וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה להיות לורנזו בראון": החברות העמוקה בין ג'ורדן לויד לכוכב מכבי תל אביב

27.4.2023 / 13:00

הם שיחקו זה נגד זה בתיכון, וכשהתאחדו הפך האחד למנטור של השני - וזה נגמר בטבעת אליפות מה-NBA. הערב (21:15) במונאקו, הילדים מאילינוי ייפגשו שוב בקרב על הפיינל פור. בראון: "הוא כמו בן משפחה, אבל על המגרש אני מוכן להוריד לו את הראש"

אוהדי מכבי מעודדים את השחקנים ביציאה לאימון/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

"אנחנו משוחחים בינינו לא מעט. הוא תמיד נותן לי עצות חכמות ומלמד אותי דברים. אני רוצה להיות כמו לורנזו בראון: לא לשחק בהכרח באותו סגנון ממש, אבל להניע את הכדור כמוהו, להנהיג ולנהל את ההתקפה, להעמיד מספרים כמו שלו. להיות MVP".

את המחמאות האלה קיבל רכז מכבי תל אביב לפני זמן רב, כשספק אם שיער שיהפוך לכוכב ביורוליג. ומי שחלק לו את המילים החמות הללו אינו גרופי מזדמן או אוהד מהרחוב, אלא יריבו בקרב על הכרטיס לפיינל פור. הערב (חמישי, 21:15), כשבראון וג'ורדן לויד ייפגשו על הפרקט במונאקו, הם שוב ייאלצו להניח לרגע בצד את החברות העתיקה והעמוקה ביניהם.

עוד על סדרת רבע הגמר

תחנה מספר 1: התיכון

שני הגארדים המצוינים גדלו באילינוי; בראון נולד ברוקפורד, ולויד - שצעיר ממנו בשלוש שנים - התגורר בשיקגו, במרחק של כ-150 ק"מ. על אף פער הגילים, הם הספיקו לשחק זה נגד זה בתיכון. "היינו בקבוצות יריבות, ותמיד סיפרו לי עליו, אבל האמת היא שלא ממש הכרתי אותו", סיפר לויד בעבר.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
לורנזו בראון מול ג'ורדן לויד. אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב, אתר רשמי
לורנזו בראון מול ג'ורדן לויד/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

תחנה מספר 2: ליגת הפיתוח

ב-2017 הם שוב נפגשו כיריבים, הפעם בג'י-ליג. פורט וויין, קבוצת הפיתוח של אינדיאנה, ניצחה את הגרנד ראפידס של דנבר 119:126. בראון קלע 28 למפסידים, אבל זה לא הספיק מול 21 שהמטיר לויד ו-30 של אחד, אלכס פוית'רס.

תחנה מספר 3: איחוד מרגש בקנדה

כדי שדרכיהם יתאחדו סוף סוף, השניים היו צריכים לצאת מגבולות ארה"ב ונפגשו בטורונטו. ברגע שהפכו שותפים לקבוצה, או לפחות למועדון, הקשר ביניהם הלך והעמיק. בראון, אחרי שנבחר ל-MVP של הג'-ליג ב-2018, נכנס סוף סוף לסגל של האלופה שבדרך; לויד הגיע מהפועל אילת לקנדה, והיה על התפר שבין הקבוצה הראשונה לקבוצת הפיתוח, ראפטורס 905.

למעשה, בראון הפך למעין מנטור שלו. הוא דאג לצפות בכל משחק של חברו מאילינוי, ובכל פעם שנתקל באנשי הג'י-ליג הקנדיים, התעניין בשלומו. "אנחנו מסתובבים הרבה יחד, והוא בן אדם שקל להעריץ ולשאוב ממנו השראה. הלוואי שאגיע לאן שהוא הגיע", המשיך לויד לפרגן.

טו הולוואי הפועל חולון ג'ורדן לויד הפועל אילת. קובי אליהו
בזמן שלורנזו בראון נבחר ל-MVP בליגת הפיתוח, הוא שיחק באילת. ג'ורדן לויד/קובי אליהו

תחנה מספר 4: שותפים לרגע ב-NBA

ב-29 באוקטובר 2018 זה סוף סוף קרה: לויד עלה למשחקו הראשון אי פעם ב-NBA, ובראון היה לצידו. הרוקי קיבל שתי דקות ולא קלע בהפסד של טורונטו למילווקי, והמנטור סיים עם חמש נקודות ב-19 דקות. הם הספיקו להופיע עוד פעמיים יחד, לפני שנפרדו. לורנזו נחתך בינואר ועבר לסין, בעוד לויד נשאר עד סוף העונה. בשלבים המאוחרים של הג'י-ליג, הוא הכיר שותף חדש: ווייד בולדווין שמו.

תחנה מספר 5: חולקים טבעת

בדרך לא דרך, לויד ובראון סיימו את העונה עם התכשיט הכי יוקרתי שיש בעולם הכדורסל: טבעת אליפות מה-NBA. הראפטורס זכו בתואר ההיסטורי; בראון, שהופיע 26 פעמים במדיהם לפני ששוחרר, היה זכאי לפרס; לויד, שלא ראה כלל מגרש בפלייאוף, היה חלק מהסגל ואפילו הפך לסמל.

בתוך המועדון הוא קיבל קרדיט על כך שבין המשחקים בסדרת הגמר מול גולדן סטייט, היה לו חלק מהותי באימונים; המשימה שלו הייתה להידמות לסטף קרי, כדי שהשחקנים יתרגלו את השמירה עליו. היה לו גם חלק ציבורי בהצלחה: לויד היה "הבחור האקראי בחליפה" שחגג עם קוואי לאונרד את סל הבאזר הבלתי נשכח שלו במשחק השביעי והמכריע. אחר כך, לצעדת האליפות, הוא הגיע עם חולצה שנושאת בדיוק את הסלוגן הזה - Random guy in a suit.

הראשון לזהות: לויד בראון ב"סיינפלד"

תחנה מספר 6: יריבים באירופה

אחרי החגיגות הללו, השניים עברו לאירופה ומאז נפגשו לא מעט כיריבים. בזמן שלויד שיחק בוולנסיה, בראון ריכז בכוכב האדום בלגרד. וכשבראון עזב לפנרבחצ'ה, לויד מילא את מקומו בסרביה. אשתקד נפגשו ברוסיה, במדי אוניקס קאזאן וזניט סנט פטרסבורג, עד שהמלחמה באוקראינה גרמה להם לעשות עוד רילוקיישן.

רק אחד מהשניים יגיע לפיינל פור בקובנה. שלשום, במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף, הם היו רחוקים ממיצוי היכולת שלהם. בראון חזר מ-12 ימי השבתה בגלל פציעה בקרסול, בעוד לויד סיים עם 0 מ-6 לשלוש ושיא שלילי במדד (6-) במשחקו הראשון כאבא. בשבוע שקדם להתמודדות, הוא שהה בארה"ב לצד אשתו.

"אנחנו מכירים כל כך הרבה שנים, והוא כמו בן משפחה עבורי", מספר בראון לוואלה! ספורט. "אני יודע שג'ורדן יבוא בטירוף למשחק הבא. אתה לא יכול להירדם מולו, כי הוא מסוגל לעשות הכל: להוביל כדור, לקלוע מבחוץ, לחדור לסל. יש לו חלק עצום בפאזל שמונאקו הרכיבה העונה. דיברנו לפני המשחק הראשון ובירכתי אותו על הלידה, ואנחנו נישאר חברים. אבל על המגרש אני מוכן להוריד לו את הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully