וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקת הגביע הודחה: מכבי תל אביב ניצחה 89:105 את בני הרצליה

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 20:01

הצהובים נהנו ממשחק נדיר מחוץ לקשת בהובלת לורנזו בראון (17 נק') ורפי מנקו (17 נק', 5\5 מהשלוש) ועלו לחצי הגמר. האורחת ניסתה לחזור מיתרון דו ספרתי מוקדם של שחקניו של קטש, אבל גם 23 נק' של מוריס קמפ לא הספיקו בהדחה מוקדמת מהמפעל היחיד בו זכו

אחרי שהפועל ירושלים, הפועל חיפה ועירוני נס ציונה הבטיחו את מקומן בשלב חצי גמר גביע המדינה, מכבי תל אביב הצטרפה אליהן הערב (שני) אחרי 89:105 על מחזיקת הגביע היוצאת, בני הרצליה. הצהובים ברחו בשלב מוקדם של המשחק ליתרון דו ספרתי בדרך לשלב הבא.

מכבי עלתה ליתרון מוקדם בזכות יכולת נהדרת של לורנזו בראון (17 נק') ועל אף מטווח שלשות בשני הצדדים בפתיחה, ירדה ביתרון 26:31 לקראת הרבע השני. רפי מנקו (17 נק', 5/5 מהשלוש) עלה מהספסל וצלף מחוץ לקשת בדרך ליתרון דו ספרתי ראשון שצמח בהמשך הרבע. מוריס קמפ (23) ניסה להחזיר את הרצליה למשחק עם ריצת 0:8 של מחזיקת הגביע, אך ריצה זהה בהובלת ג'ייק כהן (15 נק') הורידה את הצהובים למחצית ביתרון 44:59.

הריצה של המארחת המשיכה גם בחצי השני עם לא פחות מחמישה שחקנים שעלו לדו ספרתי בנקודות ומטווח שלשות שהגיע בשיאו ל-73% מחוץ לקשת ויתרון 20 על הרצליה. ברבע האחרון הצהובים הורידו את הרגל מהגז ונתנו לאורחת לחזור למשחק בתצוגה טובה של סנדי כהן (14 נק') מול האקסית, אך זה לא הספיק לקאמבק והסתיים ב-89:105 למכבי תל אביב שהדיחה את מחזיקת הגביע ועלתה לחצי גמר גביע המדינה.

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון ורפי מנקו (5/5 מהשלוש) 17 כ"א, ג'ייק כהן 15, ווייד בולדווין (6 אס') 13, בונזי קולסון ורומן סורקין (9 ריב') 10 כ"א, יפתח זיו 9, ג'וש ניבו 7, ג'ון דיברתולומיאו 4, גיא פניני 3. ג'יילן אדאמס שותף ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: מוריס קמפ (11 ריב', 4 חט') 23, סנדי כהן וגבריאל לוין 14 כ"א, ג'וליאן גמבל (5 ריב') 11, קווינטון הוקר 10, סטפן תומפסון (4 אס') 8, יאיר קרביץ 5, אנדי ואן וליט 4. גיא ארטמן שותף ולא קלע.

איגוד הכדורסל החליט להעביר את משחקי הגביע לחולון
שרון דרוקר: "מעדיף לשכוח ממה שקרה בחולון, וליהנות עכשיו"
אחרי ההדחה: אונואקו השתולל בירידה לחדר ההלבשה ושבר כיסאות

ג'ייק כהן, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
בלט במשחק נפלא. כהן/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

בונזי קולסון, אנדי ואן וליט ו-ווייד בולדווין פתחו עם רצף שלשות מדויקות ביתרון 6:8 של הצהובים. קווינטון הוקר מחוץ לקשת והטבעה של לוין על ג'וש ניבו העלו את מחזיקת הגביע ליתרון. הוקר הוסיף צליפה נוספת, אך ג'ייק כהן עם שלשה ראשונה הגדיל את היתרון הצהוב. לורנזו בראון חדר יפה עד הטבעת, ניבו המשיך בעבודה הגנתית נהדרת ומכבי המשיכה להגדיל את ההפרש עד לייאפ של מוריס קמפ. ג'וליאן גמבל סחט סל ועבירה והעלה את הרצליה ליתרון 24:25. בראון המשיך בכושר הטוב בו הוא נמצא, ועם שלשה קבע בסיום הרבע הראשון יתרון צהוב - 26:31.

רבע 2:

רפי מנקו העלה את הצהובים ליתרון שיא עם פתיחת הרבע השני בשלשה שקבעה 8 הפרש למארחת. בראון סחט סל ועבירה, מנקו הוסיף סל מחוץ לקשת ומכבי עלתה ליתרון דו ספרתי 28:39 לאחר שתי דקות לתוך הרבע. קולסון דייק מהקו, סורקין הוסיף בעצמו מהעונשין והצהובים ברחו ליתרון שיא של 14 נקודות. מנקו המשיך לדייק מהשלוש, גמבל צימק בלייאפ והשאיר את הרצליה במשחק. סורקין סחט סל ועבירה והעלה את מכבי ליתרון 33:50. סנדי כהן צימק מהקו, קמפ סחט סל ועבירה במהלך מרשים והאורחת הראתה סימני חיים לקראת סיום הרבע. ריצת 0:8 החזירה את הרצליה למשחק ומחזיקת הגביע רק במינוס 10. הצהובים הגיבו בריצת 0:8 משלהם בהובלתו של ג'ייק כהן וירדו למחצית ביתרון 44:59.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עוד משחק מבריק של הרכז בצהוב. בראון/קובי אליהו
ג'וליאן גמבל, שחקן בני הרצליה. קובי אליהו
ניסו להשאיר את הרצליה במשחק. גמבל והוקר/קובי אליהו

רבע 3:

מנקו המשיך לדייק מחוץ לקשת עם שלשה רביעית, בולדווין הוסיף שתיים ומכבי פתחה את החצי השני בצורה זהה ליכולת הטובה מהראשון עם יתרון שיא של 20 הפרש. ג'ייק כהן הוסיף שלשה והביא את הצהובים ל-70 נקודות, שתיים וחצי דקות לתוך הרבע השלישי. קמפ קלע ארבע נקודות רצופות של מחזיקת הגביע, יפתח זיו עם שלשה נוספת של מכבי והצהובים הגיעו ל-80 נקודות בשלב מוקדם במיוחד. קמפ המשיך לבלוט בכחול וצימק ל-84:67 ביכולת נהדרת, אבל שוב בראון צלף מחוץ לקשת והוריד את הקבוצות לקראת רבע אחרון ביתרון של מכבי - 70:87.

רבע 4:

סנדי כהן התעופף מול האקסית בניסיון להחזיר במעט את הרצליה למשחק, פגע על הדרך בג'יילן אדאמס שירד לחדר ההלבשה להמשך קבלת טיפול בפניו. זיו קלע שתיים מהצבע, יאיר קרביץ הוסיף לייאפ מהצד השני, סנדי כהן הוסיף שלשה והיתרון של מכבי ירד ל-16. מנקו צלף שלשה חמישית, סורקין קלע מתחת לטבעת והשניים הרגיעו את הספסל הצהוב מקאמבק של מחזיקת הגביע כשחצו את רף 100 הנקודות. בסיום, הצהובים בחצי הגמר עם 89:105 על בני הרצליה שאיבדה את התואר.

רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב לצד לורנזו בראון. קובי אליהו
חגיגה בצהוב מחוץ לקשת. סורקין ובראון/קובי אליהו
מוריס קמפ, שחקן בני הרצליה לצד ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הבולט בין שחקני הרצליה. קמפ/קובי אליהו
רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב לצד ג'ון דיברתולומיאו. קובי אליהו
טיילו בדרך לחצי הגמר. מנקו, דיברתולומיאו, קולסון וסורקין/קובי אליהו

שאר העולות לחצי גמר גביע המדינה בכדורסל:

הפועל ירושלים
עירוני נס ציונה
הפועל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully