"ג), שהכניעה באיפון נהדר את אודרי צ'ומאו הצרפתיה בגמר. לפני כן גברה באיפון גם על המדורגת ראשונה בעולם. פלצ'יק (עד 100 ק"ג) העפיל לגמר בית הניחומים, יריבו פרש לפני הקרב על הארד

הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר זוכה במדליית זהב בקטאר/איגוד הג'ודו

אליפות העולם בג'ודו נמשכת היום (שישי) עם שני נציגים ישראלים, ושניהם הביאו מדליות ראשונות למשלחת הישראלית. ענבר לניר (עד 78 ק"ג) סיפקה יום קרבות נהדר וזכתה בזהב כנגד כל הסיכויים, בעוד פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד בקטגוריית משקל של עד 100 ק"ג. מדובר, אם כך, באליפות העולם המוצלחת בתולדות ישראל: פעם ראשונה שהמשלחת תשוב ארצה עם שתי מדליות באותו טורניר.

הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
היום הגדול בקריירה. ענבר לניר/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

ענבר לניר (עד 78 ק"ג)

לניר החלה את דרכה בסיבוב השני (העפילה אוטומטית) עם קרב מול יריבה פולנייה שהסתיים בניצחון אחרי ווזארי וריתוק. בשמינית הגמר היא גברה על פטריסיה ברוקלי הסלובנית באופן זהה, שוב עם ווזארי וריתוק. הניצחון הגדול של היום מבחינתה הגיע ברבע הגמר, כשגברה על ז'נז'או מא הסינית, סגנית אלופת העולם. גם הפעם היא עשתה זאת באמצעות ווזארי וריתוק.

בחצי הגמר הגיע עוד ניצחון ענק של לניר, שגברה בצורה דרמטית על אליס בלאנדי האיטלקייה, המדורגת 1 בעולם. בלאנדי גברה על לניר בכל ארבעת המפגשים הקודמים ביניהם ונראתה גם הפעם בדרך לניצחון אחרי שהובילה בווזארי מהיר, אבל שניות ספורות לפני תום הקרב לניר סיפקה איפון מרהיב, שסידר לה מקום בגמר.

בגמר, הפתיעה באיפון מופלא גם את אודרי צ'ומאו הצרפתיה בת ה-33, שזכתה בעבר במדליית כסף אולימפית, במדליית זהב באליפות העולם ובארבע מדליות זהב באליפויות אירופה, ובכך חתמה יום סנסציוני, כנגד כל הסיכויים. וואו.

לניר היא הישראלית העשירית שזוכה במדליה אישית באליפות העולם, והשלישית שזוכה במדליית זהב אחרי ירדן ג'רבי (2013) ושגיא מוקי (2019).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא ישראלי. David Finch, GettyImages
גם הוא חגג. פלצ'יק/GettyImages, David Finch

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג)

פלצ'יק עלה אוטומטית לסיבוב השני והחל את היום עם ניצחון מרשים על קנטארו אידה היפני. איפון תוך 41 שניות העניק לפלצ'יק את הכרטיס לשמינית הגמר, שם ניצח את ניאל אליאסוב הרוסי, מדליסט הארד מטוקיו, בווזארי. בקרב הבא של פלצ'יק, הוא פגש את זלים קוסטוייב האזרי, מדליסט ארד מאליפות העולם הקודמת, וקיווה לנצח אבל עשה מהלך לא חוקי שעלה לו בפסילה. אבל פלצ'יק לא ויתר על מדליית הארד: בקרב הראשון בבית הניחומים הוא גבר על נורליחאן שרחאן הקזחי, אותו כבר ניצח במפגש היחיד מולו בקריירה, עם ווזארי. בקרב על הארד הוא אמור היה לפגוש פרצוף מוכר - שאדי אלנחאס הקנדי, שניצח אותו בבית הניחומים באולימפיאדת טוקיו - אולם כשעה וחצי לפני הקרב, הודיע איגוד הג'ודו הקנדי שאלנחאס לא כשיר, ולא יתייצב להתמודדות. על כן, פלצ'יק זכה בארד.

המשך התחרויות

יום שבת: מעל 78 ק"ג נשים (רז הרשקו)
יום ראשון: קבוצות מעורבות

סכומי הזכייה באליפות העולם:

מדליית זהב: 20,800 יורו לג'ודוקא, 5,200 יורו למאמן
מדליית כסף: 12 אלף יורו לג'ודוקא, 3,000 יורו למאמן
מדליית ארד: 6,400 יורו לג'ודוקא, 1,600 יורו למאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully