וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פרק באגדה: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה בפעם ה-10

הסרבי המשיך את השליטה המופלאה שלו במלבורן, אחרי שגבר בגמר על סטפנוס ציציפאס 3:6, 6:7 (4), 6:7, זכה בתואר גרנד סלאם 22 בקריירה והשתווה לנדאל כשיאן כל הזמנים. נולה, שעלה למאזן 0:10 בגמרים באוסטרליה, חזר גם למקום הראשון בעולם ומירר בסיום בבכי

נובאק דג'וקוביץ' עשה היום (ראשון) עוד צעד בדרך לשיא כל הזמנים, כשזכה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון 3:6, 6:7 (4), 6:7 (5) על סטפנוס ציציפאס בגמר במלבורן וזכה בתואר גרנד סלאם ה-22 בקריירה. דג'וקוביץ' השתווה לרפאל נדאל, שגם לו 22 זכיות בטורנרי גרנד סלאם, אבל בעוד הספרדי הוכיח בפתיחת השנה שהוא סובל מפציעה וקרוב לדמדומי הקריירה, דג'וקוביץ' שוב המחיש לעולם הטניס שהוא עדיין בשיאו, עדיין רעב, עדיין בלתי מנוצח.

בסיום המשחק דג'וקוביץ' הנרגש עלה ליציע על מנת לחגוג ולהתחבק עם בני המשפחה שלו והצוות המקצועי, ומרוב התרגשות פרץ בבכי ונשכב על הרצפה, בסצינה לא שגרתית, שהמחישה עד כמה התואר היה לו חשוב.

נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
במילה אחת: אלוף. דג'וקוביץ'/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
עלה ליציע/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. AVID GRAY/AFP, GettyImages
ולא יכול היה לעצור את הדמעות/GettyImages, AVID GRAY/AFP

וכך שנה אחרי שגורש מאוסטרליה לפני פתיחת האליפות בגלל התנגדותו לחיסוני הקורונה, דג'וקוביץ' זכה היום בפעם ה-10 בטורניר במלבורן (שיא הטורניר, כמובן), עם מאזן מושלם של 0:10 במשחקי הגמר ברוד לייבר ארינה. הטניסאי הסרבי בן ה-35 שוב הציג יכולת מגוונת, עם אגרסיביות אופיינית ומשחק הגנה בלתי מתפשר שייאש את יריבו. בסיום המשחק, באופן סמלי, חזר באופן רשמי למקום הראשון בעולם.

עוד בוואלה!

דג'וקוביץ': "לא יודעים מה עבר עליי. בהתחשב בנסיבות, זה הניצחון הגדול בחיי"

לכתבה המלאה

לא הצליח לעצור את הדמעות

נובאק דג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
רק אחד יכול לזכות. נובאק דג'וקוביץ' עם סטפנוס ציציפאס/רויטרס

בשנים האחרונות הטניס העולמי נהנה מהמאבק המשולש בין רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', שנאבקו על שיא הזכיות בגרנד סלאמים, ולמעשה על תואר הטניסאי הגדול בכל הזמנים. פדרר כבר פרש עם 20 גרנד סלאמים, וכעת דג'וקוביץ' הלוהט יודע: הוא בדרך לפסגת כל הזמנים. אם הייתה חסרה לספורטאי הרעב הזה מוטיבציה, הרי שכעת הוא יודע שהשיא הגדול קרוב מתמיד, ולא יפליא אף אחד אם ישיג אותו כבר בגרנד סלאם הקרוב.

נולה התמודד במהלך השבועיים האחרונים עם מתיחה בשריר, התגרויות מצד אוהדים וסערה תקשורתית בגלל אביו שהביע תמיכה בוולדימיר פוטין ורוסיה, אבל כמו תמיד, ידע להשאיר הכול מחוץ למגרש ודהר לעבר זכייה נוספת בטורניר האהוב עליו. כעת יש לו 28 ניצחונות רצופים באוסטרליה, רצף היסטורי ומרשים.

מנגד ניצב ציציפאס, שכזכור הוביל 0:2 במערכות בגמר רולאן גארוס 2021 ונכנע אז לקאמבק אדיר של דג'וקוביץ', וגם היום נכנע וימשיך לחפש גרנד סלאם ראשון בקריירה. גם הוא מבין: הוא היה רק ניצב בהצגה של ספורטאי אגדי.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
המגרש הביתי. דג'וקוביץ'/רויטרס
סטפנוס ציציפאס, גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
בנקודות החשובות הוא לא עמד בלחץ. ציציפאס/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה - 3:6 לדג'וקוביץ'

אחרי משחקון הגשה נוח לדג'וקוביץ', ציציפאס נאלץ להציל שתי אפשרויות שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו, אבל ידע להיחלץ מהמצב הלא נוח והשווה ל-1:1. במשחקון הרביעי הגיעה השבירה הראשונה: נולה לא הרפה והמשיך עם הלחץ על יריבו, שבפיגור 40:30 ביצע שגיאה כפולה והסרבי עלה ל-1:3 מהיר ומרשים. ציציפאס המשיך להיאבק על משחקוני ההגשה שלו וצימק ל-4:2, אבל דג'וקוביץ' המשיך להכתיב את הקצב ועלה ל-2:5 בטוח, ואחרי 36 דקות עלה ל-0:1 במערכות עם 3:6.

מספרי המערכה
אייסים: דג'וקוביץ' 2, ציציפאס 6
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, ציציפאס 1
ווינרים: דג'וקוביץ' 9, ציציפאס 9
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 7, ציציפאס 11
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 1 מ-3, ציציפאס 0 מ-0
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 30, ציציפאס 20

סטפנוס ציציפאס, גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
ימשיך לחפש גרנד סלאם ראשון. ציציפאס/רויטרס
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
אגרסיבי בהתקפה, נחוש בהגנה. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה שנייה - 6:7 לדג'וקוביץ' (4:7)

בפתיחת המערכה ציציפאס נראה יותר התקפי, בניסיון לשנות מומנטום, ועם שני משחקוני הגשה דומיננטיים עלה ל-1:2. היווני החל להיות מדויק יותר עם אחוזי הצלחה גבוהים בהגשה הראשונה, אבל דג'וקוביץ' לא נבהל והשווה ל-3:3. במשחקון השביעי ציציפאס שוב נראה אגרסיבי ומדויק, והניף ידיו לעבר הקהל הנלהב אחרי שעלה ל-3:4. ציציפאס ניסה להמשיך ללחוץ, אבל שגה פעמיים בעלייה לרשת, ונולה השווה ל-4:4. ביתרון 4:5 ליווני הוא השיג נקודה שבירה, שהייתה נקודת מערכה, אבל אחרי ראלי של 15 מכות הסרבי חבט ווינר מצוין. בהמשך, עם שתי שגיאות לא מחויבות של ציציפאס, דג'וקוביץ' השווה ל-5:5 בסיומו של משחקון שארך 8 דקות.

בשובר השוויון ציציפאס עשה 3 שגיאות לא מחויבות ב-5 הנקודות הראשונות, ואיפשר לדג'וקוביץ' לעלות ל-1:4 קל מדי, אבל אז דווקא הסרבי שגה פעמיים על ההגשה שלו (כולל שגיאה כפולה) וציציפאס השווה ל-4:4. בשלב הזה היווני שוב לא עמד בלחץ, וביצע שתי טעויות רצופות, ואחרי שעה ו-46 דקות דג'וקוביץ' עלה ל-0:2 במערכות אחרי 4:7 בטיי-ברייק.

מספרי המערכה
אייסים: דג'וקוביץ' 3, ציציפאס 4
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 2, ציציפאס 1
ווינרים: דג'וקוביץ' 10, ציציפאס 13
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 713 ציציפאס 17
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 0 מ-0, ציציפאס 0 מ-1
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 41, ציציפאס 40

הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס בגמר אליפות אוסטרליה. WILLIAM WEST/AFP, GettyImages
רגעי תסכול. ציציפאס/GettyImages, WILLIAM WEST/AFP
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה. Clive Brunskill, GettyImages
מגיע לכל כדור. דג'וקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס בגמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
ניסה להילחם ולהלהיב את עצמו. ציציפאס/רויטרס

מערכה שלישית - 6:7 לדג'וקוביץ' (5:7)

דג'וקוביץ' ירד לחדרי ההלבשה להפסקונת אחרי שעלה ל-0:2 במערכות, אבל מי שחזר חד יותר הוא ציציפאס, שהצליח להשיג שבירה ראשונה במשחק ולעלות ליתרון 0:1, כשגם הרשת מעט עוזרת לו עם מכה מזליקית. היווני, לצערו, לא הצליח לשמור על המומנטום, ודג'וקוביץ' שוב הציג משחק הגנה מרשים, הגיע לכל כדור כדי לתסכל את יריבו, והשווה ל-1:1 עם שבירה נגדית מהירה.

שני הטניסאים המשיכו לשמור על ההגשה שלהם, כשהיווני מצליח שוב ושוב להשוות ולעמוד בלחץ. במשחקון העשירי דג'וקוביץ' היה במצב של 30:30 רחוק שתי נקודות מאליפות, אבל היווני הצליח להשוות ל-5:5. דג'וקוביץ' שוב נתן משחקון הגשה דומיננטי, ועלה ל-5:6 עם משחקון על האפס, אבל שוב היווני חזר וכפה שובר שוויון נוסף.

כצפוי, דג'וקוביץ' פתח את שובר השוויון בצורה חזקה, השיג שתי מיני ברייק מהירות, זכה בחמש נקודות רצופות ועלה ל-0:5. עם זאת, היווני לא נכנע, ועם 3 נקודות רצופות צימק ל-5:3, כולל ראלי ארוך, אבל הסרבי החזיר מלחמה ועלה ל-3:6 עם שלוש נקודות משחק. ציציפאס עם שתי הגשות חזקות הצליח להישאר במשחק והציל שתי מצ' פוינטס, אבל נולה שוב סיפק פורהנד קטלני על הקו, שציציפאס שלח אותו החוצה, ואחרי שעתיים ו-56 דקות - התואר שוב הולך לאלוף.

מספרי המערכה
אייסים: דג'וקוביץ' 2, ציציפאס 5
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 1, ציציפאס 1
ווינרים: דג'וקוביץ' 17, ציציפאס 18
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 4, ציציפאס 14
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 1 מ-2, ציציפאס 1 מ-2
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 41, ציציפאס 34

נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023/רויטרס

מספרי הזכייה

* דג'וקוביץ' השלים ניצחון 28 ברציפות באליפות אוסטרליה, שיא טורניר ששבר כבר בחצי הגמר (השיא הקודם היה 26, של אנדרה אגאסי בין 2000 ל-2004).

* המאזן הבלתי נתפס של דג'וקוביץ' בגמרים באוסטרליה: 0:10!

* דג'וקוביץ', שהיה בקריירה 373 שבועות במקום הראשון, חזר לפסגה העולמית לראשונה מאז יוני האחרון.

* דג'וקוביץ' עדיין לא הפסיד השנה, ועלה למאזן 0:12 ב-2023. בסך הכל, מאז תחילת עונת הדשא בשנה שעברה, דג'וקוביץ' עומד על מאזן 2:38 ב-40 המשחקים האחרונים שלו.

* דג'וקוביץ' זכה בטורניר מספר 93 בקריירה ועלה למקום הרביעי בכל הזמנים, אחרי ג'ימי קונורס (109), רוג'ר פדרר (103) ואיוון לנדל (94), מעל רפאל נדאל (92).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully