וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד העליון החליט: איגוד הכדורסל יקבע את מיקום משחקי הגביע

לאחר דיון בעתירתה של הפועל חיפה להחזיר את הפיינל פור לחולון במקום ירושלים, בית הדין קבע כי למרות שקיימת בעיה תקנונית של ועדת הארגון, אין הוא מבטל אותה. ההחלטה הסופית: עד יום ראשון

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.1/ספורט1

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, בראשות השופט פרופסור עודד מודריק, החליט שלא לקבוע היכן ייערכו משחקי חצי גמר גביע המדינה כפי שביקשה הפועל חיפה, וקבע כי הנהלת איגוד הכדורסל היא זו שתצטרך לקבל החלטה בנושא עד ה-5 בפברואר, קצת יותר משבוע לפני תחילת המשחקים.

כזכור, איגוד הכדורסל הודיע כי בשל קשיים במגעים עם הנהלת הארנה בירושלים המשחקים ייערכו בהיכל טוטו חולון, אלא שאז חזרו הצדדים לשולחן המשא ומתן, סגרו את התנאים וקבעו כי המשחקים ייערכו בירושלים. הפועל חיפה, שתשחק נגד הפועל ירושלים בחצי הגמר, לא אהבה את השינוי ודרשה מבית הדין העליון להתערב ולהורות על קיום המשחקים בחולון, ומכבי תל אביב הצטרפה בהמשך לעתירת המועדון החיפאי.

סג"נ, כבוד השופט ד"ר עודד מודריק, בית המשפט המחוזי תל אביב, אפריל 2015. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
סג"נ, כבוד השופט ד"ר עודד מודריק, בית המשפט המחוזי תל אביב, אפריל 2015/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

"לא לנו לבחון את החוכמה הכלכלית שמאחורי החלטת הוועדה. אנחנו מעמידים אותה בחזקתה שקלה כראוי את היתרונות הכספיים שבקיום המשחק בירושלים. העובדה שבתחילה פסלה הוועדה את האולם בירושלים משיקולי עלות כספית גבוהה, ושבעת קבלת ההחלטה החדשה עמדו לנגד עיני הוועדה העלויות של חולון ושל ירושלים ובעקבות זה נערכה פנייה לחולון, משכנעת על פני הדברים שההחלטה הוכרעה משיקולים כספיים תועלתניים בלבד", נכתב בנימוק ההחלטה.

"יש קושי תקנוני לא מבוטל בכך שוועדת הארגון פועלת בלי עיגון בתקנון מתקנוני האיגוד. נוכח ההסמכה וההסכמה מכללה של הנהלת האיגוד לפעולת הוועדה, איננו רואים במציאות הזאת בסיס לקביעה שהחלטת הוועדה בטלה מעיקרה", הוסיף בית הדין, "מן המקובץ עולה הצורך הפורמלי שיינתן להחלטת הוועדה אישור של הנהלת איגוד הכדורסל. אנו מורים להנהלה לדון ולקבל החלטה עד יום ראשון 5.2.2023 - איננו מגבילים את ההנהלה לא בסדרי דיון ולא בעניין תוכן ההחלטה. בשים לב לכל הטענות שניתנו בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully