וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק אותה גנגסטר? מוראנט מודה שהוא "זקוק לעזרה", ומסעיר את ארה"ב

התקריות סביב מוראנט סיבכו אותו עם הליגה, כוכב ממפיס התנצל, שינה גישה אחרי ההתרסקות והחליט להתנתק מהרשתות החברתיות. בינתיים הביקורת מחריפה ("תפסיק להעמיד פנים שאתה עבריין מהשכונה"), ושחקן העבר מתחנן על סף דמעות: "זה עלול להסתיים במוות"

כל שערי שבת מהפרמיירליג/ספורט1

הגארד של ממפיס, ג'ה מוראנט, לא ישחק לפחות בשני המשחקים הבאים של הגריזליס לאחר שסרטון האינסטגרם לייב שלו, שבו הניף אקדח במועדון חשפנות בליל שבת, גרם לסערה ציבורית גדולה וחקירה מה-NBA.

הגריזליס הודיעו בשבת כי מוראנט "מורחק מהקבוצה לפחות בשני המשחקים הבאים", כלומר הוא לא ישחק ביום ראשון נגד הקליפרס וביום שלישי נגד לוס אנג'לס לייקרס. גם הליגה בוחנת את המשמעויות. "אנחנו מודעים לפוסט במדיה החברתית של מוראנט, והדבר נבדק", הודיע אתמול דובר ה-NBA.

עוד בנושא
ג'ה מוראנט צילם את עצמו עם אקדח במועדון חשפנות, ממפיס השעתה אותו
ג'ה מוראנט טוען שממפיס הקבוצה הכי שנואה ב-NBA: "רואים את זה ברשת"

ג'ה מוראנט, ממפיס גריזליס מטביע. רויטרס
שחקן ענק, חבל עליו. מוראנט/רויטרס

מוראנט החל את סשן האינסטגרם שלו בשידור חי ב-5:19 לפנות בוקר, שעות ספורות לאחר ההפסד של הגריזליס 113:97 לדנבר. ניתן היה לראות את האולסטאר ללא חולצה, מחזיק אקדח ביד שמאל, במה שנטען כמועדון חשפנות.

"אני לוקח אחריות מלאה על המעשים שלי אתמול בלילה", הגיב אתמול מוראנט על התקרית, "אני מתנצל בפני המשפחה שלי, חבריי לקבוצה, המאמנים, האוהדים, הבעלים, תושבי ממפיס וכל המועדון - על כך שאכזבתי אתכם". מוראנט הוסיף: "אני מתכנן לקחת הפסקה ולהתרחק קצת כדי לקבל עזרה, ולעבוד על למידה של שיטות טובות יותר להתמודד עם המתח והלחץ והבריאות הכוללת שלי". אחד הצעדים הראשונים היה לבטל (לא ברור אם זמנית או סופית) את חשבונות הטוויטר והאינסטגרם שלו.

התקרית הזאת מוסיפה ליום הקשה שעבר על הגריזליס: ברנדון קלארק סובל מקרע ברצועה הצולבת וכבר לא ישוב לשחק העונה, לאחר שהעמיד ממוצעים של 10 נקודות ו-5.5 ריבאונדים למשחק. בנוסף, הגריזליס ישחקו במשחק הבא גם גם בלי הפורוורד הפותח דילון ברוקס שקיבל את העבירה הטכנית ה-16 שלו העונה, וכתוצאה מכך הרחקה אוטומטית למשחק אחד.

שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט. רויטרס
בעיות קשות לקבוצה. ממפיס וג'ה/רויטרס

הסרטון של מוראנט הגיע בעקבות כתבה של "וושינגטון פוסט" שפורסמה ביום רביעי, המפרטת שתי תקריות שבהן היה מעורב מוראנט. באחת התקריות נטען כי נער בן 17 העיד כי מוראנט יצא מביתו עם אקדח בחגורתו וידו על הנשק לאחר קטטה בין הנער למוראנט במהלך משחק בחצר האחורית של הגארד. האירוע הנוסף היה עימות עם מאבטח קניון במגרש חניה.

"כל טענה הקשורה לנשק חם נחקרה במלואה ולא ניתן היה לאשש אותה", אמר ג'ים טאנר, סוכנו של מוראנט, בהצהרה בתגובה לסיפור של הפוסט. "זה כולל את חקירת ה-NBA בחודש שעבר, שבה לא מצאו ראיות".

החקירה הזו נבעה מעימות אחרי המשחק של ממפיס מול אינדיאנה ב-29 בינואר. שחקנים מהפייסרס טענו כי לייזר אדום כוון לעברם מרכב שבו נסע מוראנט - על פי החשד הלייזר הוא מאקדח שכוון עליהם. באותו משחק אחד מחבריו הוותיקים של מוראנט הורחק מהמגרש, אחרי מריבה מילולית עם שחקני הפייסרס.

כאמור, לא ברור עיצד ניתן להעניש את מוראנט על רצף התקריות האלה. מה שמאיים עליו זאת העובדה שהוא השתמש בנשק מחוץ למדינה שבה הוא רשום ומתגורר. כך או כך, לרבים בארה"ב נמאס מההתנהגות "הבריונית" של השחקן, שעל פי ההערכות הניף את האקדח בקטע מתריס, בתגובה לביקורת עליו בעקבות הפרשיות. במשחקים האחרונים הוא אף עשה תנועה של אקדח על הספסל.

שאנון שארפ, פרשן הפוטבול שהתעמת עם מוראנט ושחקני הגריזליס במשחק של הלייקרס בלוס אנג'לס, אמר על מוראנט: "הלוואי שג'ה היה מבין שהוא לא גנגסטר. ג'ה הוא שחקן כדורסל ממש טוב. ג'ה עשה כל שביכולתו כדי להרים את עצמו ואת משפחתו מהסביבה הזו ולהתרחק ממנה. ומשום מה, הוא רוצה להקיף את עצמו באנשים מהסוג הזה. למה? חבל. אתה לא בריון. אלו לא החיים שלך. אנשים שנמצאים בחיים האלה יתנו הכל כדי להיות בחיים שלך.

"מסיבה כלשהי, קיבלת חוזה של 200 מיליון דולר, ואתה רוצה שאנשים ב-NBA יחשבו שאתה גנגסטר. לחשוב שאתה גנגסטר בגלל שאתה מסתובב עם אנשים מהסוג הזה. אח, אתה מייצר לעצמך נזק שאתה לא צריך!

"אף אחד לא מסתכל עליך, ג'ה, וחושב, 'הו בן אדם, הוא בריון, הוא קשוח, הוא אמיתי, הוא על זה'. אתה לא! תפסיק להעמיד פנים! כל מה שאתה עושה זה לצעוק ולדבר, 'אוי, אני אני הולך ככה וככה'. אתה לא הולך לעשות כלום! מה שאתה הולך לעשות זה להכניס את עצמך לצרות. שים את עצמך ואת משפחתך במצב פגיע, שמיותר!".

שחקן העבר ג'יילן רוז, כיום פרשן ב-ESPN, היה על סף דמעות כשפנה למוראנט בתחנונים, וביקש ממנו ללמוד מהטעויות שהוא עשה כשהיה צעיר. "אני ג'ה מוראנט. הייתי במקום שלו, אני מבין מה עובר עליו. הייתי מעורב בסמים, שרדתי ניסיונות רצח, הייתי הצעיר הלא ממושמע הזה שלא מבין איך להיות איש מצליח ומפורסם, איך לשנות את הסיפור של המשפחה שלך. מה שאנשים לא מבינים לפעמים, זה שאנשים כמונו, החל מהרגע שבו הם נבחרים בדראפט, יש עליהם לחץ עצום. הם הופכים בן לילה מחברים במשפחה, למנהיגים של המשפחה. כשאתה המנהיג, הכל עליך. גם אני הייתי שם, גם אני נשאתי איתי אקדח, אבל לנפנף בו ככה, זה יכול לגרום לך למות.

"הפרסום יכול להיות סם. אני לא יודע מה כואב לג'ה בחיים, האם הוא סובל מחרדות, באיזה סוג של חומרים הוא אולי משתמש. אבל אני שמח שהוא מבין שהוא צורך לעשות את השינוי הזה בשביל עצמו. אתה בוחר את האנשים שנמצאים סביבך. לפעמים כשאנחנו מתחילים להתפרסם ולהתעשר, אנחנו מנסים להיות קשוחים. למזלו, אף אחד עדיין לא נעצר ואף אחד לא נפצע, אבל אני שומע יותר מדי סיפורים על רובים. מכאן הוא צריך להחלים, ואני מאמין שהוא בדרך הנכונה. הוא יחזור, ובזכות המוכנות שלו להשתנות, הוא יממש את הפוטנציאל שלו".

גם הפרשן סטיבן איי סמית' חושש מאוד מהאפשרות שמוראנט זורק את הכישרון האדיר שלו לפח, ופנה אליו במסר ישיר, כשהוא משווה אותו לכדורסלן מלהיב ופרובלמטי אחר, אלן אייברסון. "סיקרתי את אלן ב-10 השנים הראשונות שלו ב-NBA, ואני יודע איך החיים האלה שג'ה מנסה לחיות נראים. אייברון ספג כל כך הרבה אש בגלל האנשים שהוא הסתובב איתם. נראה שג'ה נמצא בסיטואציה דומה, אבל בסרטון האחרון זה הוא בעצמו, ולא אף אחד אחר מהסביבה שלו. אתה כוכב על, אתה בן 23, יש לך חוזה שיכול לסדר לך יותר מ-200 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות, ובכל ארצות הברית מדברים עליך בהקשר פלילי. תחשוב על זה לרגע, ואז תשאל את עצמך אם זה באמת שווה את זה. לא, זה לא שווה את זה. אתה כוכב על, אתה מייצג את המועדון שלך, את המשפחה שלך, את העיר שלך. אתה חייב להיות מחושב. ב-NBA יודעים בדיוק מי אתה, ומה אתה עושה. הם מחוברים ל-FBI, יש להם קשרים לכולם. הם יודעים מה אתה עושה, ועם מי, בכל רגע נתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully