וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי התערבות מוצדקת": למה לא נפסל השער של מכבי חיפה?

9.2.2023 / 9:30

באיגוד השופטים גיבו את שופט המסך זיו אדלר, למרות ששרי הרים קרן כשהכדור הונח באופן לא חוקי. וגם: לבני סכנין הגיע לספוג כרטיס אדום

תקציר ה-1:1 של מכבי חיפה אצל הפועל חדרה/ספורט1

רבים תהו מדוע השער של מכבי חיפה נגד הפועל חדרה לא נפסל אמש (רביעי) על ידי שופט ה-VAR, אחרי שלפי המצלמות נראה שכדור הקרן שהרים צ'רון שרי לדילן בטובינסיקה הונח מעט מחוץ לקשת הקרן. הסיבה ששופט המסך זיו אדלר לא התערב נעוצה בכך שלפי פרוטוקול ה-VAR, אסור לשופט המסך להתערב בחידושי משחק. גם אם כדור לא הונח על קשת הקרן, גם אם שחקן החזיר כדור חוץ בצורה לא חוקית, גם אם שחקן חידש משחק כשהכדור לא סטטי ובעוד לא מעט מקרים, אסור לשופט הווידאו להתערב ומכאן שגם אם צ'רי היה מניח את הכדור ממש רחוק מהקשת והיה ניתן לראות זאת בבירור של 100% אחוז, במקרה הזה אסור היה לאדלר להגיד לשופט הראשי גל לייבוביץ' שצריך לפסול את השער.

"אי ההתערבות הייתה מוצדקת", אומרים הבוקר באיגוד השופטים. "לא כולם מכירים את הפרוטוקול וזה ברור כי יש הרבה מאוד פרמטרים. העובדות הן שבחידוש משחקים, שופט VAR לא יכול להתערב והרמת קרן זה חידוש משחק כמו בעיטה נייחת וכמו הוצאת חוץ".

אביעד שילוח שופט כדורגל. מאור אלקסלסי
פספס כרטיס אדום. אביעד שילוח/מאור אלקסלסי

חדרה מתוסכלת: "עשינו בית ספר למכבי חיפה. הם גנבו נקודה"
במכבי חיפה מודים: "כולם מנסים, רוצים, לא מבינים מה לא הולך"
ברק בכר: "משבר? לא נראים טוב ויודעים את זה"

במשחק המקביל אמש בין בני סכנין להפועל באר שבע, היה מקום, לדעת כל הגורמים המקצועיים באיגוד, להוציא כרטיס צהוב שני לאיהאב גנאים אחרי עבירה מאוד חריפה שביצע על עדן שמיר. לגנאים כבר היה צהוב והשופט אביעד שילוח טעה כשלא הוציא לו את הצהוב השני. שופט המסך רועי ריינשרייבר גם היה יכול לקרוא במקרה הזה לכרטיס אדום, מכיוון שהעבירה הייתה מאוד קשה, אבל הוא בחר לא לעשות כן ועל כך אין תמימות דעים באיגוד עדיין והנושא עוד בבדיקה. העבירה הייתה כאמור מאוד חריפה ושווה אדום, ובכל זאת יש כאלה שגורסים שהיא יותר שווה כרטיס צהוב מאדום וכזכור על כרטיסים צהובים ה-VAR לא יכול להתערב. כך או אחרת, גנאים היה צריך להיות מורחק בכרטיס צהוב שני אותו פיספס שילוח, וכנראה שמהסיבה הזו גם הוציא אותו קובי רפואה בהמשך בחילוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully