וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום בהיר נולדה מועמדת למדליה אולימפית: סיפורה של ענבר לניר

13.5.2023 / 12:45

הג'ודוקא לא הייתה בטופ הספורטאים האולימפיים שניבאו להם מדליה בפריז 2024, אך לאחר שחזרה מקטאר כאלופת עולם, העיניים מעתה יהיו נשואות אליה. סיפורה של הג'ודוקא שרצתה בלט וריקוד וסיימה עם חותמת להצלחה עצומה

הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר זוכה במדליית זהב בקטאר/איגוד הג'ודו

קצת יותר משנה למשחקים האולימפיים פריז 2024, ואתמול (שישי) נולדה לוועד האולימפי בישראל עוד מועמדת למדליה. הצלחה, אוהבים בגוף המנהל את הספורט האולימפי למדוד דרך הגעה לגמרים. תמיד מייחלים למדליות ואחרי שיא 4 המדליות בטוקיו, לא רוצים לחזור אחורה, אבל בריאיונות ובמצגות, תמיד ידברו קודם על גמרים. יכוונו לשם. לבסיס הרחב יותר.

ענבר לניר שזכתה אתמול במדליית הזהב בג'ודו באליפות העולם בקטאר במשקל שלה עד 78 קילוגרמים, לא הייתה, בטח לא עד אתמול, ברשימה האקסקלוסיבית של הספורטאים האולימפיים שהעיניים נישאות אליהם כאלה שיביאו לישראל את האושר וההצלחה. גם בנבחרת המעורבת של ישראל בג'ודו שהביאה מטוקיו מדלית ארד, היא לא היתה חברה פעילה בזירה. לניר היתה שם בבירת יפן בקרבות היחידות אבל לא הצליחה לפלס דרך לפודיום. בתחרות הקבוצתית, העדיפו באיגוד הג'ודו לשלוח למזרון את גילי שריר, תמנע נלסון לוי ורז הרשקו.

שירה ראשוני וענבר לניר לא לוהקו לתחרות הקבוצתית.

ענבר לניר ג'ודאית ישראלית עם מדליית זהב, אליפות העולם בקטאר. KARIM JAAFAR/AFP, GettyImages
השתדרגה. לניר/GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP

לניר בת ה-23 נולדה וגדלה ביהוד. הבית היה בית של ג'ודו אבל כילדה היא רצתה חוגים לריקוד, בלט והתעמלות אמנותית. את הג'ודו גילתה רק לקראת בת מצווה ודי מהר הבינה שזה בשבילה. היא פשוט הייתה טובה מאוד. היא גבוהה, 1.76 מ' וידעה להשתמש בנתונים הגופניים כדי להכניע יריבות עם קרבות מעניינים שהסתיימו הרבה פעמים באיפון. ממש כמו שעשתה אתמול ביום תחרות אדיר בקטאר, כך גם לאורך הקריירה לא היתה לה הסבלנות לקרבות ארוכים ומתישים שמסתיימים בעונשים ובכרטיסים צהובים.

זה היה שבוע שהתחיל לא טוב באליפות העולם עבור יושב הראש המיתולוגי משה פונטי. הפייבוריטים למדליות לא צלחו וספק אם מישהו הימר שדווקא לניר תביא את ההישג הכי גדול. פיטר פלצ'יק לקח אתמול לפניה את הארד, אבל הג'ודוקא המצטיין של ישראל במשקל עד 100 ק"ג תמיד נחשב לאחד שתולים בו תקוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ענבר לניר ג'ודאית ישראלית. KARIM JAAFAR/AFP, GettyImages
כל העיניים עליה. לניר/GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP

דווקא לניר באה מאחור, אם כי מי שעוקב אחריה מקרוב ידע שיש פוטנציאל. היא אמנם לא גרפה מדליות מזהב, אבל לצד תחרויות בהן הודחה בסיבובים המוקדמים, היו לה בשנתיים שמאז טוקיו בתחרויות הגראנד פרי והגראנד סלאם גם לא מעט כסף וארד. בתחרויות, שנערכו בישראל היא הצליחה הרבה פחות.

עכשיו העיניים נשואות אליה. ג'ודו הנשים תחת שני הרשקו המאמן הוותיק נוחל הרבה הצלחות. רז הרשקו, גילי שריר, תמנע נלסון לוי, גפן פרימו שעדיין מצפים ממנה לגדולות ומעכשיו גם ענבר לניר. לישראל עוד ספורטאית שיכולה ביום טוב לחזור מצרפת עם מדליה אולימפית. הילדה מיהוד שחששה בתחילת הדרך מהענף הכוחני, היא מהיום שם דבר בעולם הג'ודו. 10 שנים אחרי שירדן ג'רבי עשתה את זה, ענבר לניר הביאה אליפות עולם בפעם השנייה עבור הנשים בג'ודו ואלמלא ההתעסקות הטבעית במבצע בעזה, כל בית ספורטיבי בישראל, היה אתמול מדבר רק עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully