וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשיטת ההתאחדות שחקן יכול לנצל מינית קטינות כשהוא לא בנבחרת"

18.10.2022 / 18:14

ההתאחדות לכדורגל דחתה את עתירת ארגוני הנשים, שמחו על זימונו של עומר אצילי לסגל הלאומי. עו"ד אורי קידר שמייצג את העותרות: "עמדה הזויה ואומללה"

קליפ סיכום היום בספורט, 18.10/ספורט1

זימונו של עומר אצילי לסגל נבחרת ישראל למשחקי ליגת האומות בחודש שעבר עורר סערה. שלטים נתלו מחוץ לאצטדיון בלומפילד, רבים גם שרקו לו בוז במהלך המשחקים וארגוני נשים הגדילו לעשות כשעתרו נגד ההחלטה לזמן לסגל את אצילי, שמייצג את המדינה חרף פרשת הכדורגלנים והקטינות בה היה מעורב.

ההתאחדות לכדורגל דחתה על הסף את האפשרות שהוא ינופה מהסגל, כאשר גם בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן בעתירת ארגוני הנשים והבהיר כי "החלטת ראשי ההתאחדות שלא לנקוט בפעולה אקטיבית של התערבות בהחלטות הדרג המקצועי ולחסום את הזמנתו של עומר אצילי לנבחרת (על בסיס מקצועי) הינה החלטה המצויה עמוק בתוך מתחם הסבירות של שיקול הדעת".

שחקן נבחרת ישראל, עומר אצילי. ברני ארדוב
הקשר זוכה לגיבוי והעתירה נדחתה. עומר אצילי/ברני ארדוב

בהתאחדות לכדורגל אף ביקרו את טענות ארגוני הנשים ובתגובתם אף ביקרו את תזמון המחאה והעתירה נגד זימון אצילי: "העותרות לא מחו על זימונו של אצילי לנבחרת כבר ב-2021 (כשנה לאחר סגירת התיק על ידי הפרקליטות) והתעוררו רק עתה. העובדה כי זימונו של אצילי, לאחר פרסום הפרשה וסגירת התיק הפלילי, לפני יותר משנה, לא הטריד כלל את מנוחתן של העותרות, מעידה כי זימונו של עומר אצילי לנבחרת, אינו הנושא האמיתי של העתירה", נכתב. נציין כי העתירה והמחאה גברה בעקבות התכתבויות לכאורה בין אצילי לדור מיכה שפורסמו הקיץ ב"חדשות 13", בהן אף עלה חשד לשימוש בחומרים אסורים.

בהתאחדות חזרו והדגישו כי הפרשה התפוצצה כאשר אצילי לא היה שחקן בנבחרת ישראל, אך הוסיפו כי "ההתאחדות מסכימה להנחת המוצא של העותרות כי הרף המוסרי המצופה משחקני הנבחרת המייצגים את המדינה צריך להיות גבוה מן הרף הפלילי, אולם אין היא רואה עין בעין עם מסקנת העותרות כי ההתאחדות 'נתלית' כביכול, בהחלטת הפרקליטות לסגור את התיק ובכך בוחרת לעצום את עיניה בפני התופעה הרחבה של פגיעות מיניות וניצול מיני. חבל שאמירה כזו נשמעה מפי העותרות.

"כאשר הקוד האתי אינו חל על עומר אצילי אשר לא היה שחקן נבחרת בזמנים הרלבנטיים, כאשר התשתית העובדתית לעתירה הינה שגויה וזימונו של אצילי נעשה כבר לפני שנה וההתאחדות מעולם לא הודיעה על שחרורו מהנבחרת; כאשר העותרות גילו דעתן כי אין להן טענה כנגד זימונו של עומר אצילי לנבחרת שעה שהוזמן אליה כבר לפני למעלה משנה ובכל מקרה - גם אם הייתה כזו הרי שהשתהו בהעלאתה במשך תקופה ארוכה; כאשר תמצית העתירה היא לחייב את ההתאחדות להגיע למסקנות עובדתיות שונות (התואמות את מסקנות העותרות והסותרות את עמדת הפרקליטות והשחקנים עצמם) על בסיס חקירה בכלים מוגבלים שממילא אין לה סמכות לקיימה - יש לדחות את העתירה", סיכמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאבטחים באצטדיון של מכבי חיפה אסרו על הכנסת שלט נגד עומר אצילי. טוויטר, Nadin_ab, צילום מסך
שלט נגד עומר אצילי שנאסרה כניסתו לאצטדיון בחיפה/צילום מסך, טוויטר, Nadin_ab

עו"ד אורי קידר המייצג את העותרות: "מדובר בעמדה הזויה. הניסיון המלאכותי להפריד בין הפעילות הבעייתית של אצילי ל'ליבה הספורטיבית של פעילות ההתאחדות' היא אומללה. מדובר בנבחרת ישראל. לשיטת ההתאחדות שחקן נבחרת יכול לנצל מינית קטינות בימים שבהם הוא לא לובש את המדים הלאומיים, כל עוד במהלך הזימון הוא מתנהג יפה"

מנכ"לית שדולת הנשים, עינת פישר לאלו: "אין לנו אלא לתהות האם תוצאות המשחק חשובות יותר להתאחדות לכדורגל מאשר לפעול על פי הקוד האתי שהיא בעצמה קבעה. שחקן כדורגל שמייצג את מדינת ישראל ולובש את מדי הנבחרת שלנו צריך לשאת גם את ערכי המוסר אותם מבקשת המדינה לייצג. אוי לנו אם נתעלם מאלו וניתן מקום רק לגול הבא במשחק ליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully