וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "שווים פלייאוף. בתחילת העונה, הייתי קונה להיות במצב הזה"

16.3.2023 / 23:14

מאמן מכבי ת"א נהנה נגד באסקוניה וחושש מווילרבאן: "לא טוב לנו להיות פייבוריטים". בולדווין: "אני ובראון - הצמד הטוב ביורוליג"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 16.3/ספורט1

מכבי תל אביב עשתה הערב (חמישי) צעד משמעותי אל עבר השגת הכרטיס לפלייאוף היורוליג עם ניצחון 79:93 על באסקוניה, יריבה ישירה על המקום בטופ 8. במשחק שנע בין ריצות של הצהובים לספרדים, שחקניו של עודד קטש השתלטו על המשחק ברבע האחרון והגדילו את היתרון עד הסיום עם עלייה מעל באסקוניה בטבלה בניצחון שלישי ברציפות. ווייד בולדווין היה מעל כולם עם 24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, לורנזו בראון הוסיף 17 נקודות.

"בסוף החצי הראשון הם צברו מומנטום, אנחנו קצת איבדנו ביטחון. גם ווייד וגם לורנזו בדקות האלה קצת ביצעו מהלכים פחות אופייניים", סיכם עודד קטש. "שיחקנו נגד קבוצה מאוד מוכשרת התקפית. הורדנו להם את האחוזים לשלוש למספרים חריגים, ברוב הזמן שמרנו מצוין והיה לנו גם טיפה מזל. הראינו אופי, וקרה פה עוד קסם. אנחנו צריכים עוד כמה כאלה. חווינו חוויות, הרבה פעמים היינו בפיגור וידענו לצאת ממנו. ברגע שהדלקנו את האנרגיות ועברנו להרכב של גארדים, זה עבד. משהו השתחרר בסוף הרבע השלישי".

עוד בכדורסל

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
מתקרב לטופ 8. קטש/דני מרון

קטש נשאל על השינוי של הצהובים בשבועות האחרונים ואמר: "איך אפשר להשוות את תחילת העונה לעכשיו? אנחנו הרבה יותר מתואמים, עבר זמן. בנינו קבוצה מאפס, שחקנים עם לא הרבה ניסיון ביורוליג, היום אנחנו יודעים מה צריך לעשות. אני חושב שאנחנו שווים פלייאוף, אבל אנחנו היחידים ששווים פלייאוף. היורוליג יוצאת דופן השנה מבחינת השוויניות והרמה, אבל חובת ההוכחה עלינו. זה לא הולך להיות קל, לקראת הסוף זה רק הולך ומתגבר. זו לא הרגשה טובה לנו להיות פייבוריטים, אז מהר מאוד צריך למצוא את הדרך לא להרגיש ככה. אני לא חושב שאתה פייבוריט באף משחק חוץ ביורוליג, ועם הגישה הזו אני רוצה להגיע למשחק".

במסיבת העיתונאים הרחיב קטש ואמר: עודד קטש: "עוד ניצחון גדול בשבילנו. סבלנו מפציעות משמעותיות. קיבלנו החלטה לפני כמה משחקים להרחיב את הרוטציה ברבעים הראשונים ולהרגיש את כולם, לבדוק יותר מאצ'אפים, לאיזה שחקן המשחק מתאים יותר, עד עכשיו זה עובד בשבילנו. ג'וש ניבו הוא אחד הגבוהים ששומר הכי טוב ביורוליג, נותן לנו הרבה, ריבאונדר אדיר. הוא לא שחקן עם ניסיון יורוליג עשיר, בתחילת דרכו עם הרבה אפסייד, לא יכול להסביר כמה הוא חיובי ומרוכז ורוצה להצליח. תענוג לאמן אותנו, יש לו אפסייד, אני מת עליו. גם במשחקים פחות טובים, צריך לדעת לחבק אותו, הוא אדיר בשבילנו.

"מהניסיון שלי לא צריך לחשוב על המרחק מהפלייאוף, צריך לשחק בדרך הנכונה ולהיות מרוכזים. בתור מאמן הפרנויה באה ביחד. המשחק הכי גדול שלנו העונה זה וילרבאן בחוץ, אני חושש מהמשחק הזה לא פחות מאנאדולו בחוץ או פנר בבית. בתחושה שלי, וגם לקראת השבוע הבא והסיטואציה שאנחנו נמצאים בה עכשיו, אסור לנו לסכם. אין מאמן יורוליג השנה שלא מסתכל אחורה ויכול לומר על ארבעה חמישה משחקים שהוא פספס. אם הייתם אומרים לי בתחילת העונה שנהיה במצב הזה הייתי קונה את זה. זה לא שלב סיכומים, המטרה שלנו, זה שיש לנו עוד מה להוכיח, עוד לא השלמנו את העבודה".

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, בונזי קולסון. דני מרון
עוד רגעי קסם בהיכל/דני מרון

בולדווין התייחס לשיתוף הפעולה עם בראון ואמר: "זה מאוד פשוט, הוא הרכז הטוב ביורוליג, אני הקומבו-גארד הכי טוב ביורוליג. זה לא אומר כלום, אם לא נסיים את זה ונגיע לפלייאוף זה לא שווה כלום. אבל כרגע, אנחנו משחקים כמו הצמד הטוב ביורוליג. בקושי התאמנו יחד בטרום העונה כי הוא היה עם נבחרת ספרד. יש לנו עוד משחק חשוב נגד וילרבאן, נראה מה יהיה. אין ספק שאנחנו צריכים להיות בפלייאוף".

המאמן המפסיד חואן פנרויה אמר: "זה משחק קשה לשתי הקבוצות, שיחקנו בהתחלה רך בהגנה, מכבי קלעה 29 נקודות ברבע הראשון, שלטו בקצב, מהרבע השני שיפרנו את זה, הרגשנו טוב יותר בהגנה. אחרי המחצית השתפרנו מאוד, ההגנה שלנו הייתה ברגעים הטובים ביותר שלנו, צופפנו את הצבע, רצנו את המגרש, שיחקנו על קווי המסירה, ומנקודה מסוימת אנחנו צריכים ללמוד איך לשחק ביורוליג. יש לנו חמישה משחקים עד סוף העונה וניאבק עד הסוף".

המשחקים שנותרו למכבי תל אביב עד תום העונה הסדירה:

וילרבאן (חוץ), 23 במרץ
וירטוס בולוניה (בית), 28 במרץ
מילאנו (בית), 30 במרץ
ז'לגיריס קובנה (חוץ), 6 באפריל
ריאל מדריד (בית), 13 באפריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully