וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהניף את מראדונה ב-86': "אומרים לי לקעקע את הביצים שלו בעורף"

האוהד שנשא את דייגו על כתפיו אחרי הזכייה במונדיאל, וסגר מעגל כשנכח גם בגמר בקטאר, סיפר כיצד נכנס לאצטדיון האצטקה ומצא עצמו על הדשא בחגיגות. ולמה הוא לא שחזר את התמונה ב-2022?

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

רוברטו סחאס אינו סלבריטאי, אבל בעיר הולדתו סנטה פה כולם מזהים אותו ברחוב ויש לכך סיבה אחת מאוד טובה: מדובר באוהד שנשא על כתפיו את דייגו מראדונה באצטדיון האצטקה ב-1986, במהלך "סיבוב הניצחון" של נבחרת ארגנטינה בחגיגות הזכייה במונדיאל. בחודש שעבר זכה סחאס לסגירת מעגל מרגשת שהפכה את סיפורו למיוחד הרבה יותר, כשנכח באצטדיון לוסייל וראה את ליאונל מסי מוליך את האלביסלסטה להנפת גביע העולם השלישית בתולדותיה, 36 שנים וחצי לאחר היום ההיסטורי ההוא על אדמת מקסיקו.

אתמול (שני) פורסם ב"אולה" ריאיון עם הגיבור האלמוני, שסיפר על שתי החוויות והקעקועים שחברים מציעים לו לעשות. "כאן בסנטה פה מכירים אותי כולם ותמיד מדברים איתי על זה, או נוגעים לי בעורף", אמר סחאס בהתייחס לתפקידו המשני באחת התמונות הסמליות ביותר שייצר ענף הכדורגל. "החברים שלי אומרים לי שאני צריך לקעקע את התמונה, או פשוט את הביצים של דייגו על העורף (צוחק)".

סחאס בכלל לא היה אמור להיות באצטדיון בגמר ההוא: "אמרתי שאני אסע אם נגיע לגמר, ועשיתי את זה. בזמנו הכל היה יותר קשה, אי אפשר היה להשיג כרטיס באינטרנט או לשלם בכרטיס אשראי. אישה אחת הייתה אמורה למכור לי כרטיס, אבל כשבאנו לחפש אותה בשבת בערב, היא כבר מכרה אותו. אז ביום ראשון הגענו לאצטדיון שבעה אנשים עם חמישה כרטיסים. איך נכנסנו? אספנו 17 דולר, נתנו אותם לאחראי הבידוק והוא העביר את כולנו".

אוהד מניף את דייגו מראדונה אחרי זכייתה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל 1986. STAFF/AFP, GettyImages
רוברטו סחאס מניף את דייגו מראדונה על כתפיו ב-1986/GettyImages, STAFF/AFP
דייגו מראדונה שחקן נבחרת ארגנטינה מניף את גביע העולם ב-1986. GettyImages
יום היסטורי, שהיה בו גם גיבור אלמוני. מראדונה עם הגביע/GettyImages

כשנשאל האם תכנן להניף את מראדונה על כתפיו, הוא השיב: "כלום לא היה מתוכנן. בהתחלה אנשים נכנסו ונשרטו מגדר התיל, או שהמשטרה תפסה אותם על הדשא. אז הלכנו ליד אחת הקרנות ושם היו שוטרים בבורות, שהיו ריקים, והרביצו לאנשים ברגליים עם מקלות. אבל בסוף הצלחנו להיכנס וכשראינו שהם עושים את סיבוב הניצחון, התקרבנו. פתאום עמדתי מול דייגו, ובלי לחשוב פעמיים - התכופפתי והרמתי אותו".

סחאס סיפר שניסה לבקש ממראדונה את הנעליים שלו, אבל דייגו השיב שהם נועדו לאמו ולא רציתי להציק לו. בדרך החוצה ראיתי את אוסקר גארה (שאחרי אותו מונדיאל חתם בהפועל כפר סבא), והוא נתן לי את המכנסיים".

אחרי שהתברר שמסי חגג במונדיאל עם גביע מזויף: "סולט ביי גנב אותו"
זה כמעט נגמר בבית החולים: אגוארו חושף את החגיגות עם מסי
עליה של 700 אחוז בתינוקות שקיבלו את השם "ליאונל" בארגנטינה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאו מסי, אנחל דיח מריה, שחקני נבחרת ארגנטינה עם הגביע העולמי בקטאר. GettyImages
הביא את המזל? מסי בגמר בקטאר/GettyImages

אחרי שנבצר ממנו להגיע לגמרים ב-1990 וב-2014, בהם הפסידה ארגנטינה, האוהד שהרים את דייגו נחת בדוחא יום לפני גמר המונדיאל האחרון: "מאז 2014 חלמתי להרים את מסי, אבל היה בלתי אפשרי לעבור מקום או להיכנס למגרש. הייתה יותר מדי אבטחה. טוב ש'קון' אגוארו הניף אותו, הוא ראוי לזה כי הוא היה חלק ובגלל כל מה שקרה לו, אבל היה חסר שהעם ייכנס למגרש לחגוג. אני שמח שנסעתי, כי לא הייתי בשני הגמרים הקודמים ולזה הייתי חייב להגיע. כאן בסנטה פה צוחקים עליי שאני יהלום, אני מקווה להגיע בכושר לגמר 2026", התבדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully