וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרים לא היו חוזרים לשחק טניס אחרי מה שנובאק עבר באוסטרליה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 9:24

מאמנו של הסרבי גוראן איבניסביץ' חגג את הזכייה בווימבלדון: "זה הירואי" ודיבר על אליפות ארצות הברית: "אולי ביידן ישנה את דעתו". דג'וקוביץ': "אחכה לראות מה יהיה בניו יורק, אני רוצה לשחק". קורצ'ה: "מה שהוא עשה זה בלתי ייאמן"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 10.7/ספורט1

נובאק דג'וקוביץ' זכה אתמול (ראשון) בווימבלדון בפעם השביעית בקריירה והרביעית ברציפות. הסרבי חזר מפיגור מערכה ל-6:4, 3:6, 4:6 6:7 (3) מול ניק קיריוס. כמובן שהשאלה לגבי הגדול בכל הזמנים נפתחה מחדש ופרשנים רבים עסקו בה אחרי התואר של הסרבי.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם קייט מידלטון. רויטרס
רוצה לשחק באליפות ארצות הברית. דג'וקוביץ' עם קייט מידלטון/רויטרס

"אני אפילו לא יודע איך הוא עושה את זה", אמר טניסאי העבר הספרדי אלכס קורצ'ה, "השליטה ברגשות, כמה טוב אתה צריך להיות כטניסאי, כאדם, כמקצוען, העקביות הזו. זה כמעט בלתי אפשרי להבנה, אבל אני שמח בשביל נובאק. זו הייתה שנה קשה עבורו. הוא עקף את רוג'ר ורודף שוב אחרי רפא, אז המירוץ עדיין פתוח. אני חושב שזה יהיה מעניין מאוד לספורט. זה טוב שנובאק ממשיך לנצח ולזכות בתארים כי הוא כזה מקצוען".

קורצ'ה המשיך ואמר: "אני לא יכול אפילו להאמין לזה. כולנו חשבנו ש-14 תארי הגרנד סלאם של פיט סמפראס זה משהו שאף אחד לא יגיע אליו. הם כבר עברו את ה-20 ועכשיו שוב נובאק רודף אחרי רפא. אני חושב שזה מעניין, במיוחד אם שניהם יישארו בריאים. כולנו מחכים לרוג'ר גם, כמובן, אבל כרגע אנחנו הולכים לאליפות ארה"ב בלי לדעת אם נובאק ישחק. נראה שהוא לא ישחק. אבל הוא עכשיו במצב טוב, זכה בעוד טורניר גרנד סלאם ועכשיו הוא מחכה לראות מה יקרה בניו יורק. אני חושב שזה מדהים לזכות שבע פעמים בווימבלדון. זה לא אמיתי והוא שחקן מיוחד מאוד".

טניסאי העבר השבדי מאטס וילאנדר הוסיף: "בשביל נובאק זה לא משנה אם הוא מקום ראשון בעולם או שביעי. בשבילו, מה שחשוב זה התארים בווימבלדון ותארי גרנד סלאם ולהיות הכי טוב בהיסטוריה". על קיריוס אמר וילאנדר: "יהיה מעניין להיות זבוב על הקיר כשניק יתאושש. לא יהיו לו הרבה חרטות. יכול להיות שההפסד הזה יהיה דווקא טוב בשבילו כי הוא ייתן לו מוטיבציה להמשיך. הוא יודע שהוא יכול לזכות בגרנד סלאם, הוא היה כל כך קרוב. כיף לצפות בו משחק וכשהוא מתנהג כמו שהתנהג בגמר, זה לא נחשב 'נורמלי' בשבילנו, אבל ניק בבקשה תישאר בריא ותמשיך לתת הכול".

גוראן איבניסביץ' טניסאי עבר ומאמנו של נובאק דג'וקוביץ'. Julian Finney, GettyImages
יוצא לחופשה ארוכה. איבניסביץ'/GettyImages, Julian Finney

קורצ'ה התייחס לקיריוס ואמר: "אני חושב שהוא לומד עכשיו איך להיות הוא עצמו, אבל באותו זמן גם להיות טניסאי טוב. בעוד כמה שבועות, הוא יבין ויהיה מלא מוטיבציה להמשיך לגדול, ואם הוא יהיה קצת יותר עקבי, יהיה קשה לנצח אותו כאן. בקרוב נובאק ורפא לא יהיו כאן, וקיריוס כנראה יהיה אחד משחקני הדשא הטובים ביותר. אז לניק יש סיכוי לזכות כאן בעתיד ואני בטוח שהוא יהיה מלא מוטיבציה. הייתה לו עונת דשא טובה ואני בטוח שהוא יחזור וילמד לשלוט ברגשות שלו".

מאמנו של נובאק דג'וקוביץ' וטניסאי העבר גוראן איבניסביץ' (זכה בווימבלדון ב-2001) אמר: "זה מרגש מאוד. שנה מחורבנת, שנה קשה. לקח לנובאק קצת זמן למצוא את הכושר שלו אחרי מה שקרה באוסטרליה, הוא הפסיד לרפא ברולאן גארוס. בשבילי, הוא היה הפייבוריט, אבל אתה עדיין צריך לנצח. הוא זכה בתואר ה-21 שלו וזה מגיע לו".

על המשחק עצמו אמר טניסאי העבר: "אי אפשר להתכונן לקיריוס, הוא גאון. התרכזנו במה שנובאק צריך לעשות. קיריוס בלתי צפוי ויש לו את הסרב הכי טוב בעולם, בקלות. כשמריאן (ויידה, מאמנו לשעבר של דג'וקוביץ') היה כאן היה לי יותר קל כי עכשיו יש עליי 100% מהלחץ ולא 50%. חלק מהאנשים לא היו ממשיכים בכלל לשחק טניס אם הם היו צריכים לעבור את מה שנובאק עבר באוסטרליה. זה הירואי. אני מעולם לא הטלתי ספק, אתה לא מטיל ספק באנשים כאלה".

לקראת המשך השנה והסיכוי שדג'וקוביץ' ישחק באליפות ארצות הברית, אמר איבניסביץ': "אני יוצא לחופש עכשיו, אני לא יודע עד מתי. אולי ביידן ישנה את דעתו".

ילנה דג'וקוביץ', טרה דג'וקוביץ', אשתו ובתו של נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
ילנה וטרה דג'וקוביץ' היו מבסוטיות/רויטרס

האלוף עצמו אמר במסיבת העיתונאים: "אני מפוצץ באושר ושמחה. הרגשתי תמיכה ואהבה מהקהל ואני אסיר תודה על כך. היה לי קשה לקרוא את ההגשה של קיריוס, גם את הראשונה וגם את השנייה. הוא שם עליך הרבה לחץ. היה מתסכל לפעמים לראות את הכדורים עפים לידי, אבל הייתי יציב מהקו האחורי. ההגשה שלי עמדה לצידי למרות שההגשה השנייה הייתה יכולה להיות טובה יותר".

הסרבי הצביע על נקודת מפנה במשחק: "המומנטום השתנה בשבירה שלי במערכה השלישית. הרגשתי שהוא לא זז טוב במערכה הרביעית כמו שהוא זז עד אז. בשובר השוויון הצלחתי לקרוא את ההגשה שלו וגרמתי לו לשחק עוד חבטה בכל פעם. ידעתי שלשמור על קור רוח זה אחד המפתחות לניצחון".

על השנה שעבר אמר דג'וקוביץ': "לא הרגשתי טוב בחודשים הראשונים של השנה, גם מנטאלית וגם רגשית. הבנתי שאני צריך להיות סבלני. התארים בווימבלדון הגיעו ברגעים משמעותיים בחיים שלי ובקריירה, כמו ב-2018 אחרי הניתוח במרפק". לקראת המשך השנה אמר הסרבי: "אני בחופש בשבועות הקרובים ואז אני מקווה לקבל חדשות טובות מארצות הברית. אשמח מאוד לשחק שם. אם זה לא יקרה, אצטרך לחשוב מחדש על לוח התחרויות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully