וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסירב להכחיש אנטישמיות, ברוקלין השעתה את קיירי אירווינג

עודכן לאחרונה: 4.11.2022 / 7:26

אחרי עוד מפגש טעון עם עיתונאים, הנטס "נחרדו" לגלות שקיירי לא מודה בבעייתיות של אמירותיו נגד יהודים והשעו אותו לחמישה משחקים: "לא כשיר להיות חלק מאיתנו". בהמשך אירווינג התנצל

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 4.11/ספורט1

ברוקלין נטס השעתה את קיירי אירווינג לפחות לחמישה משחקים ללא תשלום, כשהקבוצה טוענת שהיא "נחרדה" לגלות שהוא מסרב "לומר חד משמעית שאין לו אמונות אנטישמיות". מאוחר יותר אירווינג פרסם התנצלות על הפוסט שלו באינסטגרם בשבוע שעבר, שבו קידם ספר וסרט שמציגים תיאוריות אנטישמיות נגד יהודים.

אירווינג סירב להתנצל במהלך מפגש עם עיתונאים לאחר האימון מוקדם יותר אתמול (חמישי), ובנטס אמרו לאחר מכן שאירווינג "כרגע אינו כשיר להיות משויך לברוקלין נטס".

"היינו נחרדים היום, כשניתנה לו הזדמנות במפגש מול התקשורת, מכך שקיירי סירב לומר חד משמעית שאין לו אמונות אנטישמיות, וגם לא הכיר בחומרי השנאה שמוצגים בסרט. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהייתה לו הזדמנות - אבל נכשל - כדי להבהיר את עצמו", נמסר מהנטס בהצהרה רשמית.

"כישלון שכזה להתנער מאנטישמיות כאשר ניתנת לו הזדמנות ברורה לעשות זאת - זה מטריד מאוד, נוגד את ערכי הארגון שלנו ומהווה התנהלות מזיקה לקבוצה. לפיכך, אנו סבורים שכרגע הוא אינו כשיר להיות משויך אברוקלין נטס".

לאחר שהושעה, אירווינג הוציא התנצלות, שרבים, כולל הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר, ציפו שיוציא מוקדם יותר.

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. Dustin Satloff, GettyImages
רק הולך ומסתבך. אירווינג/GettyImages, Dustin Satloff

בפוסט באינסטגרם הוא כתב: "לכל המשפחות והקהילות היהודיות שנפגעו ומושפעות מהפוסט שלי, אני מצטער מאוד על שגרמתי לכם כאב, ואני מתנצל. בתחילה הגבתי מתוך רגש וסייגתי אותו (את הסרט) שלא בצדק מאנטישמיות, במקום להתמקד בתהליך הריפוי של אחיי ואחיותיי היהודים שנפגעו מהערות השנאה שנאמרו בסרט התיעודי. אני רוצה להבהיר לגבי היכן אני עומד במאבק נגד האנטישמיות על ידי התנצלות ... לא היו לי כוונות לזלזל בהיסטוריה תרבותית יהודית כלשהי בנוגע לשואה או להנציח כל שנאה. אני לומד מהאירוע המצער הזה ומקווה שנוכל למצוא הבנה בין כולנו".

הנטס אמרו בהכרזה על השעייתו של אירווינג שהם עשו ניסיונות מרובים בימים האחרונים לעזור לאירווינג להבין את הנזק והסכנה של דבריו ומעשיו, אך היה ברור במהלך הראיון של הרכז לאחר האימון מוקדם יותר ביום חמישי כי מעט השתנה. אירווינג שוב סירב להתנצל, ואמר רק שהוא לא מתכוון לפגוע. הוא אמר שכמה דברים בסרט "עברים לכושים: התעוררי אמריקה השחורה" לא נכונים, אבל הוא לא אמר שהוא לא היה צריך לקדם אותו. "אני לא זה שיצר את הסרט התיעודי", אמר אירווינג. בהמשך נשאל אם יש לו אמונות אנטישמיות, והוא לא הכחיש בתוקף ולא דחה את הטענה, ורק אמר: "אני לא יכול להיות אנטישמי אם אני יודע מאיפה אני בא".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה (ADL), ג'ונתן גרינבלט, הגיב לסרטון של תגובתו של אירווינג לשאלה הזו בטוויטר וכתב: "התשובה לשאלה 'האם יש לך אמונות אנטישמיות' היא תמיד "לא" ללא עוררין". יום קודם לכן הודיעו אירווינג והנטס, בשיתוף עם ה-ADL, שכל אחד מהם יתרום 500,000 דולר למטרות נגד שנאה. לאחר שהנטס הודיעו על השעייתו של אירווינג, גרינבלט צייץ בטוויטר: "היינו אופטימיים אבל אחרי שצפינו במסיבת העיתונאים ההרסנית, ברור שקיירי לא מרגיש אחריות על מעשיו. ה-ADL לא יכול לקבל במצפון נקי את התרומה שלו".

גם הקומישינר אדם סילבר גם קרא לדין וחשבון מאירווינג מוקדם יותר ביום חמישי. "למרות שאנו מעריכים את העובדה שהוא הסכים לעבוד עם ברוקלין נטס והליגה נגד השמצה כדי להילחם באנטישמיות ובצורות אחרות של אפליה, אני מאוכזב שהוא לא הציע התנצלות בלתי מסויגת ולא גינה את התוכן השפל והמזיק הכלול בסרט שהוא בחר לפרסם", אמר הקומישינר בהצהרה שפורסמה דקות לפני שאירווינג דיבר. סילבר אמר בהצהרה שהוא ייפגש עם אירווינג באופן אישי במהלך השבוע הבא.

זו העונה השנייה ברציפות שהנטס משעים את אירווינג מהקבוצה. בשנה שעברה זה היה כאשר סירב להתחסן נגד קורונה, במה שמנע ממנו לשחק במשחקי בית. בסופו של דבר הם החזירו אותו לשחק משחקי חוץ בדצמבר. והוא הצליח לחזור לגמרי במרץ, כאשר מגבלות החיסון של העיר ניו יורק לספורטאים הוסרו.

אירווינג פרסם את הלינק לסרט (שמאז נמחק) בסוף השבוע שעבר, ואז הגן בהתרסה על זכותו לעשות זאת לאחר ההפסד הביתי של הנטס לאינדיאנה בשבת. הקבוצה ביקשה ממנו לא לדבר עם עיתונאים לאחר שני המשחקים שלהם השבוע, בתקווה להימנע מלהרגיז עוד יותר את האוהדים, אבל הזמן לא שינה את עמדתו של אירווינג.

אתמול הוא שאל עיתונאים מדוע הם לא שואלים שאלות על ההיסטוריה של שחורים באמריקה, ואמר ש-300 מיליון מאבותיו קבורים במדינה. "איפה ומתי שאלתם את אותן השאלות כשהייתי ילד שלמד על האירועים הטראומטיים בהיסטוריה המשפחתית שלי", אמר אירווינג, "אני פשוט גאה במורשת שלי ובמה שעברנו. זה העמיד אותי נגד הקהילה היהודית, ואני כאן עונה לשאלות אם אני מצטער או לא על משהו שלא אני עשיתי ולא יצרתי והיה משהו שרק שיתפתי, ואני אומר לכולם שאני לוקח אחריות".

עוד בוואלה!

שאקיל: "קיירי אידיוט", בארקלי: "סילבר היה צריך להשעות אותו"

לכתבה המלאה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר. Tom Pennington, GettyImages
ציפה לגינוי נחרץ, ולא קיבל אותו. סילבר/GettyImages, Tom Pennington

אירווינג גם נשאל ספציפית על אמונותיו בנוגע לשואה. "השקרים האלה מצערים", אמר אירווינג בהתייחסו לתוכן בסרט. "וזה לא שאני לא מאמין בשואה. אף פעם לא אמרתי את זה. אף פעם, אף פעם לא אמרתי את זה. זה לא יצא לי מהפה. אף פעם לא צייצתי את זה. השואה היא אירוע שיש לו משמעות לקבוצה גדולה של אנשים שסבלו ממשהו שניתן היה להימנע ממנו".

הנטס אמרו שהשעייתו של אירווינג תימשך "עד שהוא יעמוד בשורה של אמצעי תיקון אובייקטיביים המטפלים בהשפעה המזיקה של התנהגותו".

אירווינג יחמיץ לפחות שלושה משחקי חוץ בוושינגטון, שארלוט ודאלאס, משחק ביתי מול ניו יורק ומשחק חוץ נוסף בקליפרס. הנטס כרגע במאזן שלילי 6:2, מה שגרם לפיטוריו של המאמן סטיב נאש.

הקבוצה סירבה לתת לאירווינג הארכת חוזה הקיץ לאחר שלא היה זמין לרשותה במשך כל כך הרבה זמן בעונה שעברה. אירווינג בחר לממש את האפשרות בחוזהו להשלים עונה אחרונה בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully