וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועקה מחיפה, ההיסטוריה בטרנר והחשש בגזרת הרכש: באר שבע מסכמת הצגה

10.1.2023 / 6:30

דווקא אחרי ההתפוצצות מול הפועל תל אביב, שחקני באר שבע נזכרו בפספוס בחיפה: "זה לא עוזב אף אחד". בקבוצה שיבחו את ברדה שהשאיר את השחקנים עם ראש מורם, אבל מודים: למרות הרצון להתחזק, זה עדיין לא באמת קרוב. יחזקאל וסלמאני בספק גדול לסכנין

תקציר: הפועל באר שבע - הפועל תל אביב 0:6/ספורט 1

דווקא על רקע ההצגה יוצאת הדופן אמש (שני) בטרנר והניצחון ההיסטורי 0:6 על הפועל תל אביב, עזבו שחקנים בהפועל באר שבע את האצטדיון לבתיהם עם תחושה מציקה עמוק בפנים. "אנחנו עדיין לא שוכחים את המשחק מול מכבי חיפה בשבוע שעבר", הסבירו אמש במועדון. "זה לא עוזב אף אחד וגם הניצחון המדהים הזה על הפועל תל אביב, לא משכיח את ההפסד לחיפה במשחק בו היינו הרבה יותר טובים מהם. זה מציק לכולם".

ובכל זאת, בהפועל באר שבע שמחו מאוד על הניצחון המיוחד, והיו מאוד מרוצים מכך שהקבוצה ידעה לקום מתוגת ההפסד בשבוע שעבר. "ברור שזה היה מבחן בגרות ואופי עבורנו", הודו במועדון אמש. "זה לא היה קל לבוא מהאכזבה הגדולה ולייצר כזה כדורגל איכותי עם שישה שערים ועוד כמות דומה של החמצות. זה באמת יכול היה להיות משחק שהיה נכנס לספרי ההיסטוריה לכל הדורות וזה הרבה בזכות אליניב ברדה שידע לאסוף את השחקנים אחרי ההפסד בחיפה ולהביא אותם לשיא במשחק שלאחר מכן".

השפלה חסרת תקדים: הפועל באר שבע פירקה 0:6 את הפועל תל אביב
תומר חמד הקדיש את השערים לזכר אביו: "הייתה לי הרגשה שאכבוש"
דראפיץ' יעזוב? "צריך לראות אם איבדתי את השחקנים. אם כן, אקום ואלך"
לא רק התבוסה הכי גדולה בליגה הבכירה: נתוני השפל של הפועל תל אביב

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. ברני ארדוב
ככה חוזרים מהפסד. באר שבע חוגגת/ברני ארדוב

ברדה הגיע בסיום המשחק למסיבת העיתונאים בטרנר ואמר בין היתר: "בשבילי הדבר הכי כיף זה לראות שוב את האצטדיון מפוצץ וזה קרה הערב. לקחתי בצורה מאוד קשה את מה שהיה בחיפה ובמיוחד את זה שהאוהדים חזרו הביתה מאוכזבים. ידעתי שאם נמשיך לשחק טוב, גם נבקיע". ברדה דיבר באחרונה כמה פעמים על רצונו להתחזק בשחקנים בחלון של ינואר ובהפועל באר שבע קיימו מגעים לצירוף שחקנים. אמש אמר ברדה: "לא יהיה חיזוק בטווח הקצר. אני לא רואה חיזוק שמגיע בטווח הקרוב". ההסבר לדברים הוא שאין כרגע מיצוי של משא ומתן ואין שחקן שקרוב לעלות על מטוס ולנחות בקבוצה.

אחד המצטיינים אמש היה רועי גורדנה, שגם כבש שער נפלא. גורדנה הצטיין גם מול מכבי חיפה בשבוע שעבר. ברדה אמר עליו: "רועי שחקן מאוד מנוסה שעוזר לנו לשלוט בקצב של המשחק. הוא ניהל את המשחק בצורה מצויינת והוא איפשר לעדן שמיר ולשי אליאס לתת גיחות קדימה. רועי כל הזמן רוצה ומבקש את הכדור כשאנחנו תחת לחץ ואני מאוד מרוצה ממנו".

לקראת המשחק במחזור הבא מול בני סכנין, אמר ברדה: "יש לי זיכרונות טובים מסכנין כשחקן, אבל כמאמן לא ניצחתי שם. הדבר הראשון שאגיד לשחקנים לקראת סכנין זה לשמור על צניעות. עשינו ניצחון יפה מאוד, אבל אנחנו רוצים להתחיל ברצף חדש וסכנין זה משחק קשה מאוד במגרש קשה מאוד".

בקבוצה יצטרכו לבדוק את מצבם של שגיב יחזקאל ואסטריט סלמאני שהוחלפו אמש בגלל פציעות והם בספק רב לסכנין. גם רמזי ספורי שנעדר אתמול, צפוי להמשיך להיעדר וכך גם אדריאן פאון.

אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הראש כבר בסכנין. ברדה/ברני ארדוב

תומר חמד שחשף מיד אחרי המשחק בריאיון לטלוויזיה את ההקדשה לאביו שנפטר, המשיך לספר באריכות גם במסיבת העיתונאים על התקופה הקשה שהוא עבר. "אני עולה לקבר של אבי לציין 30 ימים שהיו מאוד קשים מבחינתי. עשיתי את ההפרדה במועדון בכל אימון אבל בחיים האישיים עברתי תקופה לא פשוטה. עוד לפני הפטירה של אבא, היו לי חודשים קשים. לא שיתפתי יותר מדי אנשים במה שאני עובר. רציתי שיהיה לי מקום מפלט בכדורגל כדי שאוכל לברוח. מה שמחזיק אותי זה שכל הקריירה הייתי הגאווה של אבא וידעתי מה כל משחק טוב שלי, עושה עבורו. מראש התכוננתי למשחק ורציתי להבקיע לכבודו. סימנתי על היד שהגול מוקדש לו ולעילוי נשמתו. הצמד הזה הוא לכבוד אבי. לבית העלמין אעלה מחר (היום) בהרגשה מיוחדת".

חמד סיפר על אביו: "הוא ליווה אותי לכל משחק עד שעזבתי לחו"ל, שם הוא הגיע מספר פעמים לבקר. כשחזרתי לארץ, הוא לא הספיק לראות אותי בגלל מצבו. הוא תמך בי מהבית כשצפה בטלוויזיה ולי היה חשוב לעשות לו נחת".

החלוץ הוסיף: "יש סביבנו אנשים שאנחנו לא יודעים מה הם עוברים ביום יום. זה שיעור לחיים מה שעברתי. אל תשפטו בני אדם, כי אולי אתם לא יודעים מה עובר עליהם. אני לא רציתי שירחמו עלי ולכן לא סיפרתי. לא רציתי שיחשבו שאני פחות טוב בגלל מה שעברתי עם אבא שלי. הכדורגל שמר אותי חי בתקופה הזו. זה לא היה פשוט והפועל באר שבע נתנה לי את ההזדמנות ואני מודה למועדון".

האם מצמד השערים האלה הוא פותח דרך חדשה? חמד אמר: "היו לי תקופות פחות טובות גם בעבר וידעתי לקום מהן. סך הכל הפתיחה שלי בהפועל באר שבע הייתה נהדרת. זה לא היה פשוט לבוא לארץ אחרי כל כך הרבה שנים ולהשתלב במועדון חדש. היום זה עוד ציון דרך. אני אעבוד קשה כדי לעמוד במטרות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully