וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויו לה פראנס: מונאקו סוחבת ציפיות של ליגה שלמה

וילרבאן, רואן ולה מאן הושפלו, לימוז' היא זיכרון רחוק, אבל התקווה החדשה מגיעה מהנסיכות. "מונאקו תנסה להחזיר את הכדורסל הצרפתי לפיינל פור אחרי ציפייה של יותר מ-25 שנה", כתבו ב"לה פיגארו". המשוכה בדרך: מכבי תל אביב

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.4/ספורט1

הליגה הצרפתית בכדורסל מעולם לא ייצאה אלופות אירופיות מפוארות או קבוצות שמהלכות אימים על המפעלים היבשתיים. למעשה לימוז' מודל 1992-93 היא הקבוצה הצרפתית היחידה אי פעם שזכתה ביורוליג (או בגביע אירופה).

הניצחון של יורי זדובץ' ושות' 55:59 על בנטון טרוויזו בגמר ב-1993 היה בהופעה האחרונה של לימוז' בפיינל פור. מאז רק צרפתייה אחת הגיעה לטופ 4, וילרבאן ב-1996-97. ומאז? יוק.

נציגות ספרד, יוון, רוסיה, איטליה, טורקיה וישראל השתלטו כליל על הכרטיסים לפיינל פורים. היו גם הופעות אורח של ז'לגיריס ופרטיזן בלגרד - אבל לצרפת לא נשאר. ואנחנו מדברים על אימפריית ספורט בכלל וכדורסל בפרט.

ב-26 השנים בהן לצרפת לא הייתה נציגה בפיינל פור של היורוליג, הנבחרת זכתה בשתי מדליות כסף אולימפיות, זכתה ביורובאסקט (2013) והוסיפה שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד. איזה מרחק בין הנבחרת לבין הקבוצות.

"מונאקו נכנסת לנעליים של הפייבוריטית במטרה להחזיר את הכדורסל הצרפתי לפיינל פור אחרי ציפייה של יותר מ-25 שנה", נכתב היום ב"לה פיגארו".

שחקן מונאקו אלפא דיאלו עם מייק ג'יימס. CHRISTOF STACHE/AFP, GettyImages
הסדרה נגד אולימפיאקוס בשנה שעברה נתנה למונאקו הרבה תיאבון/GettyImages, CHRISTOF STACHE/AFP

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

וילרבאן, רואן, לה מאן, לימוז', שטרסבורג ואחרות ניסו במשך שנים ארוכות ובדרך כלל "עשו בושות" עם קמפיינים שהבהירו כמה הן רחוקות מהטופ האירופי - עד שהגיעה מונאקו עם הכסף הגדול.


הבעלים אלכסיי פדוריצ'ב, רוסי שמתגורר במונאקו ומחזיק באזרחות הונגרית, רכש את חלק הארי במועדון בינואר 2022. כמה חודשים לאחר מכן הקבוצה מהנסיכות מתחה את אולימפיאקוס בסדרת רבע גמר משובחת, לפני שהודחה אחרי הפסד 94:88 במשחק מספר 5 בפיראוס. פדוריצ'ב ראה, נהנה ובקיץ האחרון שם רגל על הגז והגדיל את התקציב ב-47 אחוזים: עד ל-20.7 מיליון יורו.

הגדלת התקציב סייעה למונאקו לעבור את וילרבאן (תקציב של כ-15 מיליון יורו) בזירה הצרפתית ולהתבסס בטופ 10 של היורוליג. ועכשיו היא רוצה לעשות קפיצת מדרגה נוספת לעומת השנה שעברה, לעלות לראשונה אי פעם לפיינל פור ועל הדרך גם להשיב מעט מהכבוד המרוסק של הליגה הצרפתית ביורוליג. בשנה שעברה היא לא הצליחה לעבור את אולימפיאקוס, איך זה ייגמר נגד מכבי תל אביב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully