וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד על הזימון של עומר אצילי לנבחרת ישראל: "בלתי נסבל"

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 21:13

על רקע הסערה הציבורית, ראש הממשלה הבהיר שהוא נגד ההחלטה לזמן לסגל את הכדורגלן לאור חלקו בפרשת הקטינות, ואמר ב"חדשות13": "בתור אבא של יעל, זה בלתי נסבל בעיניי"

ההתכתבות בין דור מיכה לבין עומר אצילי/מתוך רשת 13

על רקע הסערה הציבורית סביב זימונו של עומר אצילי לנבחרת ישראל בעקבות חלקו בפרשת הקטינות, גם ראש הממשלה יאיר לפיד הכריז היום (רביעי) כי מבחינתו זה "בלתי נסבל".

אצילי, כוכב מכבי חיפה, זומן לסגל הנבחרת למשחקי ליגת האומות בחודש, במהלך שעורר סערה גדולה. שלטים נתלו מחוץ לאצטדיון בלומפילד, רבים גם שרקו לו בוז במהלך המשחקים וארגוני נשים הגדילו לעשות כשעתרו נגד ההחלטה לזמן לסגל את אצילי, שמייצג את המדינה חרף פרשת הכדורגלנים והקטינות בה היה מעורב. לפיד נשאל על העניין ב"חדשות13", ואמר למראיינת הילה קורח: "בתור אבא של יעל, זה בלתי נסבל בעיניי".

שחקן נבחרת ישראל, עומר אצילי ליד אלסעיד הוסאי, שחקן נבחרת אלבניה. ברני ארדוב
גם ראש הממשלה נגדו. אצילי/ברני ארדוב

כזכור, ההתאחדות לכדורגל דחתה על הסף את האפשרות שהוא ינופה מהסגל, כאשר גם בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן בעתירת ארגוני הנשים והבהיר כי "החלטת ראשי ההתאחדות שלא לנקוט בפעולה אקטיבית של התערבות בהחלטות הדרג המקצועי ולחסום את הזמנתו של עומר אצילי לנבחרת (על בסיס מקצועי) הינה החלטה המצויה עמוק בתוך מתחם הסבירות של שיקול הדעת".

השבוע בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הודיע שמעתה עומר אצילי יידרש להגיע לדיונים בעניינו, בעקבות העתירה של שדולת הנשים בישראל שמתנגדת לזימונו לנבחרת בעקבות חלקו בפרשת הקטינות.

העותרות יצאו נגד זימונו של אצילי לנבחרת על רקע הקוד האתי, בגין התנהגותו בפרשת קיום יחסי המין האסורים עם נערות קטינות. ההתאחדות לכדורגל טענה שיש לדחות את העתירה והטיעון העיקרי שלה הוא שבעת ביצוע המעשים אצילי לא היה שחקן נבחרת ולכן הקוד האתי לא חל עליו. כמו כן, על רקע נסיבות המקרה, ההתאחדות החליטה לא להתערב בשיקול של הדרג המקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully