וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד הכדורסל שוקלים זעזוע בנבחרת, אופציית אזרוח זר תעלה

8.9.2022 / 20:27

גודס עלול לסיים את תפקידו אחרי הכישלון ביורובאסקט, בית הלחמי וגינזבורג מועמדים להחליפו. פניני אמור לפרוש, דוברת וצ'אצ'אשווילי ישתלבו, והאם ג'ייקובן בראון או כריס ג'ונסון ילבשו בקרוב את המדים הלאומיים?

סיכום היום בספורט, 8.9/ספורט1

עוד כישלון על הבמה המרכזית של אירופה. נבחרת ישראל הודחה הערב (חמישי) בשלב הבתים של יורובאסקט 2022 אחרי הפסד מתסכל לנבחרת צ'כיה בפראג, וסיימה את הטורניר עם שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים - על פינלנד בהארכה והולנד, ושלושה הפסדים לאחר מכן - לפולין, לסרביה והערב, כאמור, במשחק החשוב ביותר.

הכישלון בעליית שלב ביורובאסקט מגיע אחרי שבוע רע מאוד של הנבחרת במוקדמות אליפות העולם, שם ישראל אמנם לא איבדה עדיין את הסיכוי להעפיל, אבל נמצאת במצב כמעט בלתי אפשרי.

באיגוד הכדורסל צפויים לדון בקמפיין החלש של בתוך המסגרת הקבועה של הוועדה המקצועית, כשכל נבחרת, מהקדטים ועד הבוגרת, מגישה את דו"ח סיכום הקמפיין שלה. עם זאת, באיגוד עשויים לקבל בקרוב החלטות לגבי עתיד הצוות המקצועי, שכן החלון הבא של מוקדמות המונדובאסקט ייערך כבר בחודש נובמבר. "צריכים לעשות חושבים", אמר בכיר באיגוד במהלך השבוע האחרון, "אי עלייה לשמינית הגמר מבית כזה - היא כישלון. זו אי עמידה במטרות".

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג. רויטרס
מוערך מאוד על ידי פיני גרשון. ננו גינזבורג/רויטרס

אם באיגוד אכן יחליטו על זעזוע בעמדת המאמן, תיבחנה שתי אפשרויות: הראשונה היא מינוי מאמן בחוזה ארוך עד ליורובאסקט 2025, והשנייה היא מינוי עד לסוף מוקדמות אליפות העולם בפברואר 2023. בכל מקרה, מי שמועמד לתפקיד הוא אריאל בית הלחמי, שהיה אחד משני מועמדים סופיים ביחד עם גיא גודס כשהאחרון הוחתם, והוביל את נבחרת העתודה לזכייה בשתי אליפויות אירופה.

אופציה נוספת שאמור לעלות על הפרק היא זו של ננו גינזבורג, מאמן נבחרת צ'כיה שצפוי לסיים את תפקידו בתום אליפות אירופה, ומוערך מאוד על ידי מנהל הנבחרות באיגוד הכדורסל, פיני גרשון.

סגל השחקנים שיופיע לחלון בנובמבר יהיה שונה לגמרי מזה שיצא ליורובאסקט. מהסגל הקיים ימשיכו בוודאות למוקדמות רק תומר גינת ונמרוד לוי, כאשר המאמן החדש יחליט לגבי עידן זלמנסון וכן בנוגע לעתידו של גל מקל בנבחרת. גיא פניני, שמשחק במילא במכבי תל אביב שלוח הזמנים שלה ביורוליג מתנגש עם הנבחרת, צפוי לפרוש מהמדים הלאומיים, בעוד שחקנים נוספים שקיימת איתם בעיה דומה הם רפי מנקו, ים מדר, יובל זוסמן, רומן סורקין, תמיר בלאט וג'ייק כהן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
בקרוב במדים הלאומיים? ג'ייקובן בראון/דני מרון

מי שלא אמור להיות חלק מהנבחרת לפחות עד קיץ 2024, אלא אם הבחורים בכחול-לבן ידהימו ויעפילו לאליפות העולם, הוא דני אבדיה. הפורוורד שממשיך ב-NBA עשוי להגיע בפעם הבאה רק לטורניר הקדם אולימפי, מפעל אליו העפילה ישראל בזכות כניסתה לשלב המוקדמות השני של גביע העולם.

שחקנים חדשים שאמורים להצטרף לרוטציה של נבחרת ישראל ולהיות חלק משמעותי ממנה הם נועם דוברת, גבי צ'אצ'אשווילי וגלעד לוי, אך לא רק הם. באיגוד יבחנו את ההתקדמות של מספר שחקנים מהנבחרות הצעירות, בין היתר נועם יעקוב מווילרבאן, ועשויים להעניק להם הזדמנות.

סוגיית המתאזרח צפויה לעלות על השולחן פעם נוספת באיגוד הכדורסל, כאשר בקרב הבכירים באגון קיים רצון לאזרח לפחות שחקן אחד שיבוא בחשבון לנבחרת מבין הזרים שמשחקים כבר מספר שנים בארץ, כפי שעשו בהתאחדות לכדורגל עם מיגל ויטור. בין האפשרויות שעומדות על הפרק נמצאים ג'ייקובן בראון, ג'יי פי טוקוטו וכריס ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully