וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות במכבי תל אביב: "שיחקנו הגנה מושלמת, תלויים בעצמנו לפלייאוף"

11.3.2023 / 7:05

הצהובים התקרבו לפלייאוף היורוליג אחרי הניצחון המרשים על אנאדולו אפס, אך מסרבים להסתנוור: "אם נבוא בגישה שזה שלנו, נפסיד כבר לבאסקוניה". בקבוצה שמחו שלא נפלו למלחמה הפסיכולוגית של הטורקים והחמיאו לניבו שיצא מתקופה קשה: "עבודה גדולה בריבאונד"

תקציר: אוברדוירו - ריאל מדריד 84:78/ספורט1

1. שמחה גדולה נרשמה אמש (שישי) בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב בסיום הניצחון על אנאדולו אפס בחוץ 64:86, ששם את הצהובים על המסלול לעבר כניסה לפלייאוף היורוליג. לצד שחקנים צוהלים משלב מוקדם של המשחק, היו לא מעט אנשים שהסתובבו באזור חדר ההלבשה כלא מאמינים על היכולת המרשימה שהציגה הקבוצה דווקא במאני טיים אחרי סדרה של אכזבות במשחקי החוץ לאורך כל העונה.

הצהובים סיימו את המחזור ביורוליג במקום השמיני, עם 15 ניצחונות ו-13 הפסדים, בדיוק כמו לז'לגיריס קובנה, באסקוניה ופרטיזן בלגרד, ובמרחק של ניצחון ויתרון בקרב הישיר על אנאדולו אפס, שתצטרך לנצח במשחקים שנותרו לה שלוש פעמים יותר ממכבי.

מכבי פתחה את המשחק בסערה, הוליכה בהפרש דו ספרתי מוקדם מאוד, ולשיאה הגיעה באמצע הרבע השני כשברחה ליתרון 20:45 על אלופת אירופה בשנתיים האחרונות. אנאדולו ניסתה לחזור במחצית השנייה אך לא באמת התקרבה לצהובים שקיבלה ערב מצוין מוויד בולדווין עם 23 נקודות ומשחק יעיל וטוב מג'וש ניבו שקלע 10 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים. מכבי קלעה 15 שלשות, כש-7 מהן הגיעו כבר ברבע הראשון.

"אנחנו התכוננו כמו בכל משחק אחר העונה", אמר בונזי קולסון בסיום המשחק, "הראינו מאמץ גדול משני צידי המגרש, באנו לשחק מהפתיחה, דבר שאנחנו עובדים עליו, להתחיל את המשחק חזק, המשכנו עם המומנטום וכשהם ניסו לעצור את הריצה שלנו, ענינו".

ג'וש ניבו הוסיף ואמר: "זה ניצחון קבוצתי גדול, שני ניצחונות גדולים השבוע, שיחקנו נגד שתי קבוצות גדולות, שיחקנו ביחד כקבוצה. אני רק מנסה לחזק ולעשות את העבודה שלי. פשוט שיחקנו הגנה טובה, עשינו עבודה טובה בריבאונד, וידענו לצאת למשחק המעבר. אנחנו מתקשים העונה בנושא הריבאונד ועשינו היום עבודה גדולה".

עוד בנושא
הצגה מול אלופת אירופה: מכבי תל אביב הביסה את אנאדולו 64:86 בטורקיה
קטש: "הניצחון הכי גדול שלנו העונה", בולדווין: "הגענו בטירוף"
בטורקיה נדהמו: "מכבי ת"א שייטה, אנאדולו לא התעוררה מהסיוט"

ג'רל מרטין, שחקני מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
"ניצחון קבוצתי גדול". שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

2. כאמור, הניצחון אמש נתן למכבי תל אביב מקדמה משמעותית לקראת מאבקי הפלייאוף. הערכות מדברות ש-19 ניצחונות יספיקו כדי להיכנס לשמונה האחרונות, ולצהובים חסרים ארבעה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים של העונה כדי לעמוד במשימה הזאת, כשארבעה מתוך ששת המשחקים ישוחקו בהיכל מנורה.

מכבי תארח בבית את באסקוניה בשבוע הבא, לאחר מכן תצא למשחק חוץ נגד וילרבאן שגמרה את העונה מבחינת סיכויי הפלייאוף, תארח בשבוע כפול את וירטוס בולוניה ומילאנו, שעד המשחקים הללו צפויות גם כן לאבד סיכוי לעלות, תצא במוצאי חג הפסח למשחק חוץ נגד ז'לגיריס קובנה, יריבה ישירה על העלייה, ותנעל את שלב הבתים נגד ריאל מדריד בבית.

"אין ספק שהמצב שלנו הרבה יותר טוב ממש שהיה אחרי ההפסד למונאקו", הודה אחד מבכירי מכבי תל אביב מאיסטנבול, "אנחנו תלויים בעצמנו, ואנחנו אוהבים את זה. אנחנו לא אוהבים את זה שאומרים שיש לנו משחקים נוחים, אם נבוא בגישה הזאת, אנחנו נפסיד כבר לבאסקוניה בחמישי. צריכים לדעת לסיים את העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
מכבי תל אביב תלויה בעצמה. בולדווין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

3. כאמור, מדובר במשחק הטוב ביותר העונה של מכבי תל אביב מחוץ להיכל מנורה, וכנראה משחק ההגנה הטוב ביותר שלה העונה בכלל. מכבי פתחה את המשחק עם 8 מ-9 מחוץ לקשת, פתחה הפרש דו ספרתי כבר ברבע הראשון, ועלתה ל-25 הפרש במהלך הרבע השני. האחוזים של הצהובים התיישרו במחצית השנייה והם סיימו עם 15 שלשות מ-35 ניסיונות בסופו של דבר.

במועדון מדברים מתחילת העונה על שני אלמנטים בעייתיים במשחק. הראשון הוא נושא הריבאונד, דבר שמכבי השתפרה בו בזמנים מסוימים העונה, ואמש היה טוב בהרבה כשהקבוצה הצליחה לצמצמם את כמות ההתקפות הנוספות של אנדולו לשלוש בלבד. הנושא השני הוא פתיחת המשחק החלשה, דבר שהיה בולט מאוד במשחקים האחרונים.

הפעם האחרונה שמכבי תל אביב עלתה ליתרון משמעותי ברבע הראשון של משחק יורוליג הייתה ב-27 בינואר, נגד אולימפיאקוס בחוץ, כשהצהובים קלעו 4 שלשות בפתיחת המשחק, ברחו ל-10:21, אך מהר מאוד המשחק התהפך. הפעם הפער שנוצר היה משמעותי וגדול יותר.

מכבי קלעה במחצית הראשונה 11 שלשות, כשהיא בקצב של שבירת שיא המועדון ביורוליג שעומד על 17 מעונת 2019/20 בבאסקוניה, אך במחצית השנייה הקצב נעצר. "במחצית השנייה האחוזים התיישרו", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "מה שהמשיך לעבוד זה ההגנה שלנו. שיחקנו הגנה מושלמת למשך 40 דקות".

ג'רל מרטין, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
הפתיחה היממה את הטורקים. מרטין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

4. אחד השחקנים החשובים של מכבי במשחק היה ג'וש ניבו. יומיים בלבד אחרי שהמשיך בתקופה הנוראית שעוברת עליו עם נקודה בודדת בניצחון על פנרבחצ'ה, התפוצץ הסנטר של מכבי עם 10 נקודות ו-11 ריבאונדים ב-27 דקות, והיה דומיננטי מהשנייה הראשונה ועד לסיום המשחק. ניבו היה המצטיין של הצהובים במחצית השנייה, כשהצליח בלא מעט מהלכים לעצור מומנטום של אנדולות.

המשחק אמש היה הראשון אחרי עשרה משחקים שבהם הצליח ניבו לקלוע בספרות כפולות. בשמונה מתוך תשעת המשחקים הקודמים הוא קלע עד 2 נקודות, ראה את דקות המשחק שלו יורדות, וחיכה למשחק שיחזיר אותו לעניינים. הצהובים מקווים שמדובר בסנונית ראשונה לקראת סיום עונה מרשים.

שחקן נוסף ששוב הרשים היה ג'ייק כהן. עודד קטש החזיר אותו לחמישייה אחרי כמה משחקים שבהם הניסוי הופסק, וכהן ענה עם הרבה מהלכים חכמים. "ג'ייק הוכיח במשחק נגד פנר שהמקום שלו על המגרש, עודד הלך איתו וג'ייק היה חלק מהפתיחה הנהדרת שלנו וגם קלע שלשה חשובה מאוד במחצית השנייה", אמרו במועדון, "הוא היה משמעותי מאוד בניצחון הזה".

ג'ון דיברתולומאו, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
"כוכבי אנאדולו לא בכושר טוב? זה סייע". דיברתולומיאו מול בובואה/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

5. מאז הניצחון על פנרבחצ'ה ניסו במכבי תל אביב להתעלם מרעשי הרקע שהגיעו מכיוון אנאדולו אפס, בעיקר בכל הנוגע למי מבין כוכבי הקבוצה לא ישחק בשל פציעה. שחרור סרטון של ואסיליה מיציץ' מבלגרד יום לפני המשחק, שנראה כאילו השחקן לא נוטל חלק באימוני הקבוצה אלא מתאמן לבדו, היה אמור להגדיל את המחשבה כאילו מיציץ' וחבריו לא ישחקו.

בפועל באנדולו עשו מאמצים גדולים להכשיר את כל השלושה, לארקין, מיצ'יץ' ובובואה שנפצע שוב במהלך המשחק ולא חזר. הצהובים סיפרו אחרי המשחק כי היו בטוחים שהשלושה ישחקו, "זה מסוג המשחקים שאתה עולה עם פציעה ועולה עם זריקה", אמרו במכבי, "לא הופתענו כשידענו כבר שהם ישחקו, באנו מאוד מוכנים. ראו עליהם שהם לא בכושר טוב, וזה בהחלט סייע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully