וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בראון ובולדווין יכולים לראות עצמם כצמד הגארדים הכי טוב מחוץ ל-NBA"

24.4.2023 / 16:00

"מי שיאפשר למייק ג'יימס להתפרע, ישלם ביוקר". "מונאקו תתקשה להתמודד עם הטקטיקה של עודד קטש". "ג'ון בראון יכול לתת את היתרון ששווה ניצחון". מאמן פריז, וויל וויבר, מנתח עבור וואלה! ספורט את יחסי הכוחות בסדרת הפלייאוף. ויש לו גם הימור

מאמן פריז באסקטבול וויל וויבר. דני מרון
היה מיועד להצטרף למכבי תל אביב, ובסוף פגש את מונאקו בליגה. וויל וויבר/דני מרון

אם כל התוכניות המקוריות של מכבי תל אביב לקראת העונה הנוכחית היו יוצאות לפועל, מאחורי עודד קטש היה עומד וויל וויבר. בגיל 38, האמריקאי עבר לראשונה בחייו לאירופה אחרי שמילא את משבצת העוזר ביוסטון, ברוקלין ופילדלפיה, וניהל שיחות עם הצהובים במטרה להצטרף לצוות בישראל, אך לבסוף התמנה למאמן הראשי של פריז.

וויבר מכיר היטב את מכבי, וגם את יריבתה בסדרת הפלייאוף של היורוליג שתיפתח מחר (שלישי, 21:15). קבוצתו פגשה העונה פעמיים בליגה הצרפתית את מונאקו, והפסידה לה 95:91 בבית ו-103:81 בחוץ. בשבוע שעבר הודחו הפריזאים ברבע גמר היורוקאפ.

בשיחה עם וואלה! ספורט סיפק וויבר את הניתוח שלו למפגש הצפוי ומודה כי "זו הסדרה הכי מרתקת בעיניי מבין הארבע".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון עם ווייד בולדווין. אודי ציטיאט
"אימנתי את לורנזו והייתי נגד ווייד. מדהים לאן הם לקחו את הקריירות שלהם". בראון ובולדווין/אודי ציטיאט

- נגזים אם נקבע שמדובר בקרב בין שני הקווים האחוריים הטובים ביורוליג?

"אני אשאיר את הקביעות האלה לאחרים, אבל כשמסתכלים על ווייד בולדווין ולורנזו בראון, הם בוודאי יכולים להתחרות על תואר הקו האחורי הכי טוב מחוץ ל-NBA. אימנתי את לורנזו בעונת הרוקי שלו בסיקסרס, כשהייתי עוזר המאמן, ואת ווייד פגשתי כיריב בג'י-ליג. הם מרכיבים צמד נהדר, ומדהים לראות לאן הם פיתחו את הקריירות שלהם.

"הבעיה היא שמהצד השני יש את מייק ג'יימס, וזו בעיה גדולה", מוסיף וויבר ויודע על מה הוא מדבר; בניצחון הראשון של מונאקו על פריז, להט הכוכב עם 29 נקודות, 7 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, למרות שפגע רק ב-3 מ-14 לשלוש. "מישהו יכול להגיד שמייק, אלי אוקובו וג'ורדן לויד הם לא חלק מהמיקס על אותו תואר שהזכרתי לגבי ווייד ולורנזו?

"דווקא בגלל שהגארדים כל כך טובים ודומיננטיים, אני מאמין שאת הסדרה הזאת יכריעו שחקני הפנים. ומי שנותן בעיניי יתרון קל למונאקו, יתרון שאולי יהיה שווה ניצחון בשורה התחתונה, הוא ג'ון בראון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מונאקו ג'ון בראון. Roberto Finizio, GettyImages
"שחקן ההגנה הטוב ביורוליג. הוא ישמור על כולם, כל הזמן". ג'ון בראון/GettyImages, Roberto Finizio

- כלומר, האקס פקטור יכריע.

"ג'ון בראון, בעיניי, הוא לא אקס פקטור. הוא ה-A פקטור. הוא השומר הכי טוב שראיתי ביורוליג, וברוב המקומות שעברתי ועבדתי בהם. הוא משפיע באופן מוחלט על תוכנית המשחק בעזרת הגיוון והקשיחות שלו".

- על מי הוא ישמור לדעתך?

"על כולם, כל הזמן. הוא כל כך חכם וקשוח. הוא לא קולע הרבה נקודות, אבל תורם המון גם בהתקפה".

- ג'יימס נעצר בצמד המשחקים מול מכבי תל אביב על 0 מ-11 לשלוש, ובכלל, הוא נמצא בעיצומה של עונת הקליעה הגרועה ביותר בקריירה. יש מאמנים הסבורים שאולי צריך לתת לו "להתפרע" ולהגיע למכסת הנקודות שלו, ובלבד שלא יכניס את האחרים לעניינים. מה דעתך?

"אני לא חושב כך. אם תיתן לו לעשות נקודות, הוא יכול להגיע לנתון תלת ספרתי... אגב, זו תהיה טעות להתמקד רק בו ולזנוח את האחרים. מונאקו לא תלויה רק בנקודות שלו והיא מאוזנת מאוד. כל הליגה פה בצרפת מנסה למצוא דרכים לעצור אותם, ולא ממש מצליחה".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. דני מרון
"אם היה דראפט באירופה, הוא היה נבחר באחד המקומות הראשונים". לורנזו בראון/דני מרון

- בזמן שמדברים על ג'יימס ולויד, יכול להיות שאוקובו לא מוערך מספיק?

"אתה יכול למצוא שלושה או ארבעה שחקנים שעונים להגדרה הזאת. אני לא אופתע אפילו אם מונאקו תזכה ביורוליג. אגב, לא אופתע גם אם מכבי תזכה. לשתיהן יש כוכבים, והן זקוקות גם לעומק הזה של שחקנים איכותיים. אוקובו כזה, דונטה הול נהנה מעונה נהדרת, כמה קבוצות NBA כבר שאלו אותי על יואן מאקונדו שלא משחק הרבה ביורוליג".

- איך היית מגדיר את התפקיד של אלפא דיאלו?

"הוא בעיקר ה-3&D של מונאקו, ואני מצפה שהוא ישמור על ווייד או לורנזו. מי מהם שיזכה בו, יוכל לספר לך אחר כך כמה קשה לשחק מולו. זו חוויה די מפוקפקת".

- בעיניך, מה היתרון העיקרי של מכבי על מונאקו?

"הסגנון הטקטי שלה. נפגשנו בהכנה לעונה, והשיטה של קואוץ' קטש הביאה למכבי הצלחה גדולה. הצורה שבה השחקנים נעים, מחליפים מיקומים ומבצעים פיק אנד רול מתמשך היא נהדרת. למונאקו יהיה קשה מאוד להתמודד איתה".

שחקן מונאקו מייק ג'יימס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
"אם תאפשר לו לקלוע, הוא יגיע לנתון תלת ספרתי"... מייק ג'יימס/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

- מי הוא איש המפתח של מכבי בסדרה?

"אני חייב להגיד לורנזו בראון. אם היה דראפט באירופה, הוא בוודאי היה נבחר באחד המקומות הראשונים. הוא עושה כל כך הרבה דברים וסוחב את מכבי לאורך כל העונה, ולכן היא כל כך טובה".

- יש לך עצת זהב בשביל קטש?

"לא להקשיב ליותר מדי עצות מאנשים כמוני. הוא מכיר יותר טוב מכל אחד אחר את הקבוצה שלו ויודע מה הוא צריך לעשות".

- ולסיום, מי לדעתך יהיו ארבע העולות לפיינל פור?

"מונאקו תנצח בסוף לדעתי, אבל בקושי. לצידה אני רואה את אולימפיאקוס וברצלונה עושות את העבודה שלהן, ואת פרטיזן בלגרד מפתיעה ומנצחת את ריאל מדריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully