וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקומות אחרים היו בונים פסל שלו": על ההצלחה של ננו גינזבורג בצ'כיה

8.9.2022 / 12:30

16 שנות עבודה במדינה, תשע מהן בנבחרת והישגים שלא היו מאז פירוק צ'כוסלובקיה. המאמן הישראלי הביא איתו סגנון, חיבר את השחקנים ואפילו יצא לשתות איתם, עד ש"כבש את האוורסט". הוא זה שימנע מנבחרת ישראל את הכרטיס לשמינית הגמר?

סיכום היום בספורט, 8.9/ספורט1

לפני יותר מ-16 שנים עזב ננו גינזבורג את הכדורסל הישראלי ויצא לצ'כיה. בתחילה הוא שימש עוזרו של מולי קצורין בנימבורק, ובמהרה הפך לאחת הדמויות הבולטות בענף, כשמ-2013 הוא מצעיד את הנבחרת המקומית להישגים גדולים, ובראשם מקום שישי באליפות העולם, מקום שביעי באליפות אירופה והשתתפות במשחקים האולימפיים. ניסינו לבדוק כיצד רואים בצ'כיה את ההצלחה של המאמן הישראלי, ופנינו לעיתונאי המקומי פטר המטק, המסקר את הכדורסל הצ'כי ואת גינזבורג במשך שנים.

"כשננו לקח את הנבחרת ב-2013, הוא אמר שאם הקבוצה סביב יאן וסלי ותומאש סטוראנסקי תהיה בריאה, נוכל להגיע לאולימפיאדה. הרבה אנשים, ואני ביניהם, חשבנו שהוא משוגע, אבל הוא הגשים את החלום", מספר המטק. "אנשים ידעו על העבודה הטובה שלו בנימבורק, הוא ניצח אפילו את צסק"א מוסקבה, אבל אני חושב שרבים לא הרגישו טוב לגבי זה שיש לנו מאמן זר, אחרי שהמאמן הקודם, פאבל בודינסקי, היה די מקובל. בכדורגל ובהוקי קרח, שני ענפי הספורט המובילים בצ'כיה, אין דבר כזה שיהיה מאמן זר. רק בשנה שעברה זה נשבר, כשבהוקי מינו מאמן זר עם ניסיון רב, והוא מיד הביא מדליית ארד באליפות העולם אחרי בצורת של עשר שנים".

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג. FIBA, אתר רשמי
התוודע לתרבות הבירה הצ'כית, והשחקנים לא מנצלים זאת לרעה. ננו גינזבורג/אתר רשמי, FIBA

המטק מספר על הדברים המיוחדים שגינזבורג הביא לנבחרת הצ'כית: "הפלוס הגדול של ננו זה שהוא מאמן של שחקנים. הם מכבדים אותו מאוד, וזה חשוב במיוחד בינו לבין סטורנסקי. יש ביניהם חברות אמיתית, והוא היה אפילו בחתונה שלו. הם מדברים הרבה ומתייעצים על דברים שונים, כך שזה טוב לנבחרת. הוא אפילו נסע אליו כמה פעמים ל-NBA.

"בגלל שהוא מאמן של שחקנים במדינה זרה, הוא מבין את הסביבה שלהם ואת האופי שלהם. אנחנו מדינה שאוהבת לשתות בירה, והכדורסלנים לא תמיד יוצאי דופן. זה חלק מהתרבות כאן לשתות בירה, שתיים או שלוש. ברגע שהוא הבין שאי אפשר למנוע את זה, הוא הפך להיות אפילו יותר פופולרי. הוא יודע שהשחקנים יוצאים לשתות במהלך הטורניר, ולא בודק אחריהם. הוא בוטח בקבוצה שלו, ושחקנים לא מנצלים את זה. יחד הם הגיעו להישגים שלא הכרנו מאז התפרקות צ'כוסלובקיה, ובחגיגות הוא היה עם שחקנים ושתה ורקד איתם".

בכל הנוגע ליכולת המקצועית, מוסיף העיתונאי הצ'כי כי "דבר נוסף שעומד לזכותו זה האינסטינקטים שלו בכדורסל. לפעמים מפקפקים בחילופים שלו או בשיטה, אבל לרוב הוא צודק. יש לו תחושה במשחק מי חם, וכשהוא מוצא את השחקן, הוא לפעמים נותן לו יותר דקות ממה שהוא קיבל לפני כן. הוא באמת עושה התאמות ומאלתר בצורה הגבוהה ביותר.

"סימן ההיכר שלו בשנים האחרונות היה הכדורסל עם הרכבים נמוכים. הוא דוחף את היריבות לשחק כך גם, במקום להעלות הרכבים גבוהים עם סנטרים משמעותיים. נקודת קסם נוספת היא המשחק המהיר וההגנה החזקה, שננו התאים לסטוראנסקי ולאחרים. זה עזר מאוד בכמה משחקים. כמו רוב המאמנים הישראלים, הוא חכם מאוד, וזה נראה לנו כמו משהו טבעי אצל המאמנים מהמדינה שלכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומאש סטוראנסקי, נבחרת צ'כיה, עם ננו גינזבורג. FIBA, אתר רשמי
קשר מיוחד וחשוב. גינזבורג עם כוכב הנבחרת תומאש סטוראנסקי/אתר רשמי, FIBA

בשנים האחרונות עלה המעמד של גינזבורג בקרב הצ'כים והוא התקדם למעמד של אליל כמעט, לא רק בכל הנוגע לכדורסל. "נשיא האיגוד הצ'כי מירוסלאב יאנסטה בוטח ותומך בו, והוא היה הבעלים של נימבורק גם כשננו אימן שם", מספר המטק, "האיש הזה, עורך דין ופטריוט, הוא חלק חשוב בהצלחה של הכדורסל הצ'כי בעשור האחרון. על ידי הקשרים הפוליטיים שלו הוא הצליח למשוך כסף ולהביא את האנשים הנכונים.

"אחרי אליפות העולם ב-2019, כשהנבחרת הייתה בכל מקום, ננו הגיע לאוורסט כאן. הוא נבחר למאמן השנה בצ'כיה בכל ענפי הספורט, וקיבל אזרחות ב-2020. הוא מבין צ'כית טוב מאוד, כך שהשחקנים לא מדברים לידו יותר מדי, אבל הוא עצמו לא דובר את השפה. טביעת האצבע שלו היא מזהב, ויש מדינות שהיו בונות פסל שלו. הוא התאהב בצ'כיה וזה סיפור מהאגדות. בגלל הקשר הטוב בין ישראל לצ'כיה, אני שמח מאוד שמאמן ישראלי הוביל את הנבחרת שלנו להצלחה כזאת".

בין אם צ'כיה תנצח הערב (חמישי, 18:30) את ישראל ותעלה לשמינית הגמר, ובין אם תפסיד ותודח - הקדנציה של גינזבורג בנבחרת תיזכר כמוצלחת ואפילו מיתולוגית. ישנה סבירות גבוהה שהוא יחליט לסיים את תפקידו לאחר הטורניר. רגע לפני המעבר לשלבי הנוקאאוט בברלין, הוא רוצה להיפרד בצורה הכי ראויה מהקהל הביתי בפראג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully