וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי בלאומית: ארבע המוליכות ראש בראש, מי השתיים שיעלו לפלייאוף?

העונה הסדירה מגיעה לסיומה (15:00): המוליכה מכבי פתח תקוה אצל טבריה השלישית, הפועל פתח תקוה השנייה מול אום אל פאחם הרביעית. בני יהודה, עפולה וכפר סבא נאבקות על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף העליון?

תקציר מגביע המדינה: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

העונה הסדירה בליגה הלאומית תגיע לסיומה מחר (שישי, 15:00) כאשר כל משחקי המחזור ה-30 ייערכו במקביל. במוקד יעמדו שני קרבות הצמרת: המוליכה מכבי פתח תקוה תצא לעפולה כדי לפגוש את עירוני טבריה המדורגת שלישית ואילו השנייה הפועל פתח תקוה תארח את הפועל אום אל פאחם הרביעית. בני יהודה (בעילוט מול אחי נצרת), הפועל עפולה (בעכו) והפועל כפר סבא (בלוד מול רמת השרון) נאבקות על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף העליון.

שחקני מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
מכבי פתח תקוה תגדיל את הפער?/ברני ארדוב

עירוני טבריה - מכבי פתח תקוה

את הסיבוב הראשון חתמה מכבי פתח תקוה עם תבוסה ביתית 3:0 מול טבריה שהייתה חלק מרצף חמשת ההפסדים שהוביל לזעזוע. מאז המוליכה התאוששה עם בני לם וכעת רוצה להאריך את רצף הניצחונות לשבעה כדי להיכנס לפלייאוף מהמקום הראשון ועם יתרון של תשע נקודות מהמקום השלישי. טל בן חיים אמור לחזור אחרי מחלה ובקבוצה מקווים שגם עידן טוקלומטי יהיה כשיר אחרי שהוחלף בשלב מוקדם ב-1:3 על הפועל עכו, בו הספיק לכבוש את שערו ה-11. מאור לוי וירדן כהן עדיין פצועים. המארחת נמצאת גם היא בתקופה טובה (שלושה ניצחונות רצופים ושישה משחקים ללא הפסד) וספגה רק שמונה שערים במשחקי הבית - פחות מכל קבוצה אחרת.

הפועל פתח תקוה - הפועל אום אל פאחם

עוד שתי קבוצות שהתאוששו ביום שני אחרי צמד משחקים ללא ניצחון ומצפות להיות בליגת העל בסיום העונה. הפועל פתח תקוה חיכתה לשניות הסיום של תוספת הזמן כדי לנצח 1:2 בעפולה (פעם שביעית העונה עם שער ניצחון שמובקע ברבע השעה האחרונה) ורוצה לשמור על המקום השני לקראת הפלייאוף, ואילו אום אל פאחם מפגרת אחריה בשש נקודות ויודעת שזו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה, כשהיא הפסידה ולא כבשה בשלושת משחקיה העונה מול הנציגות של פתח תקוה. המארחת ניצחה גם בשלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות ולמשחק הזה היא תקבל בחזרה את מתן פלג שהחלים מהפציעה וצפוי לפתוח. גם ג'ימי אלכסיס שנפצע מול עפולה יהיה בסגל והנעדר היחיד יהיה עידן שמש, שחזר להתאמן אך עדיין לא ייכלל בסגל.

עוד בוואלה!

קבוצות ליגת העל התנגדו לטכנולוגיית קו השער, בלאומית לא רוצים VAR

לכתבה המלאה
מתן גושה, בלם הפועל פתח תקוה מול ריף מסיקה קשר הפועל אום אל פאחם. מאור אלקסלסי
הכריע שני משחקים בתוספת הזמן עבור הפועל פתח תקוה. מתן גושה מול ריף מסיקה/מאור אלקסלסי

הפועל עכו - הפועל עפולה

ההפסד הביתי הראשון העונה מנע מעפולה את הבטחת המקום בפלייאוף העליון, אם כי היא עדיין בשמינייה, תלויה בעצמה ומקדימה את הפועל כפר סבא בשבעה שערים, במקרה שהשוויון ביניהן יישמר. הפועל עכו כבר בטוחה בפלייאוף ורוצה להיכנס אליו מהמקום החמישי, אם כי היא ניצחה רק אחד מחמשת משחקי הבית האחרונים ולא הצליחה לנצח את עפולה בארבעת המפגשים האחרונים (הפסד ביתי ואז שלוש תוצאות תיקו).

מכבי אחי נצרת - בני יהודה

בעונה שעברה השתחלו הכתומים לפלייאוף העליון רק בזכות פנדל דרמטי של מיקו ממן מהפועל רמת גן שקבע 1:1 בתוספת הזמן של המחזור ה-30 מול הפועל ראשון לציון. גם הפעם בני יהודה תחת לחץ במחזור הסיום של העונה הסדירה, אבל היא מקדימה בנקודה את עפולה וכפר סבא, ופוגשת יריבה לה הפסידה רק פעם אחת בהיסטוריה (2:0 ביתי בליגת העל באפריל 2004). אחי נצרת קטעה רצף של חמישה הפסדים עם 0:2 קריטי בכפר סבא ואלדד שביט נשאר בתפקיד המאמן למרות הכול, אבל הקבוצה עדיין נמצאת רק שלוש נקודות מעל המקום ה-14 שמוביל למבחנים.

שחקני בני יהודה חוגגים. ברני ארדוב
בני יהודה תלויה בעצמה/ברני ארדוב

הפועל ניר רמת השרון - הפועל כפר סבא

למרות הבעיטה בדלי עם ההפסד הביתי לאחי נצרת במחזור הקודם, להפועל כפר סבא עדיין יש אפשרות להתברג בין שמונה הראשונות. הירוקים צריכים ניצחון באצטדיון בלוד יחד עם מעידה של אחת משתי הקבוצות שמקדימות אותם, או אפילו תיקו לצד הפסד של עפולה. חיים שאבו חזר לעמוד על הקווים והוביל את רמת השרון לניצחון גדול על יפו במחזור הקודם, אבל הקבוצה עדיין קרובה למבחנים וצריכה נקודות נוספות. בסיבוב הראשון ניצחה רמת השרון 2:3 בכפר סבא בזכות שער של רועי הר בדקה ה-98.

הפועל ראשון לציון - מכבי קביליו יפו

עוד קבוצה שחוששת מהמקום ה-14 היא הפועל ראשון לציון, שבעונה שעברה איבדה ברגע האחרון את המקום השמיני וקרסה עד למבחנים, שם ניצלה בקושי. הכתומים לא ניצחו בשמונת המחזורים האחרונים, אבל גברו על יפו 0:1 בסיבוב הראשון ומקווים לנצל את הנינוחות של האורחת שרגועה בפלייאוף העליון. בששת משחקיה האחרונים היו ליפו שלושה ניצחונות שבהם כבשה רביעיות, ומצד שני שלושה הפסדים.

אליאן רוחנא, שחקן הפועל כפר סבא. מאור אלקסלסי
הפועל כפר סבא תישאר מחוץ לפלייאוף העליון? אליאן רוחנא/מאור אלקסלסי

הפועל רמת גן - מ.ס. כפר קאסם

קרב תחתית קריטי בין שתי קבוצות שחוו שיפור לאחרונה. הפועל רמת גן אמנם הפסידה 2:0 באום אל פאחם, אבל לפני כן השיגה שלושה ניצחונות 0:1 רצופים והיא מקדימה בנקודה את כפר קאסם שצברה שבע נקודות ולא ספגה בשלושת המחזורים האחרונים. בסיבוב הראשון חילצה הקבוצה של תומר קשטן 2:2 בדקה ה-96 ובעונה שעברה ניצחה 0:1 ברמת גן.

הפועל נוף הגליל - הפועל אדומים אשדוד

היורדת הראשונה לליגה א' יכולה לקרב את נוף הגליל להפוך ליורדת השנייה. הקבוצה של מוטי איוניר חטפה חמישייה כואבת מבני יהודה וסך הכול 15 שערים בארבעה הפסדים רצופים, ומפגרת כבר בשמונה נקודות אחרי כפר קאסם. כדי להיכנס לפלייאוף התחתון עם סיכוי סביר להינצל, נוף הגליל חייבת ניצחון על נועלת הטבלה שירדה רשמית במחזור הקודם, נמצאת גם היא ברצף של ארבעה הפסדים (ו-11 משחקים ללא ניצחון) והיא היחידה שלא ניצחה בחוץ העונה (שלוש נקודות בלבד). לנרי קהינדה המוצהב ואלון גינת המורחק יחסרו למארחת, כשמנגד אשדוד ללא דוד חוג'ה שראה אדום בהפסד לטבריה.

הליגה תצא לאחר מכן לפגרת נבחרות בת שבועיים ותתחדש עם משחקי המחזור ה-31 שיוציא לדרך את הפלייאוף ב-31 במרץ.

המחזור ה-37 והאחרון יהיה ב-12 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully