וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות של קראנקה בשפל: "אעבוד ואשפר את הקבוצה"

12.3.2023 / 6:14

אחרי עוד תיקו, עתידו של הבאסקי במכבי תל אביב בסימן שאלה גדול, על אף שהוא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. ההערכה: רק הצלחה מסחררת בפלייאוף וזכייה בגביע, יקנו לו סיכוי להישאר. ביקורת גם על השחקנים שחלקם מעידים על איבוד ביטחון ופגיעה בחוסן המנטלי

תקציר ה-1:1 של הפועל חיפה מול מכבי תל אביב/ספורט1

גוברות ההערכות שיהיה קשה להשאיר את אייטור קראנקה לעונה נוספת במכבי תל אביב, על אף החוזה עליו הוא חתום עד סיום העונה הבאה. רק התאוששות קיצונית בפלייאוף העליון לצד זכייה בגביע המדינה, יכולות לשנות את פני התמונה מבחינת הספרדי שלא מצליח לספק את התוצאות הרצויות, הגם שאינו האשם הבלעדי במאזן העגום של מכבי תל אביב תחתיו. בעשרת המחזורים של קראנקה כמאמן מכבי תל אביב, היא צברה 16 נקודות בלבד. ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים.

באותו פרק זמן, רק להמחשה, מ.ס. אשדוד של רן בן שמעון צברה שתי נקודות יותר. זה נתון נוראי מבחינת מכבי תל אביב ועליו חתום הספרדי, שיכול להביא אתמול (שבת) כתירוץ את ההרחקה של ניר ביטון, אבל הבעיה שלו היא התוצאות עד כה ולאו דווקא המשחק אתמול מול הפועל חיפה. לצאת ממשחק חוץ בתיקו כשאתה בנחיתות מספרית חלק גדול מהמחצית השנייה, זה משהו שיכול לקרות לקבוצה יותר טובה ממכבי תל אביב. גם אם היריבה אתמול היא מהחלשות בליגה, זה משהו סביר. הבעיה של קראנקה היא שהתיקו אתמול מצטרף להפסד להפועל ירושלים במחזור שעבר ולתוצאות התיקו בבלומפילד מול בני סכנין והפועל תל אביב וכמובן להפסד למכבי נתניה בו נראתה מכבי תל אביב נורא.


עוד בנושא
סדר המשחקים של מכבי תל אביב בפלייאוף העליון
ניר ביטון כבש והורחק: מכבי תל אביב נפרדה ב-1:1 מתסכל מהפועל חיפה
קראנקה: "ערן הוחלף כי הוא לא מספיק מהיר". זהבי: "החלטה טובה"
בשבוע הבא: מכבי חיפה-אשדוד, מכבי תל אביב-נתניה | לוח הפלייאוף

אייטור קראנקה מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
רק תרחיש קיצוני ישאיר אותו בעונה הבאה. קראנקה אתמול/דני מרון

קראנקה מדבר כל הזמן על אנרגיות שהוא מצפה לקבל משחקניו במשחקים, כשהבעיה הגדולה היא שהאנרגיה סביב הקבוצה רעה מאוד. שחקנים העידו אמש שהם כבר נמצאים במקום אחר. שהיום כבר מדובר בבעיה של ביטחון עצמי. שמקבץ התוצאות הגרוע, לצד הלחץ של התקשורת והדרישות של הקהל, הובילו לירידה עצומה בחוסן המנטלי. קראנקה, עם רזומה עשיר כשחקן וכעוזר מאמן, לא יודע עד עכשיו להוציא את השחקנים מהבוץ.

הבעיה אתמול לא הייתה אחרי ההרחקה של ביטון, אלא לפניה. אחרי שסוף סוף הובקע כבר שער מקרן ישירה, מצרך שמכבי תל אביב חיפשה זמן רב, השחקנים לא ידעו לכבוש את השני ולהכריע את המשחק. זו כבר לא השוואה למכבי חיפה שעשתה ככל העולה על רוחה מול הפועל חיפה כמה ימים קודם, זו בסך הכל היכולת ללחוץ על הגז אחרי שער היתרון ולדעת לחסל את המשחק גם אם אתה נשאר בעשרה שחקנים. במכבי תל אביב טוענים גם הבוקר, שאם היה צריך לבחור שוב במאמן, הם היו בוחרים בקראנקה מבין האופציות שהיו להם. יכול להיות שלא היו מאמנים יותר טובים כשולאדן איביץ' הודיע שהוא עוזב ויכול להיות שהבעיה הראשונה של הקבוצה היא בשחקנים. בשורה התחתונה, מכבי תל אביב תצטרך למצוא דרך אחרת לקראת העונה הבאה ובמצב העניינים הנוכחי, זה יהיה בלתי אפשרי לפתוח עונה נוספת עם מאמן שנכשל בתפקידו.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. קובי אליהו
אליפות? קודם שילמדו להכריע משחק. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, אמר קראנקה: "כשחתמתי במכבי תל אביב, ידעתי שאני מגיע למועדון הגדול בישראל עם כל הציפיות. התפקיד שלי הוא לעבוד קשה בכל יום כדי לעמוד בציפיות האלה". כשנשאל האם הוא ימשיך במכבי תל אביב בעונה הבאה, ענה קראנקה: "מגיל 13 המנטליות שלי לא השתנתה. אני תמיד אסתכל על המשחק הבא ועל האימון הבא כדי להשתפר ולהתקדם. אני לא מסתכל מעבר לזה. כך חונכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully