וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראנקה: "מכבי ת"א לא לקחה אליפויות בעונות הקודמות, הבעיה לא רק העונה"

16.3.2023 / 10:00

המאמן דיבר על התוצאות הלא טובות במסע"ת לפני נתניה: "גלוך עזב וברוב המשחקים שהפסדנו זה היה בגלל טעויות אישיות, לא ראיתי אף יריבה שיותר טובה מאיתנו". דור פרץ: "מאוכזבים כמו הקהל, זה פוגע בנו בחיים האישיים"

תקציר ה-1:1 של הפועל חיפה מול מכבי תל אביב/ספורט1

מכבי תל אביב לא דמיינה לפתוח את הפלייאוף העליון כשהיא רחוקה עשר נקודות מהפסגה, אך זהו המצב אליו נקלע אייטור קראנקה שניצח שלוש פעמים בלבד בתשעת המחזורים האחרונים. את שלב הפלייאוף יתחילו הצהובים במשחק ביתי בבלומפילד בשבת הקרובה (17:30, ספורט2) מול מכבי נתניה, לה הפסידו רק לפני חודש.

לקראת ההתמודדות נגד היהלומים, המאמן קראנקה התייצב למסיבת העיתונאים ואמר: "כשהגעתי למועדון לא רק ניתחתי את הסגל, אלא גם את המצב, את העונה ועונות קודמות. ראיתי שהמועדון לא לקח אליפויות אז הבנתי שהבעיה לא הייתה רק העונה. לקחתי את האתגר, זה לא תירוץ אבל אוסקר עזב ואז הקבוצה לא ברמה שציפו. לא ראיתי אף יריבה שיותר טובה מאיתנו, ברוב המשחקים שהפסדנו זה היה בגלל טעויות אישיות. יש לי שחקנים מאוכזבים, זה אומר שהם מרגישים שהסיטואציה לא טובה. כאן בניגוד לאנגליה יש זמן להכל, לנתח משחקים ויריבות, לעבוד בדרכים שונות".

מאמן מכבי תל אביב, אייטור קראנקה. שלומי גבאי
הפלייאוף יוצא לדרך. קראנקה/שלומי גבאי

עוד במכבי תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למה הקבוצה איבדה כל כך הרבה נקודות? "היה שינוי של צוות אימון, לא היה לי זמן להכיר את השחקנים טוב יותר אבל זה לא תירוץ אלא עובדה. לא רוצה להסתכל על העבר, אלא על העתיד. צריכים להיות מוכנים לנתניה, לנסות לנצח ולשחק הכי טוב שאפשר".

על הבאת רארש איליה במקום אוסקר גלוך: "לא צריכים לחשוב בדיעבד על מה שעשינו כי לא כך נתקן דברים".

האם ההחלטה שלך להגיע למכבי תל אביב לא הייתה נכונה: "ממש לא, להיפך. כל יום כאן זה אתגר, אני לומד המון. זה כבוד להגיע לכאן, לא באתי לחודשיים וחצי אלא לשים את הקבוצה במקום הראוי לה - בפסגה".

חושב איפה אתה תהיה בעונה הבאה? "יש לנו עוד חודשיים וחצי העונה, חצי גמר גביע, זה אתגר לי ולשחקנים לנצח בכל משחק. בסוף העונה נראה איפה אנחנו ונרצה לבנות עם מי שרוצה להיות כאן".

על שינוי אפשרי של המערך: "אני מנסה למצוא את המערך הכי מאוזן בכל משחק. שני חלוצים? במשחק האחרון הם ירדו 20-25 דקות לסיום. לא אמרתי שהם ישחקו כל הזמן, צריך לעשות את מה שטוב לקבוצה".

על מכבי נתניה: "צריכים לשחק לפחות באותה אינטנסיביות כמוהם, הם מאוד אינטנסיביים. צריכים לשחק עם יותר ביטחון ולהיות יותר טובים עם הכדור".

דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב, מסיבת עיתונאים לקראת המשחק. שלומי גבאי
אתגר מול נתניה. דור פרץ/שלומי גבאי

דור פרץ הוסיף: "סוג המשחק שמתקיים מול נתניה הוא משחק קשה. יש הרבה בלאגן ואיבודים כי הם לוחצים מאוד גבוה. יש לנו תכנית מסודרת שהמאמן מנחיל, נערכים שונה מאשר המשחק הקודם. כל עוד נעשה את הדברים שהוא דורש ושאנחנו צריכים לעשות אני בטוח שננצח. אנחנו הראשונים להיות מאוכזבים מזה שאנחנו לא מצליחים לנצח במשחקים שיותר מאתגרים. לוקחים אחריות, צריכים לגלות יותר אופי, לנצח גם במשחקים לא יפים, בשלב הזה של העונה זה הכי חשוב".

האם אתה מחכה שהעונה תסתיים? "לא רוצה שהעונה תסתיים. גם כשהמצב מאתגר, יש פה לימוד מאוד גדול כשחקנים. מתמודדים עם סיטואציות מאתגרות ופה אנחנו נבחנים, לא כשהכל נוצץ ויפה. שחקנים נמדדים דווקא כשקשה ולכן לא רוצה שהעונה תיגמר, רוצה שנגיע לכל משחק הכי מוכנים שיש".

"המועדון חשוב לכל מי שלוקח חלק בו. המאמן פה חודשיים ואני רואה כמה המועדון חשוב לו, כמה הוא רוצה בטובת המועדון. הסיטואציה הזו מאתגרת, היינו רוצים להיות במצב אחר, אבל צריכים לקום ממנו ולקחת אחריות, כל איש במועדון, ולעשות הכי טוב כדי שהעונה תסתיים בטעם אחר. המטרה הקבוצתית - להיות מאוחדים ולהראות עד כמה אנחנו מאוחדים גם בסיטואציות מאתגרות. לעשות את הכי טוב שלנו, זה מתחיל בכל אימון וחימום וכך זה מתבטא במשחקים. רק ככה נביא נקודות בכל משחק ונראה את האיכות האמיתית שנמצאת כאן".

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"מאוכזבים כמו הקהל". דור פרץ/קובי אליהו

האם צריך לעשות מהפכה בסגל? "עם כל הכבוד, כשחקן במערכת הזאת אני לא מקבל החלטות, זה לא תפקידי. הם ייראו לנכון מה לעשות, אנחנו צריכים לעשות את הכי טוב שלנו. אם לא נהיה כיחידה לא נוכל להתקדם. צריך לעבוד אחד בשביל השני, לקבל את ההוראות מהמאמן ולדייק אותן עד הסוף. צריכים להוכיח את עצמנו קודם כל נגד נתניה ואז נדבר על דרך וריצה".

על הקהל: "אנחנו המאוכזבים הכי גדולים כמו הקהל, זה פוגע בחיים האישיים שלנו, אנחנו חיים את זה בדיוק כמוהם. הם התבטאו כמו שהם מרגישים לנכון, זועקים את זעקתם, אנחנו עושים את הכי טוב שלנו ומקבלים מהם את מה שהם מרגישים. אני לא יכול לבקש מהם איך להתבטא"

"אנחנו אכזבנו ואלה שצריכים לתקן, צריכים להתאושש מהר ממה שהיה, כבר מהיום שאחרי. להראות אופי, ליצור גאווה ולהביא תחושת הנאה לאוהדים. 4,000 אוהדים הגיעו לחיפה, בשעה כזאת ובמצב כזה זה לא מובן מאליו, מסתכל עליהם בגאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully