וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' מסתער על תואר "הגדול בכל הזמנים", מאמנו: "הוא נהיה משוגע"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 11:49

הברכה מפדרר, התוכנית לקראת הרולאן גארוס, המתיחות עם אביו ו"האש בלב והתשוקה הבלתי נגמרת": דג'וקוביץ' מבהיר שהוא עדיין רעב, המאמן שלו חשף את "הטירוף" סביב הפציעה שלו

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 30.1/ספורט1

עם הגביע העשירי שלו ותואר אלוף אוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' הצטלם הבוקר (שני) בגנים הבוטניים במלבורן לצד מעריצים רבים ועשרות צלמים וכלי תקשורת, והודה שהוא עדיין רעב ומתכוון להסתער על עוד ועוד תארים, בדרך להיות ה-GOAT, הגדול בכל הזמנים.

אתמול דג'וקוביץ' גבר על סטפנוס ציציפאס בגמר אליפות אוסטרליה וזכה בתואר הגרנד סלאם ה-22 בקריירה. הוא השתווה לרפאל נדאל כשיאן כל הזמנים, אבל בעוד נדאל בן ה-36 מתמודד בימים אלה עם עוד ועוד פציעות, דג'וקוביץ' הוכיח לאורך הטורניר שהוא עדיין בשיאו. רוג'ר פדרר, השלישי ברשימת הגדולים עם 20 גרנד סלאמים, בירך את דג'וקוביץ' וכתב לו בפוסט "משחק מדהים, שוב!", וכנראה שגם הוא יודע שהסרבי הוא בלתי נגמר.

ככל שיענוהו, כן יפרוץ: נובאק דג'וקוביץ' נהנה לסתום לכם את הפה
עוד פרק באגדה: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה בפעם ה-10
דג'וקוביץ' לוואלה! ספורט: "ארצה שהיריבים שלי יגיעו להיפרד גם ממני, כמו פדרר"

רוג'ר פדרר מברך את נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה שלו באליפות אוסטרליה. חשבון האינסטגרם של פדרר, צילום מסך
רוג'ר פדרר מברך את נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה שלו באליפות אוסטרליה/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של פדרר
נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם הגביע אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה בפעם העשירית. רויטרס
העשירי, וזה לא הסוף. נולה במלבורן/רויטרס

"אני חושב שיש בי עדיין אש בתוכי, והיא בוערת מתשוקה לטניס ולתחרותיות", אמר הבוקר דג'וקוביץ', "ואני חושב שזה מה שמאפשר לי לדחוף את עצמי עד לקצה. באימונים, בתרגולות, יום אחרי יום, לאורך כל כך הרבה שנים, להמשיך באותה שגרה ורוטינת אימונים ונסיעות, שלפעמים יכולה להיות מתישה ולא מעניינת. אבל אני תמיד זוכר שיש מטרה גדולה יותר, וכוכב שמוביל אותי, אז למעשה התואר הזה הוא הכוכב שמוביל אותי, וזה אתגר שאני תמיד שואף אליו".

דג'וקוביץ' ינסה כבר ברולאן גארוס לזכות בגרנד סלאם ה-23 שיציב אותו בפסגה לבד, מעל כולם, אבל למעשה יש לו אתגר נוסף: לזכות בגרנד סלאם 24 בקריירה ולהשתוות למרגרט קורט - דבר שסרינה וויליאמס ניסתה בצורה נואשת לעשות ולא הצליחה כש"נתקעה" על 23.

"אני ממש לא רוצה לעצור כאן", הודה הסרבי, "ואין לי גם שום כוונה לעצור כאן. אני מרגיש נהדר בנוגע לטניס שלי. ואני יודע שכשאני מרגיש טוב מבחינה פיזית, ונוכח מבחינה מנטלית, יש לי סיכוי טוב לזכות בגרנד סלאמים מול כל אחד. אני אוהב את הסיכויים שלי להמשך".

אתמול דג'וקוביץ' התפרק בצורה לא שגרתית אחרי הזכייה, והסביר למה. "כשעליתי ליציע התפרקתי שם מבחינה רגשית ופרצתי בבכי לצד אמא שלי ואחי כשחיבקתי אותם. בגלל שעד לרגע לזה, לא הרשיתי לעצמי להיות מוסח מכל הדברים שמחוץ למגרש, או מכל מה שקרה עם הפציעה שלי... זה בקלות יכול היה להסיח את דעתי, לפגוע לי בריכוז, במשחק שלי. נדרש ממני מאמץ אדיר והשקעה של הרבה אנרגיות כדי להישאר נוכח, להישאר מרוכז, לקחת את זה בקור רוח, יום אחרי יום, ולראות לאן אני יכול להגיע".

הוא חזר לאוסטרליה שנה אחרי הפרשה המביכה בשנה שעברה, שבה סולק מהמדינה בגלל שסירב להתחסן נגד קורונה ואף הציג מסמכים כוזבים. "לא ידעתי איך אתקבל פה, אבל באופן כללי זו הייתה חוויה חיובית", אמר.

עוד בוואלה!

עוד פרק באגדה: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה בפעם ה-10

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם מעריצים במלבורן, כולל ליד ילד בוכה. SAEED KHAN/AFP, GettyImages
הילד הבוכה יבין יום אחד שזה היה רגע מיוחד. נולה/GettyImages, SAEED KHAN/AFP
נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם מעריצים במלבורן. רויטרס
למרות הכל, קיבל אהבה. נובאק/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם מעריצים במלבורן. רויטרס
הרבה לחץ השתחרר. דג'וקוביץ'/רויטרס

עם זאת, מה שהוסיף לדרמה הקבועה סביבו היה אבא שלו, שצולם עם מפגינים רוסים כשהוא צועק דברי תמיכה ברוסיה. בעקבות הסערה התקשורתית, אבא שלו החליט שלא להגיע למשחק החצי גמר מול טומי פול, ולאחר מכן גם לא הופיע לגמר כדי להיות לצד בנו ברגע הגדול.

"חשבתי שהדברים קצת יירגעו מבחינת התקשורת והכל, אבל זה לא", אמר דג'וקוביץ' על אביו, "שנינו הסכמנו שעדיף שהוא לא יהיה שם. זה כאב לי, וכאב לו, בגלל שאלה רגעים מאוד מיוחדים ונדירים, ומי יודע מתי הם יחזרו. זה לא היה קל עבורו. ראיתי אותו אחרי זה, ואומנם הוא חיבק אותי, אבל ראיתי שהוא קצת עצוב. אבל הוא אמר לי שמה שחשוב זה שארגיש טוב על המגרש, שאנצח, ושאם עדיף שהוא לא יהיה ביציע בשביל הניצחון, אז זה מה שיהיה. אבל העיקר שהסוף היה טוב".

נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם מעריצים במלבורן. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מצטלם עם מעריצים במלבורן/רויטרס

אתמול כל עולם הטניס הצדיע לדג'וקוביץ'. "חהחה, אמרתי לכם", כתב ניק קיריוס, "יצרנו מפלצת. כל הכבוד נובאק. ישבתי על הספה וראיתי את כל ההצגה, ניסיתי לספוג הכל... הוא ישיג גם את הגרנד סלאם ה-28. בקלות".

כעת ככל הנראה מצפה לו מנוחה די ארוכה, מכיוון שהוא לא ייסע לטורנירים בארה"ב (אינדיאן וולס ומיאמי) מאחר שבארה"ב עדיין מקפידים על מידיניות החיסונים. מאחר שכנראה ירצה לשמור על הרגל שלו ויוותר על טורניר דובאי בפברואר, המשמעות היא שהוא ינוח עד לתחילת עונת החימר, ואז יגיע מוכן לרולאן גארוס, הטורניר שבו הוא ונדאל עשויים להתחרות ראש בראש על התואר ה-23.

נובאק הגדול מכולם? ציציפאס לא בטוח

על פי המאמן שלו, גוראן איבניסביץ', הפציעה שממנה סבל לפני הטורניר הייתה רצינית. "אומר זאת כך: אני לא אומר ש-100 אחוז, אבל 97 אחוז מהשחקנים שמקבלים בשבת בלילה לפני הטורניר תוצאות כאלה של MRI, הולכים ישר למשרדי השופט ומודיעים על פרישה מהטורניר. אבל לא הוא", אמר איבניסביץ', "הוא נתן את כולו. וכל יום זה השתפר. לא ציפיתי לזה... בסדר, סיבוב אחד, או שניים, אבל אחרי זה כבר ממש פחדתי. אבל הוא המשיך והמשיך ובסוף זכה בטורניר... הוא נהיה יותר ויותר משוגע, אני יכול להגיד את זה. טירוף במובן חיובי, כמובן".

על הקרב של נולה מול נדאל אמר איבניסביץ': "זה קרב בין ספרד לסרביה... עכשיו התוצאה היא 22:22. הולך להיות מעניין מאוד השנה. יש שחקנים צעירים, יש עתיד גדול לטניס, אבל השניים האלה עדיין נאבקים. עכשיו היינו במגרש הביתי של נולה, ובפעם הבאה ניפגש במגרש הביתי של רפא. זה מדהים. הם באמת מושכים אחד את השני לקצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully