וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמי: אייטור קראנקה מונה למאמן מכבי תל אביב

4.1.2023 / 12:46

הספרדי (49) ששימש כעוזרו של מוריניו בריאל מדריד ופוטר לפני כחודשיים מגרנאדה, חתם לשנה וחצי ויחליף את איביץ': "גאה ונרגש להיות כאן, מהשיחה הראשונה הבנתי כמה שאיפות יש ומה רף הציפיות הנדרשות". הבכורה בשבת נגד אשדוד, טוריחו שב לעמדת מאמן הכושר

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 1:1/ספורט 1

עכשיו זה רשמי: לאחר הפרידה מוולאדן איביץ', הודיעה היום (רביעי) מכבי תל אביב על מחליפו - אייטור קראנקה הספרדי, בלם ריאל מדריד לשעבר שחתם לשנה וחצי ויעמוד על הקווים לראשונה כבר בשבת במשחק הליגה נגד מ.ס. אשדוד (17:30, ספורט4).

יחד עם קראנקה יגיעו למכבי תל אביב גם עוזר המאמן איגור אלכסנדר גאמירו דיאס, מאמן הכושר חואן טוריחו ששב לקדנציה שלישית וקרלוס לואנגו האנליסט, כשמאמן השוערים יצטרף בהמשך לפי הודעת המועדון.

קראנקה אמר לאחר החתימה לאתר הרשמי: "אני גאה ונרגש להיות כאן כחלק ממכבי תל אביב - מועדון בעל מסורת והיסטוריה כה עשירים. אני מודה למיטש על האמון שנתן בי ובצוות שלי. כבר מהשיחה הראשונה שלי הבנתי כמה שאיפות יש למועדון ומה רף הציפיות הנדרשות. אני אתן את כל כולי על מנת לקדם את הקבוצה, לוודא שמכבי תמשיך לנוע קדימה ועל מנת להעניק תחושה של גאווה לאוהדים. כבר התחלנו בעבודה ואהיה ממוקד מהרגע הראשון להגשים את המטרות של המועדון".

הבעלים מיטש גולדהאר הוסיף: "אני שמח לקדם בברכה את אייטור קראנקה למועדון. הוא מגיע עם ניסיון רב כשחקן וכמאמן, בנוסף לרעב הדרוש להגיע להישגים ואנו נרגשים להתחיל בעבודה המשותפת שלנו".

אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הבכורה שלו במכבי תל אביב בשבת נגד מ.ס. אשדוד. קראנקה/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno
אייטור קראנקה מנג'ר מידלסברו (ימין) עם ז'וזה מוריניו מנג'ר מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
בן טיפוחיו של המיוחד. אייטור קראנקה לצד ז'וזה מוריניו/רויטרס

קראנקה בן ה-49 נחשב לאחד האנשים הקרובים לז'וזה מוריניו בעולם הכדורגל ושימש כעוזר שלו בריאל מדריד. מאז שעזב את הבלאנקוס ב-2013, הוא הספיק לשמש כמאמן הראשי במידלסברו במשך ארבע שנים ובנוסף עמד על הקווים של נוטינגהאם פורסט, בירמינגהאם סיטי וגרנאדה. את ההצלחה הגדולה נחל בבורו, כשהצעיד אותה להעפלה לפרמיירליג בעונת 2015/16.

לגרנאדה, קבוצתו האחרונה, הגיע קראנקה שישה מחזורים לסיום העונה הקודמת כדי להשאיר אותה בלה ליגה, אבל למרות שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו לא הצליח למנוע את הירידה. הוא נשאר בקבוצה גם בליגה השנייה, אבל פוטר לפני כחודשיים.

כשחקן, הבאסקי התחיל את הקריירה באתלטיק בילבאו בה שיחק בשנים 1992-1997 ולאחר מכן לבש את מדי ריאל מדריד במשך חמש שנים שכללו זכייה באליפות אחת ובשלושה גביעי ליגת האלופות. לאחר מכן חזר לארבע שנים בבילבאו ופרש ב-2006 אחרי ששיחק עונה אחת בקולורדו ראפידס מה-MLS. הוא רשם הופעה אחת בנבחרת ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully