וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה המושלמת של בכר ומכבי חיפה: "ממוקדים אך ורק באליפות"

2.4.2023 / 6:10

מכבי חיפה חוגגת את הניצחון על באר שבע, המאמן הצליח לנטרל את הרעשים אחרי השבוע הסוער שעבר, ובמועדון יודעים: "האופציה היחידה שנפסיד את האליפות היא אם נחשוב שכבר לקחנו אותה". עכשיו כולם מחכים לשבור את מחסום בלומפילד בזכות התפוצצות של פיירו: "שחקן של נקודות"

תקציר הניצחון 0:1 של מכבי חיפה על הפועל באר שבע/ספורט1

1. שמחה אדירה במכבי חיפה אחרי הניצחון 0:1 אמש (שבת) על הפועל באר שבע שהגדיל את הפער בטבלה בין הקבוצות ל-7 נקודות, כאשר מכבי תל אביב שבמקום השלישי נותרה בפער של 10 נקודות מהירוקים. בסיום המשחק השחקנים והצוות המקצועי רקדו עם הקהל וגם בחדר ההלבשה נרשמו חגיגות גדולות.

הירוקים עברו ימים סוערים מבחינתם אחרי הידיעות על כך שהכוכב האדום בלגרד הגישה הצעה לברק בכר בגובה של מיליון יורו לעונה למשך שנתיים. לפי ההצעה, אם בכר אכן יעזוב הוא יקח איתו את מרבית הצוות המקצועי סביבו, בהתחשב בעובדה שקיבל תקציב של חצי מיליון יורו בעונה כדי לבנות את "הכוורת" שלו. כבר באימון ביום חמישי ביקש המאמן מהשחקנים לשים את הכל בצד ולהתמקד במטרה העליונה - השגת האליפות השלישית.

"יש לי הצעות, לא אכחיש, אבל גם אני וגם אתם צריכים להיות ממוקדים במטרה - לנצח את באר שבע", אמר בכר לשחקנים. המאמן אף שוחח עם הצוות שלו וביקש מהם להיות מוכנים למשחק אפילו יותר מהרגיל. "היה ברור שלאור כל הידיעות, היה חשוב לברק להוכיח שהוא ממוקד רק באליפות השלישית", אמר גורם במועדון. "זה הורגש והמטרה הושגה. עכשיו צריך להמשיך באותה דרך ולהתגבר על רעשי הרקע שהיו ויהיו בהמשך".

הירוקים רחוקים מלהיות שבעי רצון מהיכולת שהקבוצה הפגינה, אך החמיאו לשחקנים על הלחימה והאגרסיביות וכן על כך שהצליחו "להרוג" את המשחק ולהוציא את באר שבע מהעניינים ככל שנקפו הדקות במשחק. "באר שבע הייתה הרבה יותר טובה במחצית הראשונה", הודה שחקן בחיפה, "אבל במחצית השנייה כמעט ולא היו לה מצבים, וידענו לעצור את זה ולשמור על היתרון, למרות המומנטום שלהם בהתחלה".

הירוקים הציבו להם למטרה עוד לפני הפלייאוף העליון לרשום סדרת ניצחונות עד המשחק מול באר שבע כדי לפתוח פער משמעותי במשחק ראש בראש מולה. אחרי שעמדו במטרה, ביציעים הייתה כבר תחושה של חגיגות אליפות. למרות הפער הגדול, השחקנים משוכנעים שאם יורידו רגל מהגז, הם ייענשו. "האופציה היחידה שנפסיד את האליפות היא אם נחשוב שכבר לקחנו אותה", אמר שחקן בחיפה. "יש פער שאנחנו צריכים לדעת לשמור עליו, אסור לנו להגיע נינוחים לאף משחק עד שנבטיח את האליפות".

שבת בליגת העל

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הראש אך ורק בחיפה, כרגע. בכר/מאור אלקסלסי

2. לא מעט ביקורות ספג פרנזי פיירו לאורך החודשים האחרונים. אחרי הבליץ במוקדמות ליגת האלופות, הירוקים ציפו להתפוצצות של החלוץ מהאיטי בליגה, אלא שפיירו התקשה ולא רשם עד כה את המספרים שציפו ממנו. לאורך החודשיים האחרונים בכר החליט לשים את המפתחות אצל החלוץ ולמרות שהמשיך לא לכבוש, המאמן לא החליף את החלוץ הזר לאורך כמה משחקים ברציפות. מי ששילם את המחיר הוא כמובן דין דוד שמנסה לחזור לכושרו הטוב.

בחיפה מודעים לכך שדוד הוא מסוג השחקנים שזקוקים לביטחון ודקות משחק כדי להראות תוצרת. "דין עוד יקבל את ההזדמנויות שלו", אמר גורם בקבוצה "הוא שחקן חשוב, אבל יש תקופות שפחות הולך. החוכמה היא לדעת לחזור מזה".

כך או כך, פיירו יצא לפגרת הנבחרות מאוכזב לאחר שלא כבש במדי חיפה, אבל חזר ממנה במצב רוח מעודד אחרי שהצליח לכבוש אך במדי נבחרתו שני המשחקים ששיחק. בחיפה קייו שהשערים שכבש במדים הלאומיים יעניקו לו ביטחון כדי לכבוש שערים גם בקבוצה. החלוץ חזר ארצה רק ביום חמישי ולא ערך באותו יום אימון. למעשה, האימון היחידי שערך לפני המשחק היה האימון המסכם ביום שישי. למרות זאת, בכר נתן לפיירו את המפתחות בהרכב והחלוץ החזיר עם שער ניצחון יקר מפז מבחינת חיפה. "פיירו הוא חלוץ של נקודות", התגאו בחיפה, "הוא כבש גם את שער הניצחון במשחק הראשון מול באר שבע העונה, ובכלל כל שער שלו מביא נקודות". גם המאמן ברק בכר התייחס לחלוץ ואמר: "חשוב לפרגן לשחקנים גם כשלא הולך להם. פיירו ניצח את באר שבע פעמיים העונה, הוא עובד קשה ומקריב מעצמו ואני שמח מאוד שהוא כבש".

פיירו הוחלף בדקה ה-58 בשל העייפות המצטברת, אך צפוי לפתוח בהרכב מול מכבי תל אביב ביום שלישי. כעת בחיפה מקווים שפיירו יקבל את הביטחון "ויתפוצץ" במהלך הפלייאוף.

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
לא כובש בליגה? הוא כבר ניצח שני משחקי עונה. פיירו/מאור אלקסלסי

3. כמו בלא מעט משחקים בין הקבוצות בשנים האחרונות, בסיום המשחק התפתחה תגרה בין שחקנים ואנשי צוות משתי הקבוצות. עלי מוחמד התעמת עם מריאנו באריירו ושאפי סוליימאנוב, כאשר מאוויס צ'יבוטה ושחקנים נוספים הצטרפו למהומה.

בחיפה טוענים שאנליסט בהפועל באר שבע היכה את מאמן השוערים גיא ויזינגר. בחיפה טוענים שגם בעונה שעברה התרחשה תקרית עם אותו אנליסט. בשיא המהומה לקח מוחמד אבו פאני פיקוד וצעק לחבריו כשהוא רץ לכיוון היציע הצפוני ונוטש את המהומה. אחריו מיהרו כל השחקנים לעזוב ברגע אחד את המהומה ורצו לחגוג עם הקהל.

בחיפה שמעו את הרמיזות של אנשי באר שבע על קיפוח בשיפוט ודוחים את הטענות. התחושה במועדון היא שאוראל גרינפלד היה סלחן כלפי הפועל באר שבע, בעיקר בכל הנוגע לצהוב השני ששגיב יחזקאל אמור היה לקבל ולא קיבל. בחיפה משוכנעים שגרינפלד חס על יחזקאל והיה חייב להרחיק אותו.

מריאנו באריירו שחקן הפועל באר שבע בעימות עם שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא מבינים את הטענות של אנשי באר שבע. העימות בסיום/מאור אלקסלסי

4. חיפה תפגוש את מכבי תל אביב ביום שלישי, כשהמטרה ברורה: לשבור גם את מחסום בלומפילד. הירוקים לא ניצחו את היריבה הכי גדולה שלהם במשחק חוץ מאז אוקטובר 2016 (0:2 כשהצהובים אירחו בנתניה) ובבלומפילד זה לא קרה מאז מאי 2011, ובקבוצה לא מקלים ראש גם בעובדה זו. "יש לנו את חוק 24 השעות וניישם אותו גם עכשיו", אמר שחקן בקבוצה, והסביר: "ברור שמכבי תל אביב תגיע להילחם כי זו הזדמנות אחרונה שלה להישאר במאבק, אבל אנחנו חייבים לאוהדים שלנו לשבור את כל המחסומים שהיו בשנים הרעות, ואם נשאר משהו זה לנצח בבלומפילד. יהיה משחק קשה מאוד, אולי הכי קשה שיש עבורנו, אבל נגיע כדי לחזור עם ניצחון".

האזינו: שלמה וייס על עתידו של ברק בכר

משחקי המחזור הבא בפלייאוף העליון (יום שלישי)

מכבי נתניה - הפועל ירושלים
הפועל באר שבע - מ.ס. אשדוד
מכבי תל אביב - מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully