וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "לא יודעים מה עבר עליי. בהתחשב בנסיבות, זה הניצחון הגדול בחיי"

הסרבי חגג בצורה אמוציונלית את הזכייה באוסטרליה: "אחד הטורנירים המאתגרים שהיו לי בחיים". גם מקנרו הודה: "בחיים לא ראיתי אותו כל כך נרגש"

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.1/ספורט1

עוד פרק באגדה: נובאק דג'וקוביץ' זכה היום באליפות אוסטרליה בפעם ה-10 בקריירה, ושוב הותיר את עולם הטניס נפעם מעוד תצוגה ספורטיבית מרשימה, בדרך לספרי ההיסטוריה. הסרבי המשיך את השליטה המופלאה שלו במלבורן, אחרי שגבר בגמר על סטפנוס ציציפאס 3:6, 6:7 (4), 6:7, זכה בתואר גרנד סלאם 22 בקריירה והשתווה לנדאל כשיאן כל הזמנים. נולה, שעלה למאזן 0:10 בגמרים באוסטרליה, חזר גם למקום הראשון בעולם, ובסיום המשחק בכה בצורה די חריגה, כשהוא רומז שעבר ימים לא קלים.

בקרב הגרנד סלאמים נולה השוותה אומנם לרפאל נדאל עם 22 (שניהם מעל רוג'ר פדרר עם 20), אבל גם בשאר המדדים הוא מעליהם. היום למשחק חזר לפסגה העולמית בשבוע ה-374 בקריירה, כאשר לפדרר יש 310 שבועות "בלבד" ולנדאל 286.

נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
כל כך הרבה גביעים, ועדיין בוגכה. דג'וקוביץ'/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
בכה על המגרש. נולה/רויטרס

"היה קרב גדול", אמר דג'וקוביץ' בסיום, ופנה לציציפאס, "זה לא הגמר האחרון שלך, אתה אחד השחקנים הכי מקצוענים בסבב, ואה אחד השחקנים הכי מעניינים שפגשתי, אמרתי לך את זה כבר". דג'וקוביץ' אמר ש"גם לסרביה וגם ליוון אין מסורת גדולה של טניס, כך שהמסר הוא לכל טניסאי צעיר בעולם, שצופה בנו וחולם - תחלום בגדול, הכל אפשרי".

לדבריו, "המסע שאני והמשפחה שלי עברנו, אני לא יודע מאיפה להתחיל. אני מעריך את הסבלנות, האהבה והתמיכה אתם מעניקים לי. למה אתה צוחק גוראן? אני לא יודע אם תסלחו לי על כל מה שעשיתי לכם לאורך השנים, אבל התואר הזה הוא שלכם בדיוק כמו שהוא שלי".

דג'וקוביץ' הוסיף ש"זה היה אחד הטורנירים המאתגרים שהיו לי בחיים. אחרי שלא שיחקתי בשנה שעברה, וחזרתי השנה... תודה לכל מי שגרם לי להרגיש בבית. יש סיבה למה שיחקתי את הטניס הכי טוב בחיי דווקא פה, לעיני רוד לייבר. זה מסע ארוך, רק המשפחה שלי והצוות שלי יודעים מה עברנו ב-5-4 שבועות האחרונים, ובהתחשב בנסיבות, זה הניצחון הגדול בחיי".


תואר גרנד סלאם מספר 22: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה
ככל שיענוהו, כן יפרוץ: נובאק דג'וקוביץ' נהנה לסתום לכם את הפה
גרנד סלאם ראשון בקריירה: סבאלנקה זכתה באליפות אוסטרליה

עוד בוואלה!

ככל שיענוהו, כן יפרוץ: נובאק דג'וקוביץ' נהנה לסתום לכם את הפה

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באוסטרליה 2023. Darrian Traynor, GettyImages
המון אמוציותת. דג'וקוביץ'/GettyImages, Darrian Traynor
נובאק דג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2023/רויטרס

מה אומרים הפרשנים?

"אני מעולם לא ראיתי אותו נרגש כמו שראיתי אותו היום", אמר הפרשן ושחקן העבר ג'ון מקנרו, "הוא שחקן פנומנלי, וגם אדם פנומנלי. אני בגיל שלו, לא הייתה לי האש שלו, בגלל הילדים. אבל נולה ממוקד במטרה, וזה דורש המון הקרבה, המון נחישות, וזה מה שהפריד בין שלושת הגדולים לכל השאר. הם רעבים יותר, ממושמעים יותר, ועושים מה שנדרש". טים הנמן: "הוא שחקן שמעלה את הרף מבחינה מנטלית, פיזית וטכנית לכל הענף, וזה לא התואר האחרון שלו. הוא שבר את כל השיאים, וזו לא המילה האחרונה". מאטס וילאנדר: "הוא מצליח להסתגל לכל מצב, לכל פציעה, לכל סיטואציה מחוץ למגרש. 22 גרנד סלאמים זה מדהים, אבל גם שאר המספרים בקריירה מדהימים. לנצח בכל הרבה טורנירים, בתל אביב, בקחזסטן, זה ממחיש את הנחישות".

מספרי הזכייה

* דג'וקוביץ' השלים ניצחון 28 ברציפות באליפות אוסטרליה, שיא טורניר ששבר כבר בחצי הגמר (השיא הקודם היה 26, של אנדרה אגאסי בין 2000 ל-2004).

* המאזן הבלתי נתפס של דג'וקוביץ' בגמרים באוסטרליה: 0:10!

* דג'וקוביץ', שהיה בקריירה 373 שבועות במקום הראשון, חזר לפסגה העולמית לראשונה מאז יוני האחרון.

* דג'וקוביץ' עדיין לא הפסיד השנה, ועלה למאזן 0:12 ב-2023. בסך הכל, מאז תחילת עונת הדשא בשנה שעברה, דג'וקוביץ' עומד על מאזן 2:38 ב-40 המשחקים האחרונים שלו.

* דג'וקוביץ' זכה בטורניר מספר 93 בקריירה ועלה למקום הרביעי בכל הזמנים, אחרי ג'ימי קונורס (109), רוג'ר פדרר (103) ואיוון לנדל (94), מעל רפאל נדאל (92).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully