וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שארפ: הכירו את עמנואל שארפ, שהצטרף לנבחרת הקדטים

אבא דרק מעיד ש"הוא יותר טוב ממני כבר עכשיו", הוא הספיק לככב מול כישרון התיכונים הכי מדובר בארצות הברית, והחדשות הכי טובות: הוא גאה ללבוש כחול-לבן. הכירו את עמנואל שארפ בן ה-15, התקווה החדשה של הכדורסל הישראלי

יוטיוב

בווידאו: מקבץ מהלכים של עמנואל שארפ מהעונה החולפת

שון דאוסון, תמיר בלאט, מייקל בריסקר ודני אבדיה הם רק חלק מרשימה ארוכה של צאצאי מתאזרחים שמשתלטים על הכדורסל הישראלי, ובקרוב נראה שיצטרף שם נוסף לרשימה. הכירו את עמנואל שארפ, בן 15.5, 1.91 מטר, בנו של דרק שארפ, שעשוי להיות החוליה הבאה בשרשרת.

בימים אלה הוא מתכונן עם נבחרת הקדטים לאליפות אירופה דרג א' שתיפתח בעוד עשרה ימים באודינה, איטליה. אמש (ראשון) הוא והנבחרת נעלו את מחנה האימונים האחרון לקראת הטורניר עם ניצחון 69:82 על פולין, כששארפ מצטיין עם 29 נקודות.

זו אמורה להיות המגמה גם באליפות עצמה בהתחשב ברקורד של שארפ ג'וניור, בן הזקונים של דרק האגדי, שנחשב לכישרון גדול גם בתיכונים בארצות הברית. הוא נולד בישראל ועשה את צעדיו הראשונים עם הכדור הכתום בהרצליה, ומאז שהמשפחה חזרה לארצות הברית ב-2013 הפך לכישרון מדובר באמריקה.

הוא משחק בתיכון בלייק בפלורידה תחת שרביטו של אביו, ובשנה האחרונה הספיק לעלות לכותרות לא פעם. אחת הפעמים היתה כשהתמודד בקרב ראש בראש על אליפות האזורית מול אמוני בייטס, אולי שחקן התיכונים הכי מדובר בארצות הברית מאז לברון ג'יימס, וצלף מולו 35 נקודות. בנוסף, במשחק הבכורה שלו בתיכונים הוא צלף 38 נקודות.

"הוא כבר עכשיו שחקן יותר טוב ממה שאי פעם הייתי, יש לו הרבה יותר מהלכים ממה שהיו לי גם כשהייתי שחקן בשל ומפותח", אמר אבא דרק במסגרת כתבת פרופיל על הבן עמנואל שפורסמה לפני חצי שנה בארצות הברית.

שארפ האב סיפר בכתבה שייעד את עמנואל לגדולות עוד כשהיו בישראל. "עשינו המון אימונים אישיים בכל מיני מגרשים ברחבי ישראל. עבדנו על כדרור, מסירה, קליעה. הוא היה יותר חזק ומהיר מכל השחקנים שהתמודד מולם, אפילו אם שיחק מול ילדים גדולים ממנו".

בעונה החולפת, שהייתה הראשונה שלו בתיכונים, הוביל שארפ את הקבוצה שלו לשמונה ניצחונות - שלושה ניצחונות יותר ממה שרשמה במצטבר בשלוש השנים שלפני כן. "האפקט שלו על התיכון היה כמו האפקט של לברון ג'יימס", אמר דרק. "אני לא משווה בין עמנואל ללברון, אבל אין ספק שהוא לקח את הקבוצה שלו שני צעדים קדימה".

שארפ הצעיר סיים את העונה החולפת עם ממוצעים של 29.2 נקודות למשחק וצד את עיניהן של לא מעט מכללות בכירות בארצות הברית, למרות שהוא עדיין לא מופיע בדירוגים של הכישרונות המובילים במחזור שלו.

בגיל 7 שארפ כבר כיכב מול בני 10-11 בישראל

למרות שבמבט ראשון שארפ הצעיר נראה מעט כבד, הוא משחק בתיכון כרכז ומחזיק ביכולות של גארד. הוא בעיקר סקורר מצטיין, אבל עדיין מוקדם לחזות אם מדובר בפרוספקט NBA, אבל גם אם כן צפויה לו תחרות קשה - ב-2022, השנה שבה יסיים תיכון, צפוי להסתיים חוק הוואן-אנד-דאן המחייב צעירים אמריקאים לעבור במכללות, ועל פי "יאהו", ב-NBA כבר מתכוננים ל"צונאמי של כישרונות גדולים" בדראפט.

כך או כך, החדשות הטובות הן שנראה שהוא גאה ללבוש את מדי נבחרת ישראל, וייתכן שיוכל לשרת אותה גם בשנים הבאות. "אנחנו מאוד קשורים לישראל, כל בני המשפחה מרגישים ככה", אמר דרק השנה, ולפני חמישה ימים הוא צייץ: "אני מאוד נרגש לשחק בנבחרת ישראל, ואסיר תודה על ההזדמנות".

כך שארפ נראה לפני שלוש שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully