וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "כל זכייה הופכת את זה למשמעותי יותר"

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 21:48

הסרבי חגג תואר שביעי בווימבלדון: "זה הטורניר שנתן לי מוטיבציה להתחיל לשחק בכלל". קיריוס הודה: "הוא קצת אלוהים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 10.7/ספורט1

נובאק דג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) בווימבלדון בפעם השביעית בקריירה והרביעית ברציפות. הסרבי חזר מפיגור מערכה ל-6:4, 3:6, 4:6, 6:7 (3) מול ניק קיריוס ושוב לעס את הדשא במגרש המרכזי בווימבלדון.

יש לציין כי כנראה שזה היה הגרנד סלאם האחרון של דג'וקוביץ' ב-2022, אותו פתח עם היעדרות מאליפות אוסטרליה. בארצות הברית עדיין יש חובת חיסון לזרים וכרגע הסרבי עדיין מסרב להתחסן, כך שהוא לא צפוי לשחק בניו יורק.

זכיות בתארי גרנד סלאם:

1. רפאל נדאל - 22
2. נובאק דג'וקוביץ' - 21
3. רוג'ר פדרר - 20
4. פיט סמפראס - 14
5. רוי אמרסון - 12

זכיות בתארי גרנד סלאם (כולל נשים):

1. מרגרט קורט - 24
2. סרינה וויליאמס - 23
3. שטפי גראף - 22
- רפאל נדאל - 22
5. נובאק דג'וקוביץ' - 21
6. רוג'ר פדרר - 20
7. הלן ווילס מודי - 19

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
בפעם השביעית. דג'וקוביץ'/רויטרס

המספרים

* זה תואר גרנד סלאם 9 של דג'וקוביץ' מאז שחגג 30. לרפאל נדאל יש 8 אחרי שחצה את גיל 30 ואחריהם ניצבים רוג'ר פדרר, רוד לייבר וקן רוזוול עם 4 כל אחד.

* זה היה הניצחון ה-86 של דג'וקוביץ' בווימבלדון (לעומת 10 הפסדים). רק לרוג'ר פדרר יש יותר (14:105).

* זה היה הניצחון ה-334 של דג'וקוביץ' בטורניר גרנד סלאם, לעומת 47 הפסדים. רק לרוג'ר פדרר יש יותר (60:369).

* זה היה הניצחון ה-28 ברציפות של דג'וקוביץ' בווימבלדון. רק פיט סמפראס (31), רוג'ר פדרר (40) וביורן בורג (41) רשמו רצפים ארוכים יותר.

* זה ניצחון 28 ברציפות של דג'וקוביץ' על דשא, רק לבורג (41) ופדרר (65) יש יותר.

* למרות ההישגים המדהימים בווימבלדון, זה רק טורניר הגרנד סלאם השני מבחינת ההצלחות של דג'וקוביץ', שזכה 9 פעמים באליפות אוסטרליה, מעולם לא הפסיד שם בגמר ומחזיק במאזן 8:82 במלבורן.

* זו הפעם השישית שדג'וקוביץ' מצליח לזכות בווימבלדון בלי אף טורניר הכנה על דשא לפני כן.

* זה התואר ה-88 של דג'וקוביץ' בקריירה, 8 מהם על דשא (7 בווימבלדון). הוא זכה גם בטורניר איסטבורן ב-2017 כשניצח בגמר את גאל מונפיס. יש לו 61 תארים על משטחים קשים ו-17 על חימר.

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי עם נובאק דג'וקוביץ' אחרי גמר טורניר ווימבלדון. רויטרס
הפכו לחברים טובים. קיריוס ודג'וקוביץ'/רויטרס

האלוף החדש-ישן נובאק דג'וקוביץ' אמר בסיום: "ניק, אתה תחזור ולא רק לווימבלדון, אלא גם לגמר. אני יודע שקשה למצוא מילים כדי להתנחם במצב כזה אחרי הפסד קשה כל כך, אבל הראית שמגיע לך להיות בין הטובים בעולם, במיוחד במשטח הזה. אני מאחל לך רק בהצלחה. אני מכבד אותך מאוד, אתה כישרון מדהים ועכשיו הכול מתחיל להתחבר לך. לא חשבתי שאגיד כל כך הרבה דברים נחמדים עליך לאור מערכת היחסים בינינו. טוב, עכשיו זה באופן רשמי ברומנס. המנצח קונה לשני ארוחת ערב? בגלל זה הוא הפסיד. אני לא יודע אם נעשה את זה הערב, אבל זו תחילתה של מערכת יחסים נהדרת בינינו. לא הגבתי למה שהוא כתב לגבי מועדון לילה כי אשתי הייתה לידי, אבל נתחיל עם ארוחת ערב וכמה משקאות".

הסרבי המשיך ודיבר על המשמעות של תואר שביעי בווימבלדון: "אין לי מילים כדי לתאר את הטורניר הזה וכמה הגביע הזה חשוב לי. תמיד היה ותמיד יהיה לטורניר הזה מקום מיוחד בלב שלי. זה סיפק לי מוטיבציה להתחיל לשחק על הר קטן וראיתי את פיט סמפראס זוכה ושאלתי את אמא ואבא שלי אם הם יכולים לקנות לי מחבט. זה היה הזיכרון הראשון שלי מטניס. בכל פעם זה רק הופך להיות יותר משמעותי ואני מרגיש מבורך לעמוד כאן עם הגביע. זה המגרש הכי מיוחד בעולם וכשאתה הולך על הדשא והכול מוכוון לטניס, יש לטורניר הזה את המשמעות הכי גדולה בעולם".

הסרבי המשיך ואמר: "המשפחה שלי, ההורים שלי, הבת שלי כאן. היא עוד לא בת חמש ולכן לא הרשינו לה לראות את המשחק, אבל בשנה הבאה היא תזכה לראות את אבא משחק בלייב. תודה לכולם. הבן שלי פספס את המשחק כי הוא כנראה משחק מערכה נגד הבן של בוב בריאן. תודה לכולם, כי בלעדיכם זה לא היה אפשרי". לאשתו ילנה אמר הסרבי: "יקירתי, יום נישואין שמח, זו המתנה שלי".

ניק קיריוס אמר: "נובאק הוא קצת אלוהים, אני לא הולך לשקר. אני חושב ששיחקתי טוב. קודם כל ברכות לנובאק ולצוות שלו, זכיתי בטורניר הזה כל כך הרבה פעמים ואני לא יודע מה להגיד. אנ מודה למביאי הכדורים, לשופטים, אני יודע שיש בינינו קצת בעיות מדי פעם, אז תודה שאתם מתמודדים עם זה. אני מודה לקהל, אלה היו שבועיים נהדרים מבחינתי".

כשנשאל אם גמר ווימבלדון השאיר אותו רעב לעוד ענה האוסטרלי: "ממש לא. אני כל כך עייף. אני, הצוות שלי, כולנו מותשים. שיחקנו כל כך הרבה טניס. אני שמח מאוד מהתוצאה ואולי ביום מן הימים אגיע לכאן שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully