וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה שבעה? "זה שטויות". לגיה עקבה אחרי קורנו ואבו פאני

9.5.2023 / 7:57

חזיזה "הגיע בטירוף" למכבי תל אביב וסחף את חבריו שהחליטו "להילחם כמו משוגעים". סקאוט פולני נכח ביציעים, אבל במועדון מעריכים: אף אחד לא יעבור לשם. וגם: המסר מבכר, הלקח המרגש מביקור פלאניץ' והצעדים שיינקטו נגד אוהדים שהשליכו אבוקות

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 1:3/ספורט1

שמחה אדירה מלווה בתחושת הקלה במכבי חיפה אחרי הניצחון 1:3 אתמול (שני) על מכבי תל אביב. באסיפה ביום חמישי האחרון אמר ברק בכר לחניכיו שאם בתחילת העונה היו אומרים להם שהם יהיו במצב כזה שלושה משחקים לפני תום העונה, הם היו שואלים "כמה צריך לשלם?". ואכן, השחקנים הבינו שלמרות ההפסד בטרנר והאירועים שהגיעו אחריו, הם עדיין במצב טוב לקחת אליפות שלישית, והפוקוס עבר למכבי תל אביב. גם לפני המשחק, השחקנים הבהירו בשיחות פנימיות שרק ניצחון בא בחשבון.

"אמרנו לפני המשחק שלא משנה מה תהיה הסיטואציה, בין אם נוביל ובין אם נהיה בפיגור, נמשיך לרוץ בלי סוף. החלטנו להילחם היום כמו משוגעים", סיפר דולב חזיזה. הירוקים הצליחו להפוך פיגור בפעם השמינית העונה, וזו אולי הייתה הפעם המתוקה מכולן. "אין ספק שהתחושה הייתה אדירה", התמוגג שחקן בקבוצה, "זה צעד אדיר לאליפות, אבל אנחנו לא יכולים לקחת אליפות בדיבורים, צריך לסיים את זה בנתניה".

בקבוצה החמיאו לפייר קורנו ומוחמד אבו פאני, שכיכבו כל אחד בתפקידו. ביציע נכח אתמול סקאוט של לגיה ורשה הפולנית שהגיע לעקוב אחר שחקנים בקבוצה ובייחוד אחר השניים הללו, אך בחיפה הבהירו שהם מתקשים להאמין ששחקן בחיפה ירצה לעבור לקבוצה הפולנית משום שלא מדובר בהתקדמות גדולה ביחס למכבי חיפה.

האזינו לשלמה וייס על הניצחון של מכבי חיפה

מוחמד אבו פאני עם דיא סבע שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מבוקש בפולין, אבל לא צפוי לעבור. אבו פאני חוגג עם דיא סבע/מאור אלקסלסי

מי שעוד זכה למחמאות גדולות היה דילן בטובינסיקה. במהלך השבוע האחרון, היה חשש גדול בקרב האוהדים על רקע היעדרותו של עבדולאי סק, אבל בטובינסיקה שנכנס לנעליו הציג "משחק מצויין" על פי אנשי המועדון, והזכיר מדוע בפתיחת העונה הוא היה הבלם המוביל בקבוצה. "ידענו שיש לנו שני בלמים ברמה הכי גבוהה שיש", אמרו בקבוצה, "דילן שחקן ברמה מאוד גבוהה והוא הוכיח את זה".

מעל כולם עמד דולב חזיזה, שגרף את מרבית המחמאות. הקשר הצליח בנחישות גדולה לכבוש את שער השוויון והיה מהשחקנים היותר טובים בקבוצה, "דולב שחקן של נשמה", הגדיר זאת אחד מחבריו לקבוצה, "הוא באמת מגיע בטירוף לכל משחק, אבל הפעם זה היה מיוחד גם עבורו. אומרים עלינו שאנחנו שבעים, דולב הוא ההוכחה שזה שטויות".

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"שחקן נשמה". חזיזה חוגג/מאור אלקסלסי

שחקני מכבי חיפה הופתעו ושמחו כאשר שעה לפני שריקת הפתיחה, הגיע בוגדן פלאניץ' לביקור. הבלם הסרבי שעזב אחרי ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הרגיע את חבריו ואמר להם: "אם אני פה ואם אשתי והילדה שלי פה, אז יהיה פה ניצחון". גם בסיום הבלם התבקש עלידי הקהל להגיע לחגיגות עם הקהל. "מה שקרה אתמול עם פלאניץ' רק מראה איזה חדר הלבשה יש לנו, ורק ממחיש מה המשמעות של האצטדיון הזה עבור השחקנים הזרים", התגאו גורמים במועדון. בסיום המשחק סיפר פלאניץ' לחבריו שהוא עקב אחריהם ושהאליפות מגיעה להם בגדול, אבל בחיפה עדיין לא מברכים.

"כבר גרמנו ליותר מדי דפיקות לב לאוהדים ולעצמנו העונה, ככה שאנחנו לא חותמים שום דבר. אבל הגיע הזמן להפסיק עם דפיקות הלב ולגמור את זה בנתניה", אמר אחד השחקנים. הירוקים יחסרו במשחק בשבוע הבא את עומר אצילי ודניאל סונדגרן המוצהבים כאשר ההערכה שעוד שחקנים ייעדרו בצל הדיון שייערך מחר בבית הדין של ההתאחדות על אירועי טרנר. "לא משנה מי ישחק, אנחנו נעלה עם 11 שחקנים כדי לנצח", הבהיר ברק בכר שעשוי לעלות במערך של שלושה בלמים ועם דולב חזיזה כמגן על כל הכנף הימנית בשל היעדרם של סונדגרן ואצילי.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, ביניהם גם בוגדן פלאניץ'. מאור אלקסלסי
ההוכחה: חדר ההלבשה חזק מתמיד. פלאניץ' מצטרף לחגיגות/מאור אלקסלסי

בצל החגיגות הגדולות, במכבי חיפה לא אהבו לראות את האירועים בין היציע הדרומי לבין אוהדי מכבי תל אביב לקראת סיום המשחק. כידוע, האוהדים הירוקים ביציע הדרומי השליכו אבוקות לעבר אוהדי מכבי תל אביב בכמויות גדולות במיוחד, ומנגד גם אוהדי מכבי תל אביב השיבו עם זריקת זיקוקים ולאחר מכן גם השליכו כיסאות שעקרו מהמקום. מה שמנע אסון היה כנראה הרשת שהחליטו במכבי חיפה להתקין לפני המשחק, מחשש שאירועים כאלה יקרו.

הרשת שנרכשה ב-350 אלף שקלים הצליחה למנוע את המעבר של האבוקות שנזרקו ולמעשה מנעה אירוע גדול בהרבה. במועדון יבחנו היום את צילומי האבטחה ואם יאתרו אוהדים שנראים זורקים אבוקות לעבר היציע של מכבי תל אביב, הם יורחקו ממשחקי הקבוצה והמנוי שלהם ישלל מהם.

במכבי חיפה אמרו על האירוע: "מדובר באירוע מורכב לאבטחה. טענו בעבר ואנו טוענים גם היום כי הושבה של שני קהלים העוינים זה את זה, אלו לצד אלו, מסוכנת. השקענו מאות אלפי שקלים ומנענו פגיעה באדם! אגב ראוי לציין שגם אוהדי מכבי תל אביב השליכו אבוקות וזיקוקים לעבר הקהל הירוק ולא מעט! ההערכות המוקדמת, ההשקעה, מנעו אסון. במקביל אנו נעבור על סרטוני האבטחה, נאתר את המשליכים ונדאג להרחיקם מהאצטדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully