וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרה בלתי אפשרית? העיתוי התמוה של באיירן מינכן בפיטורי נאגלסמן

היסטוריית המאמנים בבאיירן מינכן מראה מגמה בה האנשים על הקווים עוזבים בפתאומיות ולאו דווקא בעקבות תוצאות רעות. טוכל יצליח איפה שהשאר טעו?

תקציר: באייר לברקוזן - באיירן מינכן 1:2/ספורט1

הדיווחים אתמול (חמישי) על פיטוריו של יוליאן נאגסלמן תפסו את אוהדי באיירן מינכן בפרט והכדורגל העולמי בכלל בהפתעה. הרי ממש לפני שבועיים הוא העלה את הבווארים לרבע גמר ליגת האלופות עם צמד ניצחונות על פריז סן ז'רמן, ועל אף ההפסד לבאייר לברקוזן במחזור האחרון בבונדסליגה, האלופה הגרמנית תגיע למשחק העונה מול בורוסיה דורטמונד שהיא רק מרחק נקודה ממנה. הבעיה הגדולה של המאמן הגרמני, היא שהקבוצה שלו, לשעבר, נמצאת רק במקום השני.

באיירן מינכן הוא מועדון עצום - עם 6 זכיות בליגת האלופות ו-32 אליפויות גרמניה, כולל 10 רצופות - הלחץ בקבוצה המעוטרת ביותר בגרמניה הוא אדיר. לא סתם המאמנים האחרונים שעמדו על הקווים בבאיירן עזבו או פוטרו מסיבות שאינן, בדרך כלל, היו קשורות לפן המקצועי.

עוד בכדורגל עולמי

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן. Christian Kaspar-Bartke, GettyImages
בטעם מר, בדיוק כפי שהאחרונים שעמדו על הקווים עזבו. נאגלסמן/GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

פפ גווארדיולה סיפר לאחר שעזב את המועדון ששחקנים בחדר ההלבשה "נשמו לרווחה" כשנודע להם שהוא לא יישאר בגרמניה. אחריו הגיע קרלו אנצ'לוטי שסבל ממרד של חדר ההלבשה נגדו, וכעבור מעט יותר משנה הוא לא נשאר על הקווים באליאנץ ארנה. יופ היינקס הגיע להציל את המצב בגיל מבוגר ובקדנציה נוספת, אך זה לא הספיק לרצונות והשאיפות הגבוהות של הבווארים. ניקו קובאץ', מי שהיה אמור להיות ההבטחה הגדולה בעולם האימון, בפרט בגרמניה, התפטר אחרי לחצים עליו והאנסי פליק עזב בעקבות אי הסכמות מול הנהלת המועדון.

כעת, נאגלסמן עוזב במצב שנראה לא אידיאלי עבור שני הצדדים. רק ביום שני הרברט היינר, נשיא המועדון, שיבח את המאמן הצעיר ואמר: "אנחנו מתכננים להמשיך איתו לטווח ארוך. אפשר לראות את ההתקדמות איתו". לא ברור עדיין סיבת הפיטורים של המאמן הגרמני הצעיר שהיה חתום לעוד שלוש שנים בבאיירן, אך מחליפו, תומאס טוכל, יירש את אחת המשרות הקשות והנחשקות ביותר בכדורגל העולמי, במיוחד בכדורגל הגרמני. האיש שעמד על הקווים בבורוסיה דורטמונד, הוכתר כיורש של יורגן קלופ וזכה עם צ'לסי בליגת האלופות, יגיע לרשת את המשרה שאולי הוא רצה בה יותר מכל - הקבוצה הגדולה ביותר בגרמניה, אך גם הלחוצה והקשה ביותר.

תומאס טוכל מאמן צ'לסי. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
זכה במשרת חלומות, יצליח איפה שקודמיו התקשו? טוכל/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

באיירן מינכן תארח את בורוסיה דורטמונד (1.4, 19:30) למשחק העונה בגרמניה על ראשות הטבלה במה שאמור להיות משחקו הראשון של טוכל על הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully