וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהפוך לטופ 3 בעולם": אחרי הבישול המדהים, מילאן ולאאו מפנטזים

הרוסונרי בין 4 האחרונות בליגת האלופות לראשונה מאז 2007, הפורטוגלי מתחיל לקבל הכרה ומצהיר: "מרגישים שאפשר ללכת עד הסוף". פיולי פירגן: "נאפולי קבוצה מצוינת", וספאלטי התלונן: "הייתה עבירה ברורה על לוסאנו"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.4/ספורט1

הרצף הנהדר של מילאן מול נאפולי המשיך גם הערב (שלישי) עם עלייה על חשבונה לשלב חצי גמר ליגת האלופות. הרוסונרי שניצחו כבר 0:4 במסגרת הליגה את מוליכת הטבלה, גברו 0:1 בשבוע שעבר בסן סירו וסיימו ב-1:1 בגומלין רבע הגמר בדרך להשגת הכרטיס היוקרתי לארבע האחרונות של אירופה לראשונה מאז 2007, אז הם גם סיימו עם הנפת הגביע השביעי. המילאנזים השתוו גם ליובנטוס עם העפלה שביעית לשלב חצי הגמר מאז שהמפעל השתנה מגביע אירופה לליגת האלופות במתכונתו הנוכחית.

עוד בכדורגל עולמי

רפאל לאאו לצד אוליבייה ז'ירו מילאן. GettyImages
כך יעשה למלך. ז'ירו ולאאו/GettyImages

גיבור הניצחון היה שוב רפאל לאאו, שמוכיח את יכולותיו יוצאות הדופן על הבמה הגדולה ומתחיל לקבל יחס וכבוד גם מהפרשנים.
הבישול הנדיר של לאאו לאוליבייה ז'ירו אחרי דהירה ארוכה ודריבל מדהים שבלבל את כל שחקני ההגנה של נאפולי, גנב את ההצגה בערב גדול של ליגת האלופות. בסטיאן שווינשטייגר צייץ במהלך המשחק: "הבישול הזה היה מהגדולים שראיתי בימי חיי. אם לאאו יראה את היכולות שלו לעתים יותר קרובות, הוא יהפוך לאחד משלושת השחקנים הטובים בעולם".

באיטליה השוו מיד את המהלך של לאאו לבישול של רוד חוליט משנת 1988, שאף הוא התרחש במשחק מול נאפולי. "צפיתי עכשיו בבישול ההוא של חוליט, הוא באמת זהה לשלי!", אמר לאאו בחיוך בסיום, ושיחזר: "אני תמיד מנסה לעקוף את שחקני ההגנה בזכות המהירות שלי, אני יודע שאני מסוגל לעשות את ההבדל עם מהלכים כאלה. ואם אני לא יכול לסיים את המהלכים האלה בעצמי, אני תמיד מחפש חבר לקבוצה. עברתי שני שחקנים, ראיתי את אוליבייה פנוי, וידעתי שהוא יבקיע".

במילאן מתפללים שלאאו שחוזהו מסתיים בקיץ 2024 יאריך חוזה בקרוב, למרות שהמשא ומתן נמרח ונמשך כבר למעלה משנה. "אני מאושר במילאנו, אני תמיד אומר את זה. כבוד גדול ללבוש את המדים האלה. כולם עוזרים לי להפוך לשחקן טוב יותר. אני מודה לכולם - למאמן, לחברים לקבוצה. אחרי העונה שעברה שהצטיינתי בסרייה A, רציתי להראות את היכולות שלי גם בליגת האלופות, ואני חושב שזה קורה", הוא אומר, ומפנטז: "אני רוצה להמשיך להחלים, להמשיך להציב לעצמי יעדים גבוהים ולכבוש אותם. אני חולם לזכות בליגת האלופות. אנחנו כל כך קרובים, ומרגישים שאפשר ללכת עד הסוף".

ביצוע כמעט זהה: לאאו VS חוליט

אוליבייה ז'ירו שהחמיץ פנדל, אבל החזיר בענק עם השער היקר של מילאן שואף בענק: "זה היה שער מיוחד עבורי. הייתי מאוד מתוסכל מהטעות שעשיתי בבעיטת הפנדל, זה לא קרה לי הרבה זמן. הדבר החשוב ביותר הוא שנשארתי במשחק, לא ויתרתי. לאאו עשה הכל על מנת לאפשר לי להבקיע. זה היה משחק נהדר, כולם הראו רוח קבוצתית, ועכשיו אפשר לחלום. אם נקבל את אינטר? זה יכול להיות חצי גמר נהדר, אבל אי אפשר עדיין למחוק את בנפיקה".

סטפאנו פיולי לא שכח להחמיא ליריבה אחרי העלייה לשלב הבא: "אנחנו מרוצים מאוד, הבחורים התבגרו. אני רוצה להודות במיוחד לאוהדים שלנו שסייעו לנו ברגעים הקשים. אם אנחנו כאן, בשלב הזה, אני חושב שזה מגיע לנו. נאפולי שיחקה מצוין. הנוכחות של אוסימן גרמה לנו לרדת נמוך יותר בהגנה. עשינו זאת עם הקרבה ענקית".

אלכס מרט שוער נאפולי. רויטרס
משחק נהדר שלו לא הספיק לנאפולי. מרט/רויטרס

אלכס מרט שעצר את פנדל של אוליבייה ז'ירו, והפך לשוער הראשון לעשות זאת בליגת האלופות מול מילאן מאז ירז'י דודק של ליברפול באותו גמר מפורסם ב-2005, יצא מתוסכל מצמד המפגשים: "שיחקנו טוב מאוד. ציפינו שהם יגנו, לא ישבנו להם מספיק על השער כמו שצריך כנראה, אבל נלחמנו עד הסוף. יכולנו לעצור את לאאו בשער שלהם עם עבירה. יש אכזבה, היא קיימת, רצינו לצאת מפה עם ניצחון וכרטיס לשלב הבא".

לוצ'אנו ספאלטי פירגן ליריבה והיה גאה בשחקניו: "ברכות למילאן. שיחקנו נגד קבוצת טופ בליגת האלופות. היום בא לידי ביטוי חוסר הניסיון שלנו, היו חסרים לנו שחקנים וחלק ממי ששיחקו היו כבר ללא אוויר. אין לנו חרטות, הגישה של הקבוצה והשחקנים הייתה נכונה. האליפות? לא ניקח סיכונים ונגיע למצב בו השחקנים מותשים".

המאמן האיטלקי הסתייג והיה משוכנע שהגיע לקבוצתו פנדל: "זאת הייתה עבירה ברורה מאוד על לוסאנו, הוא סובב לו את הקרסול ואפשר לראות את זה בצורה ברורה גם בהילוכים החוזרים. אין מה לעשות עם זה עכשיו, אבל זה היה פנדל".

התכולים יצאו מהמשחק הזה לא רק עם הדחה, אלא גם עם שלוש פציעות - של מטאו פוליטאנו, מריו רוי ואמיר רמאני, כל זאת לקראת היישורת האחרונה של העונה בדהירה שלהם אל עבר אליפות ראשונה מאז עונת 1989/90.

העבירה עלייה התלונן ספאלטי

מילאן תארח את המנצחת בין אינטר לבנפיקה במפגש שיערך מחר (ד', 22:00) ב-9.5, כאשר הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן ב-16.5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully