וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה של 700 אחוז בתינוקות שקיבלו את השם "ליאונל" בארגנטינה

3.1.2023 / 6:57

מה שזכייה אחת במונדיאל יכולה לעשות. במחוז סנטה פה, כל תינוק שביעי נקרא ליאונל או ליאונלה. איך זה נראה כשמראדונה זכה ב-1986?

נבחרת ארגנטינה חוזרת אחרי המונדיאל/עריכת וידאו: ניר חן

למעלה משבועיים חלפו מאז גמר המונדיאל, ובארגנטינה מסרבים לרדת לקרקע. לאחר שהוליך את הנבחרת לזכייה בלתי נשכחת, עלה ליאונל מסי לדרגת אל במדינה, ועדות נוספת לכך ניתן לקבל מהנתון הבא: מאז הזכייה, חלה עליה של לא פחות מ-700 אחוז בתינוקות שקיבלו את השם "ליאונל" או "ליאונלה" בעיר הולדתו של הפרעוש רוסאריו והסביבה (לעומת חודשים קודמים).

כן, קראתם נכון. למעשה, אחד מתוך שבעה תינוקות שנולדו במחוז סנטה פה במהלך חודש דצמבר (נזכיר - הגמר נערך ב-18 בדצמבר) נקרא ליאונל (לבן) או ליאונלה (לבת).

אפקט דומה, אגב, נרשם אחרי שדייגו מראדונה הוליך את האלביסלסטה לזכייה במונדיאל של 1986. בשנה וחצי שקדמה לגביע העולמי ההוא, היה קיים סיכוי של 1% שתינוק שנולד בארגנטינה ייקרא דייגו. בשבוע של הגמר, המספר הזה צמח ל-5.5%, לפני שירד בחזרה לממוצע כחצי שנה אחרי הזכייה.

שחקן נבחרת ארגנטינה, ליאונל מסי, חוגג את הזכייה במונדיאל 2022. רויטרס
מדינה שלמה לא רוצה לרדת לקרקע. מסי/רויטרס

יש לציין כי ב-2014, דווח בארגנטינה על חוק חדש שהועבר ברוסאריו, לפיו אסור להורים לקרוא לבנם בשם הפרטי "מסי", משום שלטענת העירייה, מדובר בשם משפחה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully