וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה אמור להיות הערב של לורנזו בראון, אבל הדגיש את הבעיות של מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 7:18

הגארד האריך חוזה אבל לא יכול היה לשחק. וויד בולדווין קבע שיא מועדון אבל זוכר את העונשין שהחטיא. נדוביץ' שוב התפוצץ בהיכל, וגרם לאנשים לחשוב למה מכבי לא מביאה אותו, ובמועדון יודעים - חייבים להתאושש לפני שבוע הגביע. סיכום ההפסד של מכבי תל אביב לכוכב האדום

קליפ סיכום השבוע בספורט, 9.2/ספורט 1

1.

זה היה אמור להיות הערב של לורנזו בראון, אבל חדר ההלבשה של מכבי תל אביב בהיכל מנורה לא היה כל כך שקט והמום העונה כפי שהיה אמש (חמישי) בתום ההפסד של הצהובים 89:86 לכוכב האדום בלגרד, הפסד שסיבך את מכבי מאוד במאבקים על הכניסה לפלייאוף, והיה השני בלבד ב-11 משחקי בית.

אנשי מכבי היו המומים גם כי התחושה באוויר הייתה חגיגית, עם הארכת החוזה של לורנזו בראון, עם השיפור במצב עם הניצחון על ולנסיה בחוץ בשבוע שעבר, ועם גביע שעומד מעבר לפינה. הכל היה מוכן לניצחון שיצטרף לחגיגה. הם היו מאוכזבים כי הם יודעים שהכוכב האדום כרגע צמודה אליהם, ואמנם נשארו לא מעט משחקים נוחים עד לסיום העונה, אבל כדי לעשות פלייאוף הם יצטרכו לדעת לנצח גם יריבות שנמצאות מעליהם בטבלה.

"זה פשוט היה הפסד לא במקום הנכון ולא בזמן הנכון", אמר אחד מאנשי הקבוצה ביציאה מהיכל מנורה סמוך לחצות. גם הקהל לא אהב את ההפסד, שבשעה שהכוכב האדום ברחה ליתרון 16, וניצחה את מכבי בריבאונד ההתקפה בצורה די קיצונית, הגיב בשריקות בוז. הוא נעמד בסיום להודות לשחקנים על המלחמה שכמעט הובילה לניצחון, אך רק כמעט.

"הכוכב האדום הייתה הקבוצה היותר קשוחה הערב, הם שלטו בריבאונד ובצבע במשך 35 דקות או 34 דקות. המנוע שלנו ב-6 הדקות האחרונות - ככה היינו צריכים לשחק כל המשחק", סיכם וויד בולדווין שהמטיר 38 נקודות, שיא נקודות חדש לשחקן במועדון ביורוליג, "אנחנו נלחמים על הפלייאוף, זה הפסד קשה. אני שמח שהרצון שלנו לנצח את המשחק הגיע, לחזור מ-16 הפרש, כמה פעמים... אני שמח שמצאנו את הדרך להילחם עד הסוף. זה הוכרע מקו העונשין, והם קלעו".

הקפטן ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "הם שיחקו טוב יותר מאיתנו במשך רוב הזמן, ניסינו לחזור וזה לא הספיק. במשחקי יורוליג לא מספיק לשחק טוב 5-10 דקות. צריך לשחק הרבה יותר טוב במשך 40 דקות, זה הפסד רע כי הם ניצחו אותנו בנקודות של מאמץ ובריבאונדים".

מכבי, ששיחקה ללא לורנזו בראון שעדיין לא שב מפציעה, קיבלה משחק מאכזב מהרבה שחקני מפתח. ג'רל מרטין חזר ממחלה ולא קלע ב-17 דקות, ג'וש ניבו לא לקח ריבאונד אחד כל המשחק (!) וקלע רק 2 נקודות, וגם דיברתולומיאו סיים עם 2 נקודות בלבד.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חבל. בולדווין/דני מרון

2.

זה היה אמור להיות היום של לורנזו בראון. בשעות הצהריים המוקדמות הודיעה מכבי על הארכת החוזה לכוכב האמריקאי שלה שהיה אמור לעשות מבחן כשירות, להתלבש, ולתת כמה דקות ראשונות אחרי שלושה שבועות מחוץ למגרשים. בכל מקום ניתחו וחגגו את החוזה החדש של בראון, ובכל מקום חיכו למופע.

אלא שרוב אנשי מכבי ידעו כי גם אם בראון יתלבש למשחק, הוא לא יוכל לתרום את מה שהם מצפים ממנו. בסופו של דבר הוא לא עבר את מבחן הכשירות, חש בכאבים, ולא התלבש למשחק. במכבי תלו גם חלק מההפסד בעובדה שבראון לא שיחק, שחקנים אחרים לא התעלו, מלבד וויד בולדווין, והיה חסר חלק משמעותי מאוד במשחק של הקבוצה.

נכון לעכשיו לא ברור האם יבחרו במכבי להלביש את בראון לחצי גמר גביע המדינה נגד עירוני נס ציונה, וההחלטה תתקבל אחרי סוף השבוע במהלכו ימשיך לקבל טיפולים ולנסות להתאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
אכזבה במשך 35 דקות. מכבי/דני מרון

3.

זה היה אמור להיות הערב של לורנזו בראון, אבל בסוף זה היה הערב של וויד בולדווין. מעל 20 שנות יורוליג, ובספרי ההיסטוריה של מכבי תל אביב כבר לא יהיה השם של שרונאס יאסיקביצ'יוס כשחקן שקלע הכי הרבה נקודות במשחק אחד בשורות הצהובים, זכר לאותה הופעה מדהימה בה המטיר הליטאי 37 נקודות. גם סקוטי ווילבקין, שהצטרף אליו בעונה שעברה, נעלם משם.

וויד בולדווין עשה את 38 הנקודות שלו לא בסטייל, עם 5 מ-9 ל-2 נקודות, 6 שלשות (שיא אישי) מ-10 ניסיונות ו-10 קליעות עונשין (שיא אישי) מ-15 ניסיונות. הוא היה האיש שהשאיר את מכבי בתמונה גם כשהדברים ממש לא הלכו לכיוון שלה, וכמעט סחב אותה לניצחון בסיום.

"אם הייתי קולע כמה קליעות עונשין יותר היינו מנצחים את המשחק. עשיתי את המהלכים הנכונים כדי להחזיר את הקבוצה, נתתי הכל כדי לצאת עם הניצחון, חבל שזה לא היה מספיק", אמר בולדווין בסיום. ג'ון דיברתולומיאו תמך בו ואמר: "הוא אחד המנהיגים שלנו, היה לו יום טוב, הוא היה חם, הוא ניסה לייצר כמה שיותר, התקפית הוא שמר אותנו במשחק, הבעיה הייתה ההגנה גם".

נמניה נדוביץ' הכוכב האדום בלגרד. דני מרון
"קשה לקרר אותו". נדוביץ'/דני מרון

4.

זה היה אמור להיות הערב של לורנזו בראון, אבל זה היה שוב חגיגה של נמנייה נדוביץ' בהיכל מנורה. אם במכבי תל אביב היו מבינים איך הם סידרו את הכוכבים, אולי הם היו מתנהלים אחרת. לרגל החתימה של לורנזו בראון עד עונת 2026, הודיעה מכבי על מבצע מיוחד ומכירת החולצות של בראון ב-26 אחוזי הנחה. הסמליות? מספר 26 בכוכב האדום בלגרד, נמנייה נדוביץ' קלע על מכבי 28 נקודות, והרס סיפור מושלם.

את נדוביץ' במכבי תל אביב לא ישכחו גם בגלל הערב הזה, אבל בעיקר בגלל המשחק המטורף שרשם בדצמבר 2020 במדי פנאתינייקוס אז קלע 39 נקודות, והיוונים הפסידו למכבי. גם הפעם הוא להט מהפתיחה, קלע כמה שלשות בלתי אפשריות, אבל במאני טיים השאיר את הבמה ללוקה וילדוזה שגמר את המשחק מגו העונשין ולאוניין דובריץ' ולוקה מיטרוביץ' בהופעה יוצאת מן הכלל עם 13 ו-14 נקודות בהתאמה.

"נדוביץ' הוא קלע מוכשר מאוד, קלע שתי שלשות גדולות בהתחלה וקשה לקרר אותו", החמיא בולדווין לנדוביץ' ואילו דיברתולומיאו הוסיף: "הוא שחקן מאוד מוכשר, הוא נכנס למשחק מוקדם, ואני לא יודע מה יש באולם הזה אבל הוא שחקן טוב מאוד שקשה לעצור אותו".

נדוביץ' היה מועמד בעבר, עוד בתקופה שהגיע ל-NBA, להצטרף למכבי תל אביב, אבל בשנים האחרונות, אחרי שכבר חרך את הרשתות בהיכל מנורה, שמו לא עלה כאופציה ריאלית. "הוא כל כך אוהב את האולם הזה, צריכים לחשוב על זה", הודה אחד מאנשי מכבי בסיום.

עודד קטש מכבי תל אביב. דני מרון
להתאושש, ומהר. קטש/דני מרון

5.

זה היה אמור להיות הערב של לורנזו בראון, אבל אולי השבוע הבא יהיה השבוע שלו. למכבי תל אביב כבר יש את גביע ווינר העונה, אבל אם היא תישאר רק איתו, הוא יהפוך מתואר נחמד, לכזה שאף אחד לא ירצה לזכור.

ביום שני יפגשו הצהובים את עירוני נס ציונה בארנה בירושלים. מבחינה מקצועית רוצה מכבי לשכוח מהמשחק אמש, ולעבור יריבה אותה פגשה בפעם האחרונה לפני ארבעה חודשים. נס ציונה נראית מאז שונה, גם מכבי, כך שקשה להעריך את יחסי הכוחות.

"זה לא חדש בשבילנו שיש לנו משחק כל כמה ימים, יודעים לשים משחקים מאחורה, החל ממחר נתכונן לגביע, נצטרך להתגבר על זה, לא נשכח מזה, אבל כל האנרגיה שלנו וכל תשומת לב לפרטים תהיה למשחק הבא בגביע", אמר דיברתולומיאו שרוצה לחזור להניף גביע אחרי שנה של הפסקה.

ההערכות בקרב אנשי מכבי תל אביב שכאלף אוהדים בלבד יגיעו לתמוך בהם בחצי הגמר בשל השעה המוקדמת, 18:00, העובדה כי חלק מהאנשים יעדיפו לשמור נסיעה לירושלים למשחק הגמר ביום חמישי, אם וכאשר יגיעו לשם, ומשחק הכדורגל של מכבי תל אביב נגד מכבי נתניה שייערך יותר מאוחר באותו היום בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully