וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עברה "מבחן מנטאלי" ומתקרבת לפלייאוף, מי כבר מציץ להצלבה?

24.3.2023 / 7:02

הצהובים עברו את המשוכה של וילרבאן ("היה קל להישאב לתוך הסיטואציה של המשחק") וניצחונות על האיטלקיות בבית יתנו כרטיס לפלייאוף, כשיש כאלה שכבר מסתכלים על היריבה בהצלבה. וגם: האם בולדווין יקח את מקומו של בראון בנבחרת העונה, והתקווה לאי הקדמת המשחק בירושלים

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 24.3/ספורט1

1.

הריצה הנהדרת של מכבי תל אביב לעבר פלייאוף היורוליג נמשכה גם אמש (חמישי) כשהצהובים הביסו את וילרבאן בחוץ 67:85. בזכות הניצחון עלתה מכבי למאזן של 17 ניצחונות לעומת 13 הפסדים, והיא עשויה להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות של המפעל כבר בשבוע הבא בצמד משחקי בית נגד וירטוס בולוניה ומילאנו.

במשך קצת יותר ממחצית היה נדמה כי החששות של אנשי מכבי תל אביב מוילרבאן היו מוצדקות כשהצרפתים היו חזק בתמונת המשחק, ואת הבריחה החלה מכבי לקראת החלק האחרון של הרבע השלישי. הצהובים עצרו את וילרבאן על 24 נקודות בלבד במחצית השנייה, לעומת 39 נקודות שלהם.

הטריו המוביל של הקבוצה המשיך להיראות נהדר אמש - וויד בולדווין קלע 23 נקודות ומסר 7 אסיסטים, לורנזו בראון שפתח את המשחק חלש סיים עם 18 נקודות ובונזי קולסון קלע 16 נקודות והוריד 5 ריבאונדים עם הפלוס המינוס הגבוה בקבוצה.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
המשיך בכושר הנהדר. בולדווין/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"זה היה משחק טוב מאוד", אמר בולדווין בסיום, "וילרבאן קבוצה קשה מאוד, הם אלופי צרפת, הם נלחמים קשה כל העונה, זה מקום קשה לשחק בו, עם הרבה מאוד אנרגיות. דה קולו הוא אחד השחקנים הכי טובים אי פעם בליגה הזאת, ככה שזה היה טוב לבוא לשחק כקבוצה, לשחק משחק טוב, ולצאת עם ניצחון".

לורנזו בראון סיכם: "זה הכל היה תלוי בהגנה שלנו במחצית השנייה. החזקנו אותם על 8 נקודות בלבד ברבע האחרון וזה לא אומר כלום על כמה טובה וילרבאן, ככה שזה הישג נהדר בשבילנו. ההבדל בין המחציות היה התקשורת. לא דיברנו מספיק במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה נכנסנו לעניינים וזה עזר לנו".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הקבוצה שלו מתחברת. קטש/קובי אליהו

2.

כזכור, מאז הניצחון על באסקוניה עסקו במכבי תל אביב בשליחת מסרים מאוד שנויים במחלוקת לגבי המשחק נגד וילרבאן, נועלת טבלת היורוליג שהפסידה שמונה משחקים ברציפות עד אמש. המסרים היו חד משמעיים - המשחק בצרפת הוא משוכה קשה, הצרפתים טובים ואפילו מדובר במשחק הכי קשה של העונה.

הדברים הללו לא יצאו רק בקולות הרשמיים של אנשי המועדון כמסר לשחקנים שלא לבוא לזלזל, אלא בשיחות רבות עם אנשי הקבוצה, היה חשש אמיתי כי המשחק אמש יכול להיות נקודת עצירה למומנטום המצוין שבו נמצאת הקבוצה.

"צריך להבין, בשלב הזה כל תקלה קטנה יכולה לשבש את הכל, ומבחינתנו המשחק הזה היה מוקש לכל דבר ועניין, ידענו שזה יכול לפגוע בביטחון אם מפסידים לקבוצה בסדר גודל הזה, וזה היה מבחן מנטאלי קשה מאוד", סיפר אחד מאנשי הקבוצה אחרי הניצחון אמש, "אתה גם משחק נגד חיה פצועה, קבוצה שאמנם נמצאת במקום האחרון אבל נמאס לה להפסיד כל כך הרבה משחקים, וגם השחקנים שלך רואים את המצב שלה בטבלה, קל מאוד היה להישאב לתוך הסיטואציה ולבוא לא מוכנים. נעשתה עבודת הכנה מדהימה כמערכת למשחק הזה".

בונזי קולסון מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
גם הוא פורח. קולסון/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

3.

הניצחון של מכבי, ביחד עם ההפסדים של באסקוניה ואנדולו אפס פתחו פער של שני משחקים בין מכבי למקום שממנו נכנסים לפלייאוף, והערב ייפגשו בטורקיה פנרבחצ'ה החמישית עם ז'לגיריס קובנה. העובדה שמילאנו ו-וירטוס בולוניה כבר לא יכולות להגיע ל-19 ניצחונות, וחלק מהקבוצות נפגשות ראש בראש, הופכות את המשחקים בשבוע הבא בהיכל מנורה נגד שתי האיטלקיות למשחקי עלייה לפלייאוף.

"הניצחון הזה נתן לנו את המרווח, אבל אף אחד לא רוצה להסתבך", סיכמו במכבי את המצב שלהם, "אנחנו רוצים לנצח את שני המשחקים בשבוע הבא, ולהבטיח את העלייה לשמינייה הראשונה כבר בשבוע הבא, לא להסתבך לקראת המשחקים האחרונים".

כשהמקום בפלייאוף נראה בטוח, במכבי רוצים לכוון כמה שיותר גבוה, כשהמקום השישי נראה סביר מאוד בנקודת הזמן הנוכחית, ואפילו יש כאלה שמעזים לחלום על המקום החמישי. הצהובים יודעים שאת הרכבת לביתיות הם כבר איחרו ככל הנראה, אך אם יוכלו, "מעדיפים להימנע מריאל מדריד וגם אולימפיאקוס", כך על פי המקורבים להנהלת הקבוצה, "ברצלונה ומונאקו אלה קבוצות שיהיה נוח יותר לפגוש על הנייר".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. דני מרון
מי יהיה בחמישיית העונה? בראון/דני מרון

4.

מי שהמשיך בכושרו המפלצתי אמש הוא וויד בולדווין, שמאז פתיחת הסיבוב השני ביורוליג מוביל את טבלת קלעי המפעל. אחרי המשחק אמש, שהיה ה-13 בסיבוב השני, עומד בולדווין על ממוצע של 20.5 נקודות למשחק, כשאמש היה המשחק השלישי שלו ברציפות עם מעל 20 נקודות, כשברצף הניצחונות הנוכחי הוא עומד על 21.2 נקודות למשחק.

כזכור, לבולדווין יש חוזה לעונה נוספת במכבי תל אביב עם אופציית יציאה שלו ל-NBA בלבד, כשבמכבי סגרו עמו את רוב התנאים לחוזה חדש, אך החוזה עדיין לא נחתם ובקבוצה מעריכים כי לא יגיעו לפלייאוף, אם וכאשר המשימה תושלם, בלי חוזה חדש לשחקן.

היכולת הנפלאה של בולדווין גורמת לפרשנים רבים באירופה להעריך בתקופה האחרונה כי הוא יתפוס את מקומו של לורנזו בראון באחת מחמישיות העונה של היורוליג, כשסיום העונה, ביחד עם הפלייאוף, ייתן את החותמת על כך.

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
יכולים לגמור סיפור בבית. אוהדי מכבי/דני מרון

5.

כאמור, בשבוע הבא יפגשו הצהובים את שתי הנציגות האיטלקיות של היורוליג בהיכל מנורה, אך עוד קודם לכן ביום ראשון הם יפגשו את הפועל חולון בחוץ. מכבי צריכה לנצח את חולון כדי להבטיח את המקום הראשון בתום הסיבוב השני בליגת העל, מה שיבטיח להם את אירוח הדרבי התל אביבי בבית העליון.

בינתיים במועדון מאמינים כי לא יהיה שינוי של הרגע האחרון במשחק הליגה שינעל את הסיבוב השני נגד הפועל ירושלים, והוא לא יוקדם למוצאי שבת אחרי רצף המשחקים ביורוליג, כפי שמבקשת ירושלים לאור סדרת הפלייאוף שלה שתחל ביום שלישי ה-4 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully