וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבי למזכרת: הפועל ת"א ניצחה 95:96 את מכבי ת"א ועלתה לפסגה

אחרי משחק דרמטי ומלא באקשן, הקבוצה של דני פרנקו חזרה לראשות הטבלה וסיפקה הצהרת כוונות. ג'ייקובן בראון להט עם 32 נקודות, וגבר בדו קרב האישי על ווייד בולדווין שצלף 29. קולסון איבד כדור מכריע בשניות הסיום

הפועל תל אביב מודל 2022/23 נבנתה כדי לקרוא תיגר על מכבי תל אביב. הערב (ראשון) הוכח פעם נוספת שהיא מסוגלת לכך, לאחר שניצחה 95:96 בדרבי בתום דרמה גדולה, וחזרה למקום הראשון בליגת העל. זה היה ערב למזכרת בדרייב אין: ג'ייקובן בראון סיפק את אחד ממשחקיו הטובים בישראל וצלף 32 נקודות (2 פחות משיא הקריירה שלו), צ'ינאנו אונואקו סיפק מחצית שנייה טובה וסיים עם 16 נקודות, תומר גינת הוסיף 15 והאקס פקטורים היו קסבייר מנפורד שקלע שלשת קלאץ' קריטית, וגיל בני שהביא את המפנה במשחק ברבע השלישי.

מכבי תל אביב שחסרה את לורנזו בראון שוב נשענה בעיקר על ווייד בולדווין, אבל בניגוד למשחק מול אלבה ברלין בו התעלות שלו הספיקה לניצחון, הפעם הוא קלע 29 לצד 5 אסיסטים והפסיד. ג'יילן אדאמס (20) וג'ון דיברתולומאו (18 ו-7 אסיסטים) סייעו לו לפרקים, אבל הקבוצה של קטש שמטה יתרון 13 במחצית השנייה, ואיבוד כדור שלומיאלי של בונזי קולסון הכריע את המשחק.

אלכסנדר דז'יקיץ': "זו הייתה דרכי המוזרה לומר תודה לאוהדים"
ירושלים שרדה מותחן מול הרצליה, הפועל חולון פירקה את נס ציונה
מכבי תל אביב הודיעה: ג'יילן אדאמס ימשיך עד תום העונה

ג'ייקובן בראון, הפועל תל אביב. קובי אליהו
משחק ענק. ג'ייקובן בראון/קובי אליהו

זה היה הניצחון הראשון של הפועל תל אביב בדרבים העונה, אחרי הפסד ביד אליהו במסגרת הליגה והפסד נוסף בגמר גביע ווינר. לניצחון הערב עשויה להיות משמעת מנטלית מכרעת, לאור העובדה שהוא מגיע בשבוע שאחרי ההדחה המאכזבת מגביע המדינה. גם האופן שבו הושג - עם קאמבק מרשים מפיגור דו ספרתי ברבע השלישי, ייתן לקבוצה של דני פרנקו דחיפה מורלית בלתי מבוטלת.

גיבור הקאמבק היה דווקא גיל בני, שמיעט לשחק העונה אבל סיפק הגנה פנטסטית והעיר את האדומים כשנראה היה שהם קרובים להרים ידיים. בשורה התחתונה הפועל תל אביב בפסגת הטבלה, ומכבי תל אביב שוברת את הראש - אם ככה נראה המשחק הראשון מאז הפציעה של לורנזו בראון, מה יהיה במשחקי החוץ המאתגרים שמצפים להם בקרוב במסגרת היורוליג?

שחקני הפועל תל אביב בר טימור, תומר גינת. קובי אליהו
ניצחון גדול. טימור וגינת/קובי אליהו

מהלך המשחק

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של הפועל תל אביב, שעשתה ככל העולה על באזור הצבע. בולדווין החטיא שוב ושוב בצד השני, ו-6 נקודות מהירות של תומר גינת העניקו לאדומים יתרון 5:13 אחרי שלוש דקות, וגרמו לקטש להזעיק פסק זמן. הצהובים התעוררו בעזרת דקות טובות של ג'רל מרטין וגם ווייד בולדווין התעורר עם 4 נקודות רצופות, אבל ג'ייקובן בראון שלט בקצב. שתי נקודות עונשין שלו קבעו את תוצאת הרבע הראשון - 19:24 להפועל תל אביב.

ג'ייק כהן, מכבי תל אביב, מול תומר גינת, הפועל תל אביב. קובי אליהו
מאבק, כמו בכל מפגש בין שתי היריבות העירוניות. כהן מול גינת/קובי אליהו

בולדווין ודיברתולומאו קלעו שלשות בדקות הראשונות של הרבע השני, אבל מכבי תל אביב המשיכה לאפשר לאדומים לקלוע סלים קלים במתפרצות, ואלי-הופ מתוצרת בר טימור את ג'יי פי טוקוטו, קבע 25:31 להפועל תל אביב. דיברתולומאו צלף שתי שלשות רצופות והעביר את היתרון לצד הצהוב, וזו הייתה גם האות להתעוררות של ווייד בולדווין, שהוסיף שני סלים אקרובטיים. תומר גינת קלע 4 שניות לתום המחצית, אבל שלשה של בולדווין קבעה 46:48 למכבי תל אביב בירידה להפסקה.

ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב. קובי אליהו
מחצית ראשונה נהדרת. דיברתולומאו/קובי אליהו

הרבע השלישי נפתח בשליטה מוחלטת של מכבי תל אביב. הפועל תל אביב ניסתה להזין את צ'ינאנו אונואקו בכדורים בצבע שוב ושוב, אבל לא הצליחה לעצור את הצהובים בהגנה. ווייד בולדווין המשיך ללהטט, וגם ג'יילן אדאמס עלה מהספסל ורשם כמה פעולות טובות ברצף שקבעו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 56:66 למכבי תל אביב. את המומנטום הצהוב קטע - איך לא - ג'ייקובן בראון, שהוביל ריצת 0:11 שהחזירה את הפועל תל אביב למשחק. יחד עם זאת, שתי נקודות נוספות של בולדווין מהקו קבעו 69:72 למכבי תל אביב לקראת הרבע האחרון.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. קובי אליהו
משחק מצוין שני תוך כמה ימים. בולדווין/קובי אליהו

צ'ינאנו אונואקו ספג עבירה רביעית עם פתיחת הרבע האחרון, אבל דני פרנקו לא הוריד אותו לספסל וקיבל ממנו תפוקה יפה. גם גיל בני שהטעין את האדומים באנרגיות נכנס היטב מהספסל, ושלשה שלו קבעה 82:83 למכבי תל אביב כשנותרו חמש דקות לסיום. המשחק צמוד נמשך עד הסיום. בונזי קולסון קלע שתי שלשות חשובות בצד הצהוב, אבל ג'ייקובן בראון המשיך לחגוג בצד השני ושמר את הפועל תל אביב קרובה. שלשה גדולה של קסבייר מנפורד 15 שניות לסיום, העניקה לאדומים יתרון 93:96. בולדווין דייק פעמיים מהקו, ובהתקפה הבאה צ'ינאנו אונואקו איבד בשלומיאליות, מה שאיפשר למכבי תל אביב הזדמנות לנצח בהתקפה האחרונה. לצערה, ההתקפה הזו הסתיימה באיבוד שלומיאלי לא פחות של בונזי קולסון, והערב הסתיים בניצחון אדום - 95:96.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. קובי אליהו
הפסד כואב. קטש מתלונן לשופטים/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 32 (10 מ-19 מהשדה), 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, צ'ינאנו אונואקו 16 (6 ריבאונדים), תומר גינת 15 (9 ריבאונדים), קסבייר מנפורד 11, ג'יילן הורד 6, גיל בני 5, אדם אריאל 4, בר טימור 3, ג'יי פי טוקוטו ועידן זלמנסון 2 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין 29 (10 מ-21 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'יילן אדאמס 20, ג'ון דיברתולומאו 18 ו-7 אסיסטים, ג'וש ניבו ובונזי קולסון 6 כל אחד, ג'רל מרטין ורפי מנקו 5 כל אחד, רומן סורקין 3 (9 דקות), ג'ייק כהן 3.

המחזור ה-14 בליגת העל יגיע לסיומו עם דרבי נוסף מחר (19:00), כשהפועל גליל עליון תארח את הפועל גלבוע גליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully