וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק העונה האלטרנטיבי: המבחנים הגורליים של קראנקה ודן ביטון

4.4.2023 / 9:30

בעוד שהפועל באר שבע הפסידה במשחק העונה האמיתי, קראנקה רוצה להנחיל למכבי חיפה הפסד שני במפגשים מולו ולתת לגולדהאר סיבה טובה להשאיר אותו. וגם, איך קשורים מפסידי תפקיד מנכ"ל ההתאחדות למכבי תל אביב והאם דן ביטון יופיע גם למשחק גדול?

תקציר: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 2:0/ספורט1

כבר שבוע שג'ק אנגלידיס כאן, וכשנציג הבעלים בישראל, מרימים הילוך בעבודה. 4 באפריל היום (שלישי) ובמצב העניינים הנוכחי, חייבים במכבי תל אביב להיות בשיא ההכנות לעונה הבאה. על הפרק בחירת מנכ"ל, על השולחן החלטות שצריך לקבל בדבר העתיד של אייטור קראנקה, שחקנים שמסיימים חוזיהם וכאלה שמחזיקים בחוזים לעונה הבאה וכמובן מעקב וניסיון לסגור עם שחקנים חדשים.

המשחק הערב (20:30) מול מכבי חיפה הוא לא משחק עונה אמיתי. אם מכבי תל אביב הייתה ממשיכה את הניצחון המשכנע שלה על מכבי חיפה כשקראנקה כבר מאמן אותה, לעבר נקודות שהיא הייתה צריכה לקחת מול הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ובני סכנין בבית, היא הייתה עולה הערב למשחק על אליפות. אבל מי שידעה לנצח בעליונות את שתי מוליכות הטבלה תחת הבאסקי, שקעה בבוץ במשחקים בפרופיל נמוך ועוד באיצטדיון שלה. על הצלחת זה לא משחק עונה, אבל על העתיד של קראנקה, כן. משחק העונה האלטרנטיבי.

עוד בנושא

מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ'. אריאל שלום
קראנקה ייפול מאותן סיבות? קרסטאיץ'/אריאל שלום

מלאדן קרסטאיץ' לא זכה לאשראי שהוא כל כך חשב שמגיע לו בעונה שעברה, קודם כי ולאדן איביץ' אותת שהוא מוכן לחזור לישראל, אבל גם אם הסרבי שלקח כאן שתי אליפויות, לא היה מעביר מסר שהוא שוקל לעשות קאמבק, קרסטאיץ' לא היה נספר לעונה נוספת בגלל הכישלון מול הפועל באר שבע בדיוק לפני שנה. באמצע הפלייאוף באו להם צמד המשחקים מול הפועל באר שבע, קודם בליגה בטרנר וכעבור שלושה ימים בבלומפילד בחצי גמר גביע המדינה. בשתי המשימות האלה קרסטאיץ' ומכבי תל אביב כשלו. אליניב ברדה לקח את הנקודות ואת הכרטיס לגמר בדרך להנפת הגביע. אחרי שתי תקלות כאלה, מיטש גולדהאר לא יכול היה להשאיר את האיש שהריץ את אוסקר גלוך מהנוער להרכב הבוגרים והתווה במכבי תל אביב סגנון משחק מהנה. גם אם קרסטאיץ' היה בטוח שהוא ראוי לאמון, מכבי תל אביב שלחה אותו הביתה.

עם קרסטאיץ' זה היה יחסית נוח. לא היה לו חוזה לעונה נוספת, כך שהפרידה לא עלתה כסף. גם אם גולדהאר שיפר עמדות בדירוג עושרו, על פי מה שהתפרסם אתמול בקנדה, הוא עדיין לא רוצה לזרוק כסף לחינם. רק עכשיו הגיע פסק הדין בתביעה של פטריק ואן לוון לפיפ"א, מה שלימד על זה שהבוס לא רץ לשלם, אם הוא חושב שיש מקום לדון בכך.

קראנקה מחזיק בחוזה לעונה הבאה. הוא כבר התחיל לפזר על כך הצהרות וזה לגיטימי. גם אם מאמנים אחרים ביקשו לעזוב את מכבי תל אביב אחרי הישגים או אפילו קודם, הוא בשלב הזה נהנה כאן ולא חושב על יעד אחר. גם אם מסביב למכבי תל אביב יש רעשי רקע רבים וגם אם אוהדי הקבוצה בטוחים שקראנקה מסיים עוד חודש וחצי, בקרית שלום ממש לא חושבים כך. אם העונה הייתה מסתיימת היום, סיכוי גבוה מאוד שקראנקה היה ממשיך על פי חוזהו. אבל הבאסקי עומד בפני ארבעה מפגשי על בפלייאוף, מול מכבי חיפה והפועל באר שבע, וחצי גמר גביע המדינה מול בית"ר ירושלים. אלה מבחנים מאוד משמעותיים לעתידו. אם יכשל ביחד עם השחקנים באתגרים האלה, הוא לא יוכל להמשיך. האנרגיות סביבו יהיו שליליות, הלחץ יגבר, התקשורת תפרק והאוהדים יתפרקו. המסע שלו לעבר העונה הבאה מתחיל הערב בבלומפילד. איך אפשר יהיה לפטר אותו אם ינצח פעמיים את האלופה שבדרך וייקח גביע?

מאמן מכבי תל אביב אייטור קראנקה. דני מרון
רוצה להשאיר כמה שפחות סיבות לגולדהאר לעשות צעד. קראנקה/דני מרון

השבוע הגיעו לקו הגמר במירוץ על תפקיד מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל שלושה מתמודדים. ניב גולדשטיין שגם נבחר ולצידו איציק קורנפיין ודמות נשית שלא באה מעולם הכדורגל. הם הגיעו עד הסוף אחרי שקרוב ל-300 אנשים הגישו קורות חיים. במכבי תל אביב מספרים שרבים מאלה שלא הגיעו לקו הסיום, מיהרו להגיש קורות חיים למכבי תל אביב אחרי ששרון תמם הודיעה שהיא עוזבת. ברגע שמכבי תל אביב הודיעה שהמנכ"לית שלה תסיים את דרכה בסוף העונה, רבים עטו על האפשרות הזו, אבל העובדות הן שגולדהאר ואנגלידיס בכיוון אחר.

הפור כבר נפל והחיפושים מעבר לים כבר החלו. יש כבר החלטה על מינוי מנכ"ל עם ידע בתחום הכדורגל. עם קשרים בינלאומיים והבנה מקצועית. אב הטיפוס של בן מנספורד הוא הדמות אותה מחפשים ועם המועמדים כבר מתקיימים ריאיונות. ברק יצחקי אגב לא רק שמשלים עם זה שיהיה איש נוסף במערכת שייגע בפן המקצועי, הוא אפילו מברך על כך. לקבל עוד אדם שיכול לסייע, זה לא משהו שצריך להתנגד לו.

דן ביטון, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
הגיע הזמן לספק קבלות במשחק גדול. דן ביטון/אריאל שלום

מה שעבר על דן ביטון בשבועות האחרונות הוא סוג של נס ספורטיבי. מי שהיה קבור תחת ההריסות, התגלה כשהוא חי ובועט. ברגל שמאל בעיקר. עד כדי כך השתנה מעמדו של ביטון, שקראנקה הסביר את הוצאתו בשבת מול הפועל ירושלים, בכך שהוא צריך לשמור על טריותו למשחק הערב. אם דן ביטון הקפיץ כך את המניות שלו, שום שחקן לא צריך להוריד ראש נוכח תקופה רעה. גם עבורו זה יהיה הערב משחק עונה. יותר ברמה האישית. הפנימית. כישרון תמיד היה שם, אבל על דן ביטון אמרו, ולא פעם בצדק, שאופיו המתפשר לא מתאים ללחץ של מכבי תל אביב. אין דין הופעות טובות מול מכבי נתניה והפועל ירושלים כדין משחק בפרופיל של מכבי חיפה. דן ביטון צריך הופעה שזוכרים במשחק גדול, כדי להאמין בעצמו יותר ולגרום למכבי תל אביב להאמין בו הרבה יותר לאורך זמן.

בחודש הבא ימלאו 12 שנה לניצחון האחרון של מכבי חיפה בבלומפילד. המון זמן עבר. רוב השנים מכבי חיפה לא הייתה בסביבת האליפות. בשלוש העונות האחרונות היא עליונה על מכבי תל אביב, אבל הגאווה של מכבי תל אביב מנעה ממנה להפסיד למכבי חיפה אצלה בבית ואיש בקרית שלום לא ירצה שהרצף הזה יסתיים הלילה. גם אם לא זוכים באליפות, במכבי תל אביב עדיין רוצים שלא יחגגו להם בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully