וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה בא: שבוע הפריצה של כישרונות העל של הכדורסל הישראלי

נועם יעקב הסיר את סימני השאלה בעקבות המעבר להפועל ירושלים, עמנואל שארפ התחיל לקבל כותרות בארצות הברית ובן שרף עלה על הרדאר ב-NBA. בשבוע האחרון שלושה מהכישרונות הכי מבטיחים של הכדורסל הישראלי עשו קפיצת מדרגה, והוכיחו: הטוב עוד לפנינו

הביצועים של בן שרף בטורניר הדור הבא ביורוליג/מתוך יוטיוב

עמנואל שארפ

הגארד בן ה-18 (1.93 מטר), בנו של דרק שארפ, זכור כמי שכיכב במדי נבחרת הקדטים ב-2019, אז סיים כמלך הסלים של אליפות אירופה דרג א' עם 25 נקודות למשחק. מאז הוא הספיק להדק את הגזרה, להפוך להרבה פחות כבד, ולהתמחות כסקורר מהספסל של מכללת יוסטון, אחת המכללות הטובות בארצות הברית. בעונת הפרשמן שלו במדי הקוגרס שארפ מעמיד ממוצעים צנועים של 6.5 נקודות, אבל שני משחקים טובים שלו לאחרונה כולל 13 נקודות השבוע מול טולסה, זיכו אותו באזכור של כבוד שלשום באתר ESPN.

"כדאי לעקוב אחרי עמנואל שארפ בחודש הקרוב", כתבו ב-ESPN. "הוא אמנם שיחק דקות מוגבלות העונה, אבל נותן ליוסטון אופציית קליעה מהספסל. הוא מדייק ב-40 אחוזים מהשלוש, הטווח שממנו הוא זורק 75% מהזריקות שלו העונה".

בניגוד לבנים-של אחרים כמו טי ג'יי ליף שהופיע בנבחרת הנוער של ישראל ומאז נמנע להיענות לקריאות מאיגוד הכדורסל, שארפ ג'וניור נראה מחובר למדינה והצהיר בעבר שישמח לייצג אותה בכל הזדמנות שתתאפשר לו. ב-2021 הוא תוכנן להופיע הן בנבחרת הנוער והן בנבחרת העתודה, אבל פציעה מנעה זאת ממנו. אם יצטרף לנבחרת העתודה בקיץ הקרוב, הוא עשוי להיות אחד הכוכבים שלה לצד השחקן הבא ברשימה.

שחקן מכללת יוסטון עמנואל שארפ. Bob Levey, GettyImages
עמנואל שארפ/GettyImages, Bob Levey

נועם יעקב

רבים הרימו גבה כשיעקב החליט לעזוב את הקבוצה עד גיל 21 של וילרבאן ולהגיע בהשאלה להפועל ירושלים. אבל מה שנראה כמו קפיצת מדרגה יומרנית מדי עד לאחרונה, נראה ביום ראשון האחרון כמו הצעד הנכון בזמן הנכון. יעקב שהספיק לערוך שתי הופעות במדי הקבוצה בליגה, קיבל את המושכות מאלכסנדר דז'יקיץ' בחצי גמר הגביע נגד הפועל חיפה, ועזר לירושלמים לצאת מפיגור ולעלות לגמר תוך שהוא מציג עצבים מברזל וקור רוח ששמור לשחקנים גדולים באמת. עד לפני חודש וחצי יעקב ליהטט באולמות ריקים וקטנים בצרפת, כמעט בלי לחץ - והנה הוא מכריע משחק גורלי של קבוצת בוגרים שאפתנית. ספק אם יכולה להיות הוכחה מובהקת יותר לכדאיות המהלך שהעביר אותו לבירה.

יעקב סיים את המשחק עם 11 נקודות ו-9 מ-9 מהעונשין, כשאת רוב הזריקות הוא קולע עמוק במאני טיים, כשהלחץ מדבר. הרכז המבטיח מקווה מכאן להמשיך להרוויח דקות ומעמד, כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו בקיץ. למרות שיעקב הושאל לירושלים עד סוף העונה, בצרפת אישרו שסעיף בחוזהו של בוילרבאן יאפשר לו לבחור היכן ישחק בעונה הבאה, והאם בכלל להמשיך במדי הקבוצה מליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב עם ליוואי רנדולף. לירון מולדובן
יום יבוא, וכולנו ניזכר במשחק הזה. נועם יעקב בחצי גמר הגביע/לירון מולדובן
בן שרף. מתוך אתר היורוליג, אתר רשמי
שווה NBA? בן שרף בפעולה, השבוע/אתר רשמי, מתוך אתר היורוליג

בן שרף

מלך הסלים של אליפות אירופה לקדטים בקיץ החולף, כבר נחשב לשם מוכר יחסית בקרב עכברי הענף - אבל אם להסתמך על אתרי הדראפט השונים, עד לאחרונה הוא עוד לא נתפס כפרוספקט NBA מובהק. כל זה עשוי להשתנות בעקבות התצוגות האחרונות שלו בטורניר הדור הבא של היורוליג, שהסתיים ביום ראשון בפטראס, יוון.

שרף בן ה-16 (1.97 מטר) שהיה השחקן המוביל של קבוצה שהורכבה מהשחקנים המוכשרים באירופה בשנתונים 2006 ו-2005, סיים את הטורניר עם ממוצעים של 18.8 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-2.8 חטיפות, כשהוא רושם תצוגות קליעה מרשימות. ביציעים בפטראס נכחו סקאוטים משיקגו, ל.א. קליפרס, פילדלפיה, ממפיס ועוד, והסקאוט הבינלאומי המוביל של פורטלנד הגדיר אותו כ"כישרון על". מאז חזרתו ארצה הוא כבר הספיק לקלוע 10 נקודות ולחלק 6 אסיסטים בניצחון של אליצור נתניה על מעלה אדומים בליגה הלאומית. כך או כך, עכשיו הוא כבר חזק על הרדאר של הסקאוטים ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully