וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב הגדול של קטש: "ייתכן מאוד שזה לא שידוך רק של עונה אחת"

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 8:47

מאמן מכבי תל אביב זכה לאהבה גדולה אחרי הניצחון על מילאנו ונפתח במסיבת העיתונאים. לורנזו בראון מכוון לפלייאוף: "מקווה שהקבוצות מפחדות מאיתנו". וגם: המטרות הבאות אחרי בולדווין, והנקמה בירושלים?

1. הדהירה של מכבי תל אביב ביורוליג לא נעצרה אמש (חמישי) כשהצהובים הביסו בבית את מילאנו 66:85 והתקרבו מרחק נגיעה מהבטחת המקום שלהם בפלייאוף המפעל. מכבי תל אביב רשמה את ניצחון היורוליג השישי שלה ברציפות, והיא עומדת על המאזן הביתי הטוב במפעל 2:14.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
בקצב הזה, הם לא יעצרו רק בפלייאוף. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/דני מרון

אמנם באופן רשמי המקום בפלייאוף עדיין לא מובטח, אך רק תרחיש קיצון ישאיר את מוליכת ליגת העל מחוץ לשמונה הראשונות. שחקני הקבוצה כבר הרשו לעצמם לחייך, אבי אבן, מי שמיועד להיות המנהל המקצועי במקומו של ניקולה וויצ'יץ' מסיום העונה, חגג וחיבק כל מי שבדרכו, וגם וויצ'יץ' שהוריד הילוך העונה היה מאוד מרוצה. באזור חדר ההלבשה הרשו לעצמם אנשי ההנהלה לצחוק עם עודד קטש, ונראה שהקרח בכל העונה נשבר סופית.

מכבי תל אביב הצליחה במשחק אמש לקלוע 53 נקודות נגד קבוצה שספגה עד אמש קצת פחות מ-76 נקודות בממוצע, ועצרה חלק גדול מקבוצות היורוליג על מתחת ל-70 נקודות העונה. הצהובים קיבלו עוד משחק מצוין מהצמד לורנזו בראון ו-וויד בולדווין, אך לא רק מהם. רומן סורקין הוביל את הקלעים עם 18 נקודות, ג'וש ניבו קלע 8 והוסיף 10 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומיאו קלע גם הוא 8 וכך גם בונזי קולסון שהוסיף 7 ריבאונדים.

"המשחק היום היה קשור להכנה, המאמן הכין אותנו נהדר למשחק, דחפנו את הקצב בצורה הנכונה", אמר לורנזו בראון שקרוב להשלים עלייה לפלייאוף אחרי שאשתקד הדהרה שלו לשמונה האחרונות עם קאזאן נעצרה בשל המלחמה ברוסיה. "השנה הקודמת הייתה עם סיטואציה רעה, השנה הזאת יותר מתאימה לי, זאת קבוצה מצוינת בשבילי, היינו ביחד כל העונה, היינו חיוביים והגענו לנקודה הזאת בזכות".

הקפטן ג'ון דיברתולומיאו הסביר את ההתפוצצות של הצהובים במחצית הראשונה, ופתיחת הפער שאותו מילאנו לא הצליחה לסגור למרות נסיונות רבים, "הנענו את הכדור טוב מאוד, יש לנו זרימה מצוינת בהתקפה, אבל היתרון שאנחנו משיגים עצירות בהגנה, וכשאנחנו מגיעים למגרש הפתוח, עם המהירות של הגבוהים והגארדים שלנו, קשה מאוד לעצור אותנו. אנחנו אז מזינים את הקהל הם מזינים אותנו וזה מוביל ליותר מ-50 נקודות במחצית אחת".

לורנזו בראון לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
"השנה הזאת יותר מתאימה לי". בראון והחברים/דני מרון

2. שלוש הקבוצות שעורבות מתחת למכבי תל אביב במלחמת הפלייאוף ישחקו הערב, ואם אחת מהן תפסיד, הצהובים ישלימו רשמית את משימת העלייה. ז'לגיריס קובנה תארח את ולנסיה, פרטיזן בלגרד את ריאל מדריד ובאסקוניה את פנרבחצ'ה.

במכבי תל אביב שואפים לסיים לפחות במקום החמישי כעת, ויודעים שאם יצליחו לנצח בשני המחזורים האחרונים בקובנה ואת ריאל מדריד בבית, הם כנראה ישיגו את המטרה ויסדרו לעצמם סדרה עם מונאקו.

"אנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו, ואנחנו במצב הטוב ביותר, אנחנו צריכים להתרכז במשחק הבא", אמר דיברותולמיאו על השלמה המשימה, "אנחנו משחקים טוב ואפילו טוב מאוד, אבל עוד לא השגנו כלום ואנחנו צריכים להתרכז בלהשיג את המטרות שלנו. אם נמשיך לעשות את זה, יהיה לנו הזדמנות לעשות משהו יפה".

וויד בולדווין הוסיף: "הפלייאוף זו אחת המטרות שלנו, המטרה הראשונה שלנו הייתה הגביע ונכשלנו, ויש עוד מטרה לזכות באליפות, אנחנו גם שם קרובים".

לורנזו בראון נשאל האם הוא חושב שקבוצות הפלייאוף יחששו לפגוש את מכבי בכושר הנוכחי ואמר: "אני מקווה שהקבוצות שמולנו מפחדות, הליגות מלאות בעליות וירידות, מה שאנחנו יכולים לעשות זה להיות מוכנים".

עוד בוואלה!

נשאר במכבי תל אביב: ווייד בולדווין סיכם על הארכת חוזהו

לכתבה המלאה
ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. דני מרון
"אנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו". דיברתולומאו/דני מרון

3. הגיבור הגדול של המשחק אמש היה עודד קטש. המאמן זכה לאהבה מהקהל שטרם נראתה העונה, קיבל קריאות עידוד עוד לפני המשחק ובסיום התבקש לחייך, דבר שעליו העיד בסיום כי "מביך אותו". בחדר המאמנים בהיכל קטש כבר התגלגל מצחוק ומנחת. המאמן קרוב להשיג את המטרה הראשונה שלו העונה והודה לאחר המשחק כי הרגיש מוכן כשבא למכבי תל אביב.

גורמים במועדון פרגנו למאמן בסיום המשחק, "עודד התבגר והוכיח במהלך העונה הזאת שהוא שייך לרמת היורוליג, ואפשר לרוץ איתו לאורך זמן", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "הוא אדם שגדל מתוכנו ואנחנו שמחים שהוא חזר למערכת ומוביל אותה להישג נהדר ביורוליג. מאוד יכול להיות שהשידוך הזה לא יהיה שידוך של עונה אחת בלבד".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"מוביל להישג נהדר ביורוליג". קטש/דני מרון

4. במהלך המשחק אמש פרסם אהרלה ויסברג כי הושג הסיכום המיוחל בין מכבי תל אביב לוויד בולדווין על הארכת חוזהו, כמעט חודשיים אחרי שלורנזו בראון חתם לשלוש עונות נוספות במכבי. במכבי רצו להאריך את חוזהו של בולדווין מזה זמן רב, הגישו לו הצעה כספית נדיבה, ורק לאחרונה הצליחו הצדדים לסגור את התנאים באופן סופי.

"לא תמיד יש לנו ביד את האפשרות להשאיר שני שחקנים ברמה של לורנזו ו-וויד", אמר אחד הגורמים במערכת, "מהרגע שהבנו שהשניים רצים ביחד נהדר, וזה שילוב שיכול למשוך אותנו לצמרת היורוליג לשנים רבות, עשינו הכל כדי לשמור על שניהם".

מלבד השניים גם רומן סורקין חתום לעוד שנתיים, כשבמכבי תל אביב מעריכים כי ג'רל מרטין, שאמש קלע מספר קליעות מפתח, בונזי קולסון, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן וג'וש ניבו אמורים להמשיך גם הם לעונה הבאה.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
שילוב נהדר עם בראון. בולדווין/דני מרון

5. ואחרי המומנטום הנהדר הזה, תרצה מכבי תל אביב לגבור על אחת משלוש קבוצות שהיא עדיין לא הצליחה לנצח העונה, הפועל ירושלים. הצהובים הפסידו לאדומים בליגה בהיכל מנורה ובגמר הגביע בארנה, ויחזרו ביום ראשון למשחק חוץ בירושלים.

"המטרה הבאה שלנו היא הפועל ירושלים, התקשינו איתם העונה, אנחנו עדיין רוצים לסיים את הליגה במקום הראשון, אחרי זה נסתכל על המשחקים הבאים ביורוליג. אסור לנו לעלות גבוה מדי", אמר דיברתולומיאו.

בולדווין סיפר מצידו: "אנחנו צריכים למצוא את הדרך פיזית ומנטאלית. הם תפסו אותנו אחרי שני משחקים ביורוליג בפעם הראשונה וגם עכשיו, הפלייאוף ביורוליג עוד מעט מתחיל, ואז הפלייאוף גם בישראל, אין תירוצים צריכים למצוא את הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully