וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפרוש? נקבע התאריך לדיון על הזימון של עומר אצילי לנבחרת ישראל

30.10.2022 / 14:30

נקבע הרכב הדיינים בעתירה נגד הזימון שעורר סערה ציבורית, הדיון ייערך בסוף נובמבר. בסביבתו של אצילי העריכו: ייתכן שיעדיף לפרוש מהנבחרת, על רקע המחאות והעיסוק הבלתי נגמר בפרשה, על מנת למנוע את הפגיעה בנבחרת ובעצמו

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 30.10/ספורט1

אחרי שבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הודיע בשבוע שעבר שמעתה עומר אצילי יידרש להגיע לדיונים בעניינו, בעקבות העתירה של שדולת הנשים בישראל שמתנגדת לזימונו לנבחרת ישראל על חלקו בפרשת הקטינות - היום (ראשון) נשיא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, אמנון סטרשנוב, הודיע שהדיון בעניין העתירה ייערך ביום רביעי ה-23.11 בשעה 13:30 במעמד כל הצדדים. ההרכב המורחב שידון בתיק: השופטת בדימוס אסתר קובו, פרופ' מיגל דויטש, עו"ד אסף הדסי, עו"ד רותי ליטבק וסטרשנוב עצמו.

כזכור, העותרות יצאו נגד זימונו של אצילי לנבחרת על רקע הקוד האתי, בגין התנהגותו בפרשת קיום יחסי המין האסורים עם נערות קטינות. ההתאחדות לכדורגל טענה שיש לדחות את העתירה והטיעון העיקרי שלה הוא שבעת ביצוע המעשים אצילי לא היה שחקן נבחרת ולכן הקוד האתי לא חל עליו. כמו כן, על רקע נסיבות המקרה, ההתאחדות החליטה לא להתערב בשיקול של הדרג המקצועי.

שחקן נבחרת ישראל, עומר אצילי. ברני ארדוב
אצילי בהופעתו האחרונה במדי הנבחרת בליגת האומות/ברני ארדוב

מבית הדין העליון נמסר כי "לאחר ששקלנו בכובד ראש את הטיעונים של הצדדים - החלטנו כי מדובר בסוגיות משפטיות מורכבות, בין היתר בכל הנוגע להגדרת 'שחקן נבחרת' בתקנון, ותחולת הקוד האתי על השחקן... לכן החלטנו לצרף להרכב בית הדין בתיק זה שני חברים נוספים, והמשך הדיונים יתקיימו בפני הרכב של חמישה חברי בית הדין העליון לצורך הכרעה בסוגיות המורכבות בתיק הזה... השחקן עומר אצילי נדרש להתייצב לדיונים מעתה ואילך".

כידוע, ההדים סביב פרשת הקטינות נמשכים, בעקבות הפרסומים בחודשים האחרונים ב"חדשות13" על ההתכתבויות בין אצילי לדור מיכה לקראת המפגשים של הכדורגלנים עם הקטינות, שהשפיעו בצורה דרמטית על דעת הקהל. לאחרונה גם ראש הממשלה יאיר לפיד נשאל על זימונו של אצילי לסגל הנבחרת, ואמר ש"בעיניי, זה בלתי נסבל".

בסביבתו של אצילי העלו בתקופה האחרונה את הסברה שהוא יעדיף לפרוש מהנבחרת על רקע המחאות, לאור התחושה שהיא מייצרת סביב הנבחרת אווירה רעילה, שפוגעת גם בו וגם בה. כזכור, במשחק האחרון של הנבחרת, אצילי ספג שריקות בוז כשנכנס כמחליף, מה שגרר כותרות שליליות רבות ועיסוק גדול בכדורגלן, כולל דיונים ציבוריים על זכותו ללבוש את המדים הלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully