וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איביץ', אל תעריכו דבר: מכבי תל אביב הולכת אל הלא נודע

5.1.2023 / 12:00

זה היה איביץ' שונה ממה שהכרנו וזה עוד לפני שהטיל את הפצצה ועזב באמצע העונה, לכן אין מה לצפות ואין מה לנבא דבר באשר לאייטור קראנקה. לא לטוב ולא לרע. מכבי תל אביב שוב חוותה משבר, אבל יכולה להתעודד מכך שהסרבי משאיר לבאסקי אדמה פורייה

אייטור קראנקה, מאמנה החדש של מכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

קראתי אתמול (רביעי) את מירב הפרופילים שנכתבו על אייטור קראנקה. שמעתי חלק ממה שנאמר עליו באולפנים. דיברתי בעצמי אודותיו בכמה תכניות רדיו. בלילה אפילו ניסיתי לעקוב אחר שפת הגוף שלו כשמכבי תל אביב שיחררה וידאו מהמלון בו הוא התאכסן אחרי שנחת. היום גם נשמע את קראנקה במסיבת העיתונאים והוא בטח יספר את מה שמאמנים אומרים, כשהם מגיעים לקבוצה חדשה. מה פילוסופית האימון שלו, מדוע החליט לאמן בישראל ומה הוא חושב על סיכוייו לקחת את האליפות ממכבי חיפה.

אחרי ולאדן איביץ', לא חושב שיש אפשרות לדעת מה מחכה לנו מהספרדי החדש בקרית שלום. אפשר לנתח ולהמר. לנחש ולהעריך, אבל תכל'ס, מי באמת יודע מה מקבלת מכבי תל אביב אחרי שמאמן אותו הכרנו היטב מהשנתיים הראשונות שלו במכבי תל אביב, היה אחר?

רשמי: אייטור קראנקה מונה למאמן מכבי תל אביב
קראנקה נחת בישראל ויערוך פגישה עם ברק יצחקי
כמו מוריניו, לא בהכרח לטובה: היכרות עם קראנקה
ביקורת ברוסיה על מינוי איביץ': "מי בכלל מכיר אותו?"

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. אריאל שלום
גרסה פחות שקטה, ויותר עקשנית. איביץ'/אריאל שלום

איביץ' המריא הבוקר לביתו בסלוניקי והותיר אחריו אלפי מאוכזבים. זה היה איביץ' שונה ממה שהכרנו בשתי האליפויות. יותר עקשן, יותר לחוץ, פחות סבלני. ככה זה כשאתה מבין שמכבי חיפה נראית מדהים ופייבוריטית לקחת את האליפות. ככה זה כשאתה יודע מה מצפים ממך, אבל אתה מבין שלא תוכל לתת מה שבא לך בקלות בפעם הקודמת. אנשים משתנים בסיטואציות שונות בחיים. גם מאמנים משתנים.

קראנקה זכה בתפקיד והועדף על פני מאמנים אחרים שהציעו את עצמם, כי הוא היה מאוד מסודר במצגות שלו, ההיסטוריה שלו כשחקן מרשימה ובאישיות שלו יש גם מוטיבים מחוספסים ונוקשים לצד רגישות וחום. הוא אימן לא מעט בליגה השנייה באנגליה, ינק מתותח כדורגל כמו מוריניו ושיחק כבלם. יש משהו בעמדה הזו מאחור שמקסים אנשים. כאילו שהבלמים אמורים להיות יותר אחראיים ושקולים. אפילו הבאסקיות עמדה לזכותו. סוג של אנשים שאמורים להיות בעלי אופי חזק ויותר לוחמים.

אבל כל זה לא יכול ללמד דבר על מה שמצפה למכבי תל אביב עם קראנקה. לא לטוב ולא לרע. מה שבטוח, הוא מקבל מוצר טוב. מקבל קבוצת כדורגל מוכנה. מאומנת היטב. כזו שכבשה הכי הרבה שערי ליגה וספגה הכי מעט. זה לא שאיביץ' עזב אחרי משבר מקצועי. זה לא דומה לחילופים שאחרי גאורגיוס דוניס ופטריק ואן לוון. שניהם פוטרו ומכבי תל אביב הייתה חסרת ביטחון ובלי יכולת לייצר פתרונות. קראנקה לא צריך יותר מדי לגעת ויש לו על הדשא כמה פיגורות שבעצמם יכולים להיות מאמנים. אבי ריקן, שרן ייני, ערן זהבי, אנריק סבוריט. גם אם תתנו לאחד מהם לאמן לקראת שבת, מכבי תל אביב צריכה לנצח את מ.ס. אשדוד.

בשיחות הזום עם קראנקה, היה חשוב למכבי תל אביב לשמוע איך הוא יתאים את עצמו לשחקנים. איך אחד שאוהב לשחק במערך של 1:3:2:4, ייקח קבוצה שמשחקת מתחילת העונה רק 2:3:5 וידהר איתה קדימה. קראנקה הבטיח שיהיה מגוון. שלא יתעקש על מערך אחד ובעיקר שיידע להתאים את עצמו למה שימצא על הדשא. הוא גם אמר שהוא מבין היטב שיש לקבוצה יהלום. שיש לה אוסקר גלוך ושאותו צריך לקדם. לבנות עליו לעונה הזו ולמכור בקיץ. מכל השיחות, כולל עם מיטש גולדהאר, ניתן היה להתרשם שיש עם מי לדבר ויש עם מי לעבוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אייטור קראנקה, מאמן כדורגל ספרדי. Alex Burstow, GettyImages
מבטיח להתגמש, אבל האם יעמוד בלחץ? קראנקה/GettyImages, Alex Burstow

זה טוב ונפלא לפני שקופצים למים עם הכרישים. מכבי תל אביב לא משחקת בצ'מפיונשיפ והיא בטח לא ריאל מדריד, בה בילה קראנקה שנים כשחקן וכעוזר מאמן. אבל מכבי תל אביב חייבת לזכות באליפות וכל איבוד של שתי נקודות בגלל תיקו, הופך כאן לדרמת ענק. במידלסבורו או ברמינגהאם, קראנקה לא היה צריך לנצח בכל משחק. זה היה לחץ מסוג אחר לגמרי. אנחנו אמנם רק ישראל, אבל הסיר הרותח במכבי תל אביב, הרבה יותר לוהט מהרבה מקומות בהם אימן קראנקה וזו תהיה ההתמודדות הכי גדולה שלו.

שני חילופי המאמנים בשנתיים שעברו, עשו טוב למכבי תל אביב. ואן לוון הוביל את מכבי תל אביב לשינוי אחרי דוניס, ומלאדן קרסטאיץ' הוציא יותר מואן לוון בעונה שעברה. קראנקה נכנס לנעליים גדולות של איביץ', אבל איש לא יכול לדעת מה הוא יעשה בהן. הרזומה שלו כאיש כדורגל מכובד מאוד, יש המלצות חמות מכאלה שעבדו איתו, אבל זה עוד מוקדם מאוד להעריך איך הפרוייקט הזה יגמר. מה שבטוח, מיטש גולדהאר שידבר אחר הצהריים מקנדה בזום במסיבת העיתונאים של קראנקה, רצה ודאי להיות היום במקום אחר ובנסיבות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully