וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה מודים: "כולם מנסים, רוצים, לא מבינים מה לא הולך"

9.2.2023 / 6:15

השחקנים שחוקים, לאצילי שוב לוקח זמן להתניע, את שרי כבר כמעט אי אפשר לזהות ובכר לא מוצא את הגפרור שידליק את הקבוצה מחדש. נורות האזהרה של הירוקים ממשיכות להבהב, אבל בקבוצה בטוחים: המשבר יחלוף בקרוב. הצרה: אבו פאני ומוחמד בספק לשבת

תקציר ה-1:1 של מכבי חיפה אצל הפועל חדרה/ספורט1

כבר שנים שמדברים על הקושי להשיג אליפות שלישית ברציפות בכדורגל הישראלי. במקרה של מכבי חיפה הנוכחית, מבחינה מנטאלית ההרגשה היא שהיא בדרך לאליפות הרביעית היות והחוויה שעברה השנה באירופה, עד לשלב הבתים ובשלב הבתים עצמו היה פיק, טירוף ועוצמות ברמה של תואר. ומתוך הסיטואציה הזאת, ברק בכר מחפש עכשיו פתרונות, הוא מנסה ולא מוצא, הוא משנה ומקווה שזה יקרה, אך כרגע זה לא מצליח ואמש (רביעי) ה-1:1 מול הפועל חדרה היה המשחק הרביעי ברציפות ללא ניצחון לירוקים, שראו את באר שבע מתקרבת עד כדי 2 נקודות מהם.

ברק בכר לא אוהב להתייחס למילה משבר, הוא מעדיף להתעסק בפתרונות. הוא לא מנסה להסתיר כלום ואמר לאחר המשחק בכנות: "ברור לנו שאנחנו בתקופה לא טובה. לא מצליחים לשחק את המשחק שלנו. לא מצליחים לייצר, לא מצליחים להיות אינטנסיביים. עשינו את ההכנה הכי טובה, הרגשנו שאנחנו באים טוב, אבל הכנות לחוד ומציאות לחוד".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא מתייחס למילה משבר, הוא מתעסק בפתרונות. ברק בכר/ברני ארדוב

רק כדי להבין מה קורה למכבי חיפה: ב-18 מחזורי ליגה היא איבדה 6 נקודות בלבד עם 16 ניצחונות ושני הפסדים. בשלושת המחזורים האחרונים היא איבדה 7 נקודות נגד מכבי תל אביב, ריינה וחדרה, יותר מכל 18 המחזורים הראשונים והיא בהחלט נותנת הזדמות ליריבות שלה להתקרב ואולי גם לחלוף על פניה בקרוב, באר שבע צימצמה ל-2 נקודות את הפער ומכבי תל אביב עם שתי תוצאות תיקו בדרבי ונגד סכנין פספסה הזדמנות להיצמד אליה, אך כמו שמכבי חיפה נראית ההזדמנות הזאת עדיין תקפה לתקופה הקרובה.

"אנחנו גם כצוות בודקים את עצמנו ומסתבר שזה לא מספיק טוב. יש לנו זמן לנתח ולחשוב איך הדברים לא עובדים. בסופו של דבר ניצחון בשבת יחזיר המון אנרגיות וביטחון לשחקנים ועל זה אנחנו מתפקסים" אמר בכר, אך לא בטוח שגם ניצחון לא משכנע יעשה את זה. הקבוצה כבר ניצחה כמה ניצחונות דחוקים וזה לא שינה את התקופה הזאת. אולי דווקא לאבד את המקום הראשון במחזורים הקרובים לא יהיה אסון ויגרום לסוג של דרמה שתשנה משהו ותגרום למכבי חיפה להיכנס למשחקי הפלייאוף מעמדת האנדרדוג, סוג של זעזוע שאולי גם יוריד לחץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
צ'ארון שרי מכבי חיפה מול הפועל חדרה רוסלן ברסקי. ברני ארדוב
זה לא צ'ארון שרי שכולנו מכירים/ברני ארדוב

"דווקא עכשיו צריך לתמוך בשחקנים, לחזק אותם, להרים להם את הביטחון. הם עושים סך הכל עונה טובה ואין לי ספק שיש להם את היכולת", אמר בכר, שחייב לחזק את שחקניו גם מול התקשורת, אך יש לו את החששות שלו. הוא ינסה שחקנים שמנטאלית רעננים יותר כמו סבע וג'אבר, שראו את השינוי עם הכניסה שלהם. הוא חייב למצוא משהו אחר שישאיר אותו במשחק, הוא מנסה את גוני נאור. סונדגרן וקורנו אט אט ייכנסו לכושר טוב יותר וכשהם בכושר הם יתרון על היריבות. הם הצטרפו למכבי חיפה רק בקיץ כך שלדבר על קושי מנטאלי בנוגע לשניים זה לא נכון, הם פשוט אחרי פציעות ודברים לוקחים זמן, כולל דולב חזיזה שיתחיל לספק מספרים. חזיזה הוא חיית טרף, הוא יודע לצאת מתקופות קשות והוא יהיה שם בשביל בכר, אם לא עכשיו אז בפלייאוף.

וכן, אי אפשר בלי להתייחס לעומר אצילי וצארון שרי. במקרה של אצילי, כמו כולם הוא היה זקוק לפגרת המונדיאל אך לאורך הקריירה הוא חוזר לא טוב מהפסקות של פגרה ארוכה או פציעה, מניע לאט בחזרה ובסופו של יום הוא המדד, זה שפותח משחק עם שער או בישול מכלום ולאחר מכן הכל נראה אחרת. תקופה דומה התרחשה גם בשנה שעברה כשאצילי חזר מפציעה. לגבי שרי, זה לא אותו השחקן שהכרנו, וזה מביא ללחשושים על כך שזה לא אותו הדבר מאז החוזה החדש, כיאה לתקופות קשות. שחקן בקבוצה סיכם את התקופה הנוכחית שאמר אתמול: "כולם רוצים, מנסים, לא מבינים מה לא הולך, עושים את אותם דברים שגרמו לנו להביס יריבות וגרמו להשחקנים לעשות במכנסיים נגדנו, זה יחזור".

אך אוהדי חיפה לא צריכים להיות מודאגים, הם פשוט צריכים להבין שלהצלחה יש מחיר מנטאלי, ומכאן לייחל לפתרונות שבכר והצוות ימצאו ומנגד להמשיך ללוות, לתמוך ולעודד גם במשחקים רעים ולהימנע מלשדר לחץ מיותר ועצבים שלא מוסיפים לשחקנים. זאת הסירה של מכבי חיפה היום, היא צריכה את הידיים של כל מי שאכפת לו ממנה כדי לעבור את התקופה הזאת מעל המים. מוחמד אבו פאני, שסבל מרגל עץ ונאנק מכאבים אמש נמצא בספק לשבת, כמו גם עלי מוחמד שהפצע והוחלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully