וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלתי שביר: באטלר סיפק עוד רגע מופלא, מיאמי מהללת "לוחם" נוסף

כוכב מיאמי נפצע ברבע האחרון מול ניו יורק, ספולסטרה מלמל "פאק" על הקווים - אך באטלר נותר על הפרקט, סידר ניצחון וגרם לדוויין ווייד לבקש ממנו חתימה. לאורי הזכיר נשכחות: "הוא פשוט ווינר"

בסיבוב הראשון, למדה מילווקי על בשרה שאי אפשר לשבור את מיאמי. אמש (ראשון) גם ניו יורק הבינה את הלקח הזה. הניקס פתחו בסערה את פתיחת סדרת הסיבוב השני במזרח, האווירה במדיסון סקוור גארדן היתה מופלאה, המארחת כבר ברחה ליתרון בן 12 נקודות - אלא שאז ההיט עשו את מה שהם עושים מאז פתיחת הפלייאוף: חוזרים, לאט לאט, התקפה אחר התקפה, ולבסוף סוגרים עניין במאני טיים.

שחקני מיאמי היט ג'ימי באטלר, באם אדבאיו. Elsa, GettyImages
כל כך קשוחים. באטלר ואדבאיו/GettyImages, Elsa

כמו בכל הסדרה מול הבאקס, גם הפעם הכוכב הגדול היה ג'ימי באטלר. אלה לא רק המספרים - 25 נקודות ו-11 ריבאונדים, אלא בעיקר האופי: באמצע הרבע הרביעי נחת באטלר לא טוב וסובב את הקרסול. מאמנו, אריק ספולסטרה, נראה ממלמל "פאק" על הקווים, אולם בעוד רוב השחקנים האחרים בליגה היו יורדים לספסל, באטלר נותר על הפרקט. הכוכב בן ה-33 שיחק 43 דקות, יותר מכל שחקן אחר בקבוצתו, ויש לו כעת 213 נקודות בפוסט-סיזן. השחקן היחיד שקלע יותר בששת המשחקים הראשונים בפלייאוף אחרי גיל 30 היה קארים עבדול ג'באר (224 ב-1977).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דוויין ווייד ביקש חתימה בסיום

"אנחנו משחקים כדורסל נהדר", אמר הכוכב. "אנחנו ביחד, בבית או בחוץ, בטוב וברע, מאמינים שאפשר לעשות משהו מיוחד". כשאריק ספולסטרה נשאל על רגע הפציעה של באטלר, שהתעקש להישאר על הפרקט ומיד קלע שתי זריקות עונשין, אמר המאמן: "הוא הבטיח לי שאפשר לסמוך עליו. הוא רצה לוודא שננצח. אני מכיר אותו". על הפציעה עצמה אמר ספולסטרה, שעלה למקום החמישי בטבלת הניצחונות בפלייאוף עם 101: "אני עדיין לא יודע מה מצבו, אני אפילו לא בטוח שנדע מחר, קשה לדעת עם סיבובי הקרסול הללו. נחכה ונראה. אני רק יודע שהוא לא רצה לרדת לספסל".

מלבד באטלר, גיבור המשחק היה קייל לאורי. במרץ האחרון חגג את יום הולדתו ה-37, במהלך העונה הפך לשחקן ספסל, אך הרכז הוותיק נראה אמש בשיאו עם משחק לחימה נהדר ושורה סטטיסטית של 18 נקודות, 5 ריבאונדים, 6 אסיסטים ושיא קריירה של 4 חסימות. "הוא לוחם אדיר, הוא עשה דברים מדהימים אפילו על רגל אחת העונה. הוא ווינר, פשוט ווינר, וכשהכי צריך אותו, אז הוא יופיע. זה כל מה שקייל רוצה, את ההזדמנויות הללו בפלייאוף".

אחרי הפציעה המדוברת, לקח באטלר זריקה אחת בלבד - שלשה אותה החטיא - אך הוא המשיך למשוך תשומת לב מההגנה. "הוא הכוכב שלנו, הפרנצ'ייז פלייר שלנו", אמר לאורי. "אני מקווה שהוא יהיה בסדר, ואם לא - נצטרך למצוא דרך לשרוד בלעדיו. זה מה שהוא עושה - הוא סיים את המשחק, כי הוא בחור מאוד קשוח".

מנגד, הניקס בצרות - לפחות לפי הסטטיסטיקה: בכל שבע הפעמים הקודמות שהפסידה משחק ראשון בסדרה במדיסון סקוור גארדן, הפסידה גם בסדרה כולה. המארחת דייקה ב-7 מ-34 מחוץ לקשת, כשג'יילן ברנסון סיים עם 0 מ-7. "הייתי נורא", אמר. "זה מאוד לא מאפיין אותי, ואני לוקח אחריות. אני חייב להיות טוב יותר. בתוך הקשת הייתי די יעיל, אבל מחוצה לו - זוועה. מיאמי קבוצה טובה, עם הגנה מצוינת, היא מאוד מאומנת ומנוסה וצריך לתת לה קרדיט, אבל אני חייב להשתפר. ננסה לחזור רעבים יותר ולתקן את הטעויות שלנו".

ג'וליוס רנדל התאמן לפני שריקת הפתיחה, אך לבסוף החליטו הניקס שלא לסכן אותו. לפי הערכות, הוא ישוב למשחק השני. "הוא היה מאוד חסר לנו", הודה אר ג'יי בארט. "אנחנו יודעים שמיאמי לעולם לא תוותר. זה הדבר שאני אוהב סדרה הזו - זו תהיה מלחמה". טום ת'יבודו אמר על הפורוורד הפצוע שלו: "אני סומך עליו ועל הצוות הרפואי לקבל החלטה. יש לנו מספיק כדי להצליח גם בלעדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully