וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אסלן קראצב היה מעורב בחמישה מקרים של הטיית תוצאות

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 21:04

בגרמניה התפרסם שהרוסי אף נחקר בעבר ושאחד החשדות נוגע למשחק בטורניר שטוטגרט לפני כחודש. גם באסילשווילי "מככב"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 10.7/ספורט1

תחקיר שהתפרסם היום (ראשון) בגרמניה חושף פרטים נוספים בנוגע למכירות משחקים בטניס, כשבמוקד שני טניסאים: ניקולוז באסילשווילי ואסלן קראצב והמאמן שלהם לשעבר יאהור יאציק הבלארוסי.

יאציק, שאימן ונסע עם קראצב ובאסילשווילי לטורנירים רבים, הציע לשחקנים כסף כדי להטות תוצאות בשני מקרים לפחות, כך לפי הדיווח. לפי העיתונאי הגרמני יאניק שניידר, העניין עולה ממסמכי חקירה סודיים של ה-ITF, ארגון הטניס העולמי. העיתונאים שמו את ידם על חמישה משחקים שלפי החשד הוטו בהם התוצאות, ושכללו שינויים קיצוניים בתבנית ההימורים עליהם. בחמשת המקרים קראצב היה מעורב. שניים מאותם מקרים היו בתקופה בה קראצב שיתף פעולה עם יאציק (בין 2021-2018) - משחק זוגות בפינלנד ב-2019 וזוגות בקזחסטן ב-2020.

יאציק וקראצב נחקרו על ידי המשטרה הצרפתית במהלך רולאן גארוס 2020, כפי שדווח במאי האחרון. שום דבר לא קרה מאז אותה חקירה. לפי הדיווח, קראצב חשוד בהטיית תוצאות גם בטורניר שטוטגרט השנה.

הטניסאי הרוסי אסלן קראצב. רויטרס
נחקר בעבר במשטרת צרפת. קראצב/רויטרס

הרשות ליושרה בטניס לא הסכימה להגיב בעניין. בינתיים חברתו לשעבר של קראצב, סופיה דמיטרייבה, הושעתה לכל החיים בשל הטיות משחקים. קראצב עצמו דחה את ההאשמות נגדו.

קראצב, שנולד בוולדיקווקז, עלה לישראל בגיל ארבע עם אחותו ואמו (מתגוררות היום בחולון). בגיל 16 חזר לרוסיה וגר עם אביו.

בנוגע לבאסילשווילי: ההנהלה שלו טענה שהוא מחכה לשמוע מוועדת היושרה של הטניס ועדיין לא קיבלה ממנה הוראות. לפי החשיפה החדשה בגרמניה, משחק זוגות של בסילאשווילי עם ראדו אלבוט בסיבוב הראשון בווימבלדון 2021 נחקר בשל חשד להטיית תוצאות.

מאמן מזרח אירופאי ששוחח עם ZDF, שפרסמו את התחקיר, נשאר בעילום שם ואמר: "יאציק מעורב במכירות משחקים כבר שנים, הוא עובד עם אנשים שמעורבים במכירות משחקים ברוסיה ובמזרח אירופה. תמיד יש עליו המון כסף והוא מחפש שחקנים בסבב שיש להם בעיות כלכליות או מנטאליות, כאלה שהוא יכול לשכנע אותם עם כסף. יאציק עבד צמוד עם קראצב ובסילאשווילי, צפה בהם משחקים במשך שנים. שניהם מוכשרים בטירוף, אבל היו להם בעיות כלכליות בהתחלה ושלבים ארוכים בהם הם צנחו בדירוג. תמיד הוא פנה אליהם ברגעים קריטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully