וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיירי קידם סרט אנטישמי, בעלי ברוקלין גינה: "מאוכזב, פוגע בכולנו"

הגארד עורר סערה חדשה כשצייץ לינק לסרט "המוצף במסרים אנטישמיים". צאי: "כאיש בעל אמונה, זה שגוי לקדם שנאה. זה גדול יותר מכדורסל". אירווינג: "תווית האנטישמי שהודבקה לי רחוקה מהמציאות"

דני אבדיה מתאמן על הקליעה מחוץ לקשת/מתוך טוויטר

בשנים האחרונות הורגלנו לראות את קיירי אירווינג עולה לכותרות בעיקר בשל עניינים הלא קשורים למקצועו - שחקן כדורסל. כעת הגארד של ברוקלין נטס עורר סערה חדשה, כאשר קידם ברשתות החברתיות מסר המכיל מסרים אנטישמיים. בין היתר נכתב בספר שיהודים עובדים את השטן ואת לוציפר, שהם שולטים בעולם דרך התקשורת והבנקים, שלמעשה הם הובילו את השחורים בספינות עבדים והם מקור הגזענות והעבדות.

אירווינג פרסם בחשבון הטוויטר שלו לינק לצפייה בסרט "מעבריים לשחורים - התעוררי אמריקה השחורה" באמזון, כאשר על פי מגזין ה"רולינג סטון" מדובר בסרט המוצף במסרים אנטישמיים. בתיאור הסרט באמזון נכתב כי הוא "חושף את הזהות האמיתית של בני ישראל ומוכיח את מוצאם האתני האמיתי של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקוב והבנים של שם, חם ויפת. גלו מה האסלאם, היהדות והנצרות החביאו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית של אנשים המכונים 'שחורים' בסרט מלא במחקרים".

הציוץ של קיירי עם הלינק לסרט המדובר

הנטס מיהרו לגנות בחריפות ואמרו: "הקבוצה מגנה ולא מגלה סובלנות כלפי קידום שום גילוי שנאה. מאמינים שבמצבים שכאלה הפעולה הראשונה שלנו צריכה להיות דיאלוג פתוח וכן".

מי שהצטרף גם כן לגינוי הוא ג'ו צאי, הבעלים של הנטס, שחווה עליות ובעיקר מורדות מאז שהגארד המוכשר הונחת בניו יורק לפני שלוש שנים. "אני מאוכזב שקיירי מסתמן כמי שתומך בסרט המתבסס על ספר המלא בדיסאינפורמציה אנטישמית", רשם צאי, "אני רוצה לשבת איתו ולוודא שזה פוגע בכולנו, וכאיש בעל אמונה, זה שגוי לקדם שנאה המבוססת על גזע, אתניות או דת. זה יותר גדול מכדורסל".

אירווינג הגיב לסערה סביבו: "אני מאמין בחופש לכל הדתות, ולא התכוונתי להביע חוסר כבוד לאיזשהי אמונה דתית. התווית 'אנטישמי' שמודבקת לי אינה מוצדקת ולא משקפת את המציאות או את האמת שלפיה אני חי. אני מחבק ורוצה ללמוד מכל דרכי החיים והדתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully