וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "לאיביץ' ולי היה מאוד קל לעבוד יחד"

4.1.2023 / 6:45

החלוץ נפרד מהמאמן ברוח טובה (למרות החילוף שלא אהב בקרית שמונה), ומאמין שהעזיבה לא תפגע בסיכויי האליפות של מכבי תל אביב ("לפעמים דברים כאלה משפיעים לטובה"). ויש גם מסר לנבחרת: "אני תמיד זמין לחזור כל עוד לא פוגעים במקצוענות שלי"

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.1/ספורט1

ערן זהבי עלה אחרון לאוטובוס שיצא מבלומפילד אמש (שלישי) אחרי ה-0:5 על בני סכנין בגביע המדינה. במכבי תל אביב רצו שהוא ידבר והוא דיבר ארוכות על הכל. מאיביץ', דרך שפת הגוף שלו ועד נבחרת ישראל. "להחליף מאמנים זה לא פשוט", אמר, "אבל כשחקן עם ניסיון אני יודע שגם מאמנים וגם שחקנים, חיים על מזוודות. כל חלון העברות נפתחות הזדמנויות ואתה יכול למצוא את עצמך מחליף מועדון. אנחנו צריכים לכבד את החלטת המאמן. הוא בחר ללכת לרוסיה ואנחנו ננסה לעשות את הכי טוב. אנחנו מאחלים לו בהצלחה כפי שהוא איחל לנו. נפרדנו ברוח טובה כמו שצריך".

הפרידה ממנו תפחית מהסיכויים לזכות באליפות?

"מכבי תל אביב צריכה להיות חזקה ממאמן כזה או אחר. גם באליפויות בקדנציה הקודמת שלי החלפנו מאמנים והיה מאמן שהעלה אותנו לליגת האלופות, ואחרי זה עזב. לפעמים זה גם לטובה. תפקידנו לעשות הכי טוב וננסה לעזור למאמן החדש להתאקלם מהר. יש דברים שהם לא בשליטתנו".

עברת לא מעט ליגות ולא מעט מדינות. אתה מופתע שהוא בחר לעבור דווקא לרוסיה?

"אני לא מופתע ואני לא בנעליו. הוא קיבל הצעה מאוד מפתה כלכלית והוא חושב שהצעד הזה יעשה טוב לו ולקריירה שלו".

איביץ' נפרד בסטייל: מכבי תל אביב הביסה את בני סכנין 0:5 בגביע
מכבי תל אביב הודיעה על עזיבת ולאדן איביץ': "ההחלטה הייתה קשה"
מכבי תל אביב בחרה בקראנקה, שאמור לחתום. השחקנים כבר עודכנו
יצחקי בשיחה שחשפה הכל: "זה יהיה המשחק האחרון של איביץ'"

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. אריאל שלום
"לא שופט את איביץ'". זהבי/אריאל שלום

אתה מבין את הצעד שלו?

"אני לא שופט את הצעד שלו. לא לטובה ולא לרעה. צריך לכבוד את הצעד שלו. אנשים באים ואנשים הולכים. כשאתה פה אתה צריך לתת 100 אחוז ואיביץ' נתן 100 אחוז עד הסוף ואני מכבד אותו מאוד על כך. יכולים לדבר על השיטה שלו ויכולים לדבר על משחק כזה או אחר, אבל הוא מקצוען".

במשחק הליגה האחרון בקרית שמונה, הוא הוציא אותך בדקות הסיום. אם הוא לא היה עוזב את מכבי תל אביב, הוא היה מחליף אותך?

"לא יודע מה הוא היה עושה. הוא לקח החלטה ועשה את זה".

לא אהבת את החילוף?

"ברור שלא אהבתי. לא אשקר. במצבים כאלה אני יכול להשפיע על המשחק גם אם שיחקתי פחות טוב. דיברנו למחרת והכל היה בסדר. אני לא פה בשביל ליצור ריבים ופרובוקציות. אני פה בשביל לעשות הכי טוב. אם הוא חשב שהחילוף שלי יכול לעזור לקבוצה, אני מכבד את זה".

מכבי תל אביב שעזבת זו אותה מכבי תל אביב אליה חזרת?

"אני עדיין מחשב את המסלול. התעסקתי יותר בהתאקלמות האישית שלי בהתחלה. אני חושב שהמועדון חזק ויכול להתגבר על הקשיים. הבעלים השקיע המון בקיץ. הוא הגשים את כל החלומות של כל בעלי המנויים. לפעמים קורים דברים בדרך שאין לנו שליטה עליהם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. אריאל שלום
"לא אהבתי את החילוף בקרית שמונה, אבל דיברנו למחרת והכל היה בסדר". איביץ'/אריאל שלום

לך פתחו כמעט בכל קיץ את החוזה ושידרגו. לא היה מקום להציע לאיביץ' להישאר בשכר גבוה יותר?

"קשה לי להבין את הסיטואציה. אני לא מעורה בפרטים של מאמן כזה או אחר. אני בטוח שניסו להשאיר אותו בדרך כזו או אחרת. בסוף אתה לא יכול לעצור מאמן שרוצה ללכת. מכבי תל אביב מועדון חזק שצריך לדעת להתגבר על פרידה ממאמן, טוב ככל שיהיה".

היו המון תהיות לפני פתיחת העונה איך איביץ' וזהבי יסתדרו.

"אני מחייך כי כנראה שלא מכירים אותי ואת יחסיי עם המאמנים שלי. בחיים לא הייתה לי בעיה עם המאמן שלי. לעולם. אני לא כוכב גדול. אני בחור צנוע על המגרש. באימונים אני בא ראשון והולך אחרון ומאמנים מעריכים את זה. אין סיבה להיכנס לעימותים. הייתה לנו עבודה מאוד קלה יחד".

מערך שלושת הבלמים של איביץ' התאים למכבי תל אביב?

"היום שיחקנו עם שלושה בלמים והבקענו חמישייה. הבקענו הכי הרבה שערים בליגה וספגנו הכי מעט עם שלושה בלמים. אני לא אוהב את ההתעסקות בשיטות. זה עבר מהעולם. היה לנו חוסר מזל בהרבה משחקים העונה וקשה להאשים את המערך".

בולט אצלך במשחקים האחרונים שינוי בשפת הגוף. אתה הרבה יותר מעודד את החברים שלך ופחות מסמן בידיים שאתה לא מרוצה. אתה מסכים שעברת שינוי לטובה בהיבט הזה?

"אני משתדל להיות כל הזמן עם שפת גוף מאוד חיובית. גם באימונים וגם במשחקים. לפעמים אני מתעצבן או כועס כי אני מאוד אמוציונלי באופי שלי כשחקן. אתם מנסים לצייר תמונה כאילו בעברי הייתי מישהו מהאו"ם שכל הזמן מעודד את האחרים ועכשיו אני איזה משוגע שצועק על שחקנים. הייתי אותו דבר גם בעבר. אני יכול לצעוק על מישהו ואחרי חמש דקות לחבק ולנשק אותו".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
יש סיכוי לקאמבק? "כל עוד לא יפגעו במקצוענות שלי". זהבי בנבחרת/ברני ארדוב

מה יהיה עם הנבחרת? ערן זהבי לא יהיה במוקדמות היורו בגלל חדר במלון? הרי ראית במונדיאל את התשוקה של השחקנים להיות חלק מהנבחרות ולשיר את ההמנון בשיגעון. ראינו גם שיש עוד מקום לוותיקים.

"הנבחרת תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות אצלי וזה לא השתנה. אבל המקצוענות מבחינתי לא פחות חשובה מסדר העדיפויות. ברגע שאני לא יכול להביא את המקצוענות ואת הדרישה שלי מעצמי ומהסביבה למקומה, עדיף שלא אהיה. הדלת שלי תמיד פתוחה. אני מאוד אוהב את הנבחרת. הנבחרת תמיד בלבי אבל זה לא דברים שתלויים בי".

אתה רוצה לחזור לנבחרת?

"אני תמיד זמין לחזור לנבחרת כל עוד לא פוגעים במקצוענות שלי. גם במכבי תל אביב זה ככה. גם במכבי אני בחדר לבד. לא כי אני שחצן ולא כי אני פרימדונה. יש הרגלים שאני צריך לעשות לפני כל משחק. אני לא רוצה להפריע לאיש ולא רוצה שיפריעו לי. אני רגיל לישון מוקדם ורגיל לקום מוקדם. זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully